Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jätteseg idag. Ville inte ens kliva upp men halv två klev jag motvilligt upp och fick hjärtat i halsgropen innan jag insåg det bara var spam. Nåväl, diskat, plockat undan, vattnat mina halvdöda växter (tur jag åtminstone sköter katterna pedant, haha) och tvättat en maskin. Vill nästan gå och lägga mig igen men snart kommer min barndomsvän och hennes mamma och då ska jag bjuda dem på afrikansk linsgryta!

Dom behåller honom en natt till. Han hade varit skitförbannad i morse för han hade så ont i blåsan. Sövd och spolad, odling görs på urinen. Hade gått lätt att sätta kateter så troligtvis inget stopp. Mycket gladare kisse efter spolningen, fortfarande grinig vid blåsan dock. Dom vill att han ska kissa själv innan dom släpper hem honom, känns tryggt. Tack för alla tummar och tassar :heart

Ligger på soffan och känner mig allmänt likgiltig idag.
Bävar inför nästa vecka med både massor med jobb och träning inbokat.

Svinirriterad på att ingen jävel verkar veta om det är okej att kombinera mina tabletter med antihistaminer. Känns som om att det vore trevligt att kunna andas någorlunda obehindrat. Men läkemedelsförgiftning känns ju lagom lockande så får väl snörvla och häsa mig genom tillvaron några dagar till.

Svinirriterad på att ingen jävel verkar veta om det är okej att kombinera mina tabletter med antihistaminer. Känns som om att det vore trevligt att kunna andas någorlunda obehindrat. Men läkemedelsförgiftning känns ju lagom lockande så får väl snörvla och häsa mig genom tillvaron några dagar till.
:down:

Fy tusan. Dåligt att ingen kan ge ett svar.
Men inte förvånande. När mamma opererade bort en cancertumör för något år sedan, kollade inte läkarna att cellgifterna gick ihop med henner EP medicin, trots att hon frågade om det. Visade sig att det inte alls funkade ihop. Stod tom tydligt och klart i Fass att det ska absolut inte ges ihop. Men varken läkare eller sköterskor visste det. Skrämmande

Fy tusan. Dåligt att ingen kan ge ett svar.
Men inte förvånande. När mamma opererade bort en cancertumör för något år sedan, kollade inte läkarna att cellgifterna gick ihop med henner EP medicin, trots att hon frågade om det. Visade sig att det inte alls funkade ihop. Stod tom tydligt och klart i Fass att det ska absolut inte ges ihop. Men varken läkare eller sköterskor visste det. Skrämmande
Aj faan! Är ju en ep-medicin jag har fått. Och med tanke på varför jag åkte till psykakuten så finns en risk för slutenvård om jag får en läkemedelsöverdos. Vilket jag inte vill något av det. Alls.

Aj faan! Är ju en ep-medicin jag har fått. Och med tanke på varför jag åkte till psykakuten så finns en risk för slutenvård om jag får en läkemedelsöverdos. Vilket jag inte vill något av det. Alls.
Står det inget i Fass om de mediciner du fått då? Det ska man väl kunna hitta på nätet tror jag. Nej fy, varken överdos eller slutenvård låter som något man vill ha. Hoppas du kan få svar om medicinerna funkar ihop. Man tycker ju att det borde räcka med att ringa sin läkare och fråga, alt 1177. Bedrövligt att det inte är så

Det är ju bara att kolla på fass sida

Giftinformationscentralen? Man kan ringa dem via 1177.

Någon timme? Det var väl inget. Jag har precis vaknat efter att ha sovit typ 3-4 timmar på soffan (en ångestdämpande blir jag inte trött av men när jag måste ta ett gäng....det plus vädret) :down:
:down:

Skulle jag ställa ifrån mig datorn skulle jag nog somna några timmar till.

Drygt en timme kvar och sen ska jag bara förbi affären en snabbis innan det bär av hemåt. Idag har jag köpt torkade morötter till hästarna. Annie gillar inte att få sina tillskott med bara lite mash så jag tänkte försöka lura henne såhär. Vi får se om det går ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
259
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 80 81 82
Svar
1 630
· Visningar
58 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka