Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det betyder att du får både dricka varmt kaffe och i lugn och ro, njut! :banana:
Dessutom får du maten hemlevererad.
@Bexzor du har pli på gänget en stund tror jag allt ;)

Ja, idag har jag pli på alla i gänget så det kan förbli så :laugh:

Dom sover än, det var 2 timmars egentid :eek::D Så jag kunde t om fylla på min kaffekopp och göra fem sidor i matematikboken eftersom jag samtidigt sitter på buke och bokat taxi för äldsta sonen så han kan komma hem efter skolan. Men man ska inte ha bråttom även om mellanpojken behöver väckas men han får sova liiite till för jösses vad skönt det var/är :angel:

Gekås
Ska du till Gekås i Ullared eller har du något annat ärende i byn?
Jag är grymt sugen på Gekås var ett bra tag sen så börjar bli dags. (ja det var det där med att rensa hemma *hostar* :o)
Gekås såklart :D ska möta upp mamma och co där, men jag kommer dit redan kl 13, och dom vid tre fyra. du får ta dig dit så kan vi göra sällskap några timmar :p

Gekås

Gekås såklart :D ska möta upp mamma och co där, men jag kommer dit redan kl 13, och dom vid tre fyra. du får ta dig dit så kan vi göra sällskap några timmar :p

Jaha.. tänkte om ni skulle dra en raggar runda i byn :angel:
Får se om jag lyckas, har några mil men ska kolla om jag kan lura fram sällskap med bil :p

Jaha.. tänkte om ni skulle dra en raggar runda i byn :angel:
Får se om jag lyckas, har några mil men ska kolla om jag kan lura fram sällskap med bil :p
själv tar jag ju tåg och buss, 259 kr och tar mig 4 timmar :meh: vilket är lite störande för det tar typ 2 timmar med bil. Men känns onödigt att ta bilen när jag kan åka med mamma och dom hem... men hojta till om du får fatt i skjuts dit :)

Nu har jag kommit tillbaka från en varm ridtur. Tom i skogen med skugga var det varmt. Köpte en färdig räksmörgås (stor) på vägen hem. Orkar inte laga någon mat idag.

Jag är riktigt nöjd med mina nya ridbyxor men jag måste nog be stilpolisen @tornblomma om ursäkt. Jag upptäckte just att byxorna inte är ljusblå utan Royal Blue (som dragonuniformen 1887 ungefär) och att jag givetvis skulle ha följt uniformsreglement dvs matchande blå piké-skjorta och vitt bälte i stället för svart. Regler är till för att följas eller hur? Jag lovar och svär att det aldrig skall hända igen (tror jag);)

Har hunnit med möte med jobbcoachen, handlat på Lidl, duschat och ätit färsk ciabatta med hushållsost och skagenröra på :d nu väntar strax möte med boendestödet och biståndshandläggaren eftersom mitt beslut går ut snart, men det är nog bara en formalitet. Hoppas det iallafall för jag börjar känna hur trött jag är...

Det är nog sant att han har det svårare än du, det var något som M och jag pratade mycket om den gången, Jag kunde ta ett självständigt beslut utan att skada/svika någon i min närmaste omgivning mendan hans beslut om att gå vidare med mig skulle få konskvenser för hans allra närmaste och det plågade honom. I slutändan blev det inte vi men vi har alltid haft en plats i varandras hjärta och dom få gånger vi har setts senare i livet så har bandet mellan oss varit där.

Drömmar, tankar och fantasier är fria och om du vill ha något att "trösta" dig med så lyssna på Liberté de penser. Finns på YouTube men jag fick inte linken att fungera.

Lycka till med tentan:heart

Jag sviker ju ingen genom mitt agerande. Han sviker sin fru och på något vis därmed deras barn. Hade han lämnat frun är saken en annan men det kan jag knappast begära.

Innerligt hoppas jag att vi oavsett kommer finnas i varandras liv i framtiden. Han är en fantastisk vän och både intelligent och rolig. Inte är han ful heller ;) För att åtminstone få vara nära varandra brukar vi försöka vara i samma grupp på självskyddet :p

Han har träffat Mathilde och hon kom utmärkt bra överens med honom och de pusslade fint tillsammans.

Tack för tipset, ska leta upp det på Youtube :)

Imorgon är det fredag 13:e
Vilka törs vad? vilka struntar i vilket?
Gekås fredag den 13:e? @Trott ;):angel::eek::p:turd::wtf::rofl: kanske är tomt på folk eller alla kundvagnsracetokiga elitmänniskor trängs?

Jag törs allt, precis som vanligt. Ska skriva tenta i teoretisk säkerhet, prova ut rustning till insatsstyrkan, rida en ponny och förhoppningsvis på spraytan inför lördagens bröllop.

Har huvudvärk och försöker plugga men problemet är att jag haft en pissjobbig hund som tycker att allt ska skällas på idag! :banghead: den andra blir bara jättestött varenda gång jag rör mig.

Jag har för övrigt idag skrivit tenta på 2,5 timme av 4. Vilken himla tur att jag räknat med det och hade stallkläder i bilen ;) Fixade stallet och var tillbaka i Malmö lagom till lunchen. Sen två föreläsningar under eftermiddagen men vi slutade iaf tidigt. Körde till Burlöv center och köpte mors dag-present till mormor och ytterligare en till mamma samt en balaclava till insatsstyrkan.

Nu borde jag slå in mammas andra present samt Mathildes födelsedagspresenter. Dessutom borde jag laga mat. Får väl se hur det går med den saken. Har iaf bokat spraytan till imorgon eftermiddag.

Nu har jag lyssnat på väldigt intressanta föreläsningar om barn i nyreligiösa grupper (lite luddigt begrepp), på engelska i fyra timmar. Intressant nog var det enklast att hänga med på de två föreläsare som hade engelska som första språk, den första föreläsaren var riktigt svår att förstå vad hon sa, då var hon ändå svenska men föreläste på engelska men var nog inte riktigt trygg i språket vilket gjorde det jobbigt. Otroligt intressant och en del nya insikter. :up: Dessvärre känner jag mig helt mosig nu med både förkylning och pollenallergi :yuck:

Äntligen hemma. Haft en trevlig men slitig dag. Är nog inte många fler än jag som får för sig att hjälpa att fixa hagar när man inte ens har häst men vännen blev glad över hjälpen :) och det var trevligt att umgås några timmar! Fått en stol jag sålt hämtad, och så hann jag iväg till tippen med fullastad bil. Vända nr 2 var det. Skönt ha iväg lite skit. Höll på att avlida av en MEGASTOR spindel i källaren som satt på en tavla jag plockade fram.. Skojar inte, tror den var 5 cm lång och 3-4cm bred... och en kropp som hade fått svarta änkan avundsjuk... :eek::eek::nailbiting::crazy::eek::eek: Den blev ihjältrampad :grin::crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 551
· Visningar
55 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka