Vad irriterar dig/din partner ?

Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Nope, det är inte bara män som svettas.

Jag gör det några dagar innan mens, och sedan några dagar in på mensen. Jag har upptäckt att jag svettas väldigt mkt mindre om jag har på mig en T-shirt medans jag sover. Varför vet jag inte, men det kan kanske vara ett tips till era karlar?
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Min sambo snarkar och klapprar med tänderna när han sover. Det sistnämnda är det värsta och kan få mig så frustrerad att jag måste kämpa hårt för att motstå impulsen att sparka honom ur sängen!
Han kan heller aldrig dricka med måtta och blir alltid asdålig dagen efter.
Han kan vara jätteduktig och tvätta en massa och hänga upp och ta ner, men det kommer aldrig längre är till tvättkorgarna. Han lägger aldrig in det i garderoberna.
Och han är extremt noga med hur det ser ut i köket, et stökigt kök och han flippar.
Men sen att det ligger dammtussar, grus och hundhår på golvet, det ser han inte.

Jag är felfri:D!
Nej, skämt åtsido. Han stör sig på att jag inte stör mig på att det kan se ut som ett bombnedslag i köket.
Jag får aldrig tummarna loss och gör många saker sådär i sista sekunden.
Han tycker inte om att jag står bakom honom och läser när han sitter vid datorn och läser nyheterna.
Att jag aldrig är still när jag pratar i telefon. Jag går runt hela tiden i hela huset.
Att jag säger rökar istället för röker(ska erkännas att jag säger rökar bara för att det retar honom)
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag stör mig på när han zonar ut och inte svarar när jag pratar med honom, fast han hör vad jag säger. Och att han viker rena kläder på fel sätt :angel:

Han stör sig på att jag inte diskar ur mina matlådor på en gång utan låter dem stå på diskbänken. Och att jag inte säger vad som är fel på en gång utan går och tjurar för småsaker :D
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag stör mig mest på att sambon är obotlig tidsoptimist....Och att han, när han är törstig, måste ta ett rent glas varje gång. Gissa om det blir disk :devil:

Sambon å sin sida stör sig på att jag är dålig på att plocka efter mig, jag tänker inte på att jag lämnar en sak eller två framme.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Här är det tvärsom , sambon liksom styr mej och manar på när vi ska iväg någonstans , han blir tokig på att jag aldrig blir klar.
Precis när han låst dörren och vi är på väg till bilen kommer jag på att jag är kissnödig eller så måste han gå tillbaka in och hämta en flaska vatten åt mej ...
Förutom det så är han mkt irriterad på att jag gjort hage ända intill husets baksida .. skulle bara va så under sommaren , men ....
Mina irritationer över hnm är väl att han kan slappna av så inåt helvete och ligga och glo på tv , trots att det finns sååå mycket vi borde göra !
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

kl

Och det är nu man inser att det är så skönt att vara singel ;)
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

*kl*

Bidrar med några till irritationsmoment.

Sambon...
* Gnisslar tänder i sömnen ibland, speciellt om jag slår honom när han snarkar. Slutar han gnissla, så börjar han snarka.
* Kan somna lite varstans bara han slappnar av och blundar. Det kan inte jag, speciellt inte dagtid.
* Lovar att han ska göra saker men struntar i det, "glömmder "eller orkar inte.
* Kan äta hur mycket godis och skräpmat som helst utan att gå upp ett enda gram i vikt. (Medan jag sväller som en flodhäst av bara tanken, och vi båda älskar allt som är onyttigt :D )..
* Har noll koll på pengar och ekonomi. Kan lägga någon tusenlapp på saker som är helt onödiga, medan han tycker att några hundra för nya skor är dyrt.

Han då, han stör sig på att jag..
* Kan sova hur djupt och länge som helst på morgonen, och blir mycket irriterad över att bli väckt.
* Alltid fryser om fötterna och gärna värmer dom på honom. (Här pratar vi arktiska isklumpar på varm rygg)
* Strör mina hästsaker överallt och hänger blöta fettiga täcken på tork i duschen så hela huset luktar häst.
* Ibland inte har lust att göra något alls. Överhuvudtaget.
* Tycker om att lyssna på hårdrock, metal och annat trallvänligt i bilen.
* Avskyr att ringa till företag och andra okända människor.
* Inte tycker att pengar är så superviktigt runt vänner och familj, ärligt talat är jag usel på att få tillbaka några lånade pengar överhuvudtaget.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Nu är jag inte sambo, men jag jag sover och umgås med han nästan varje kväll/natt;).

Jag retar mig på att han ska dra upp diskussioner om ALLT. Är jag arg, förbannad, sur, irriterad, ledsen på någon eller något, så kommer 1000 frågor.
Vad är du sur på?
Hur känner du?
Varför känner du så?
Varför reagerar du så?
Vad kan du göra för att ändra ditt tänk?
Barätta för mig!

Jag blir galen, kan jag bara inte få vara ifred från mina känslor....

Antagligen gör han det av ren omtänksamhet, men jag pallar inte med alla frågor när mina egna känslor svämmar över..

han retar sig nog otroligt mycket på att jag är en "svår" person som inte vill dela med mig av hela min hjärna hela tiden. Det är vad han säger iallafall;)
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag irriterar mig inte på något särskilt min partner gör. Däremot kan jag vara allmänt irriterad på allt ibland, och då även på saker han gör eller säger. När jag är irriterad kan jag bli irriterad över att folk går för sakta framför mig :angel: Så det beror ju på mig, inte på den andra. Men jag jobbar på det. Det är jobbigt att irritera sig på trivialiteter.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Irriterar mig på:

Han tycker om att prata om saker som egentligen inte har någon betydelse t.ex. något som har med religion, nyheter och historia att göra, när jag vill prata känslor.

Han suckar väldigt mycket och är inte medveten om detta.

Han lämnar saker överallt och slänger aldrig någonting.


Han irriterar sig på:

Att jag vill ventilera och prata känslor så mycket :)

Att jag behöver mycket sömn.

Att jag inte vill umgås med alla möjliga människor. Trivs bäst med vänner och familj medan han hela tiden vill utöka umgängeskretsen.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Maken kan inte ställa upp skorna i skostället, dom står oklanderligt nedanför varenda dag :D

Och jag dumpar brallorna på toagolvet när jag gör mig iordning inför kvällen :angel:

Vi har dock sedan länge konstaterat att det finns ingen bättring i sikte, så jag ställer upp hans skor och han flyttar på mina brallor :p
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

kl

Nu har jag tyvärr inte min man i livet, men om jag tänker tillbaka på den tiden så...

Han kunde störa sig på att jag snurrade runt i sängen, la mig på tvären (ju större plats, desto mer trängs jag tydligen), att jag inte ville sova nära nära hela tiden.

Han störde sig på att jag ville ha ordning och reda hela tiden.

Han störde sig på att jag ville prata om problemen som uppstod.

Jag störde mig på att han var slarvig överlag.

Jag störde mig på att han alltid somnade före mig och när han gjorde det så kunde jag inte somna, fattar inte varför jag inte kan sova om någon somnar före mig men så är det. Stressad av det kanske.

Jag störde mig på att han aldrig ville prata om problem, BARA sura.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag irriterar mig på att sambon svettas som en gris rent ut sagt på nätterna. Ca 10 min efter att han somnat börjar det och han blir bokstavligen sjöblöt, som om han kommit rakt ur duschen och sen gått och lagt sig utan att torka sig. Jag får sova på soffan då och då för hela madrassen är så genomblöt att jag har 30 cm torrt att ligga på längs ena kanten... Försöker avhjälpa det hela genom att dra av honom täcket lite så han inte ska vara så varm men han drar bara på sig täcket igen och fortsätter svettas.

Jag tror han stör sig på att jag jag har en tendens att sparkas och knuffas när jag sover om jag tycker han ligger för nära. Han försöker kramas men jag boxar till honom istället, stackarn. Vid något tillfälle fick jag höra att jag nästan slagits för mitt liv, sparkat och slagits och försökt få bort honom som om han vore en okänd våldtäcktsman som nyss hoppat på mig :p

Sparkas och knuffas gör visst jag också, men jag trängs så det är ju jag som kommer nära egentligen :o:eek: Men tja, min man har trillat i golvet mer än en gång pga mig, längre och längre ut på kanten medan jag hade resten :o

Jag skäms, så klart, men jag kan inte hjälpa det! Jag SOVER ju :crazy:
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag tror inte vi stör oss på något hos varandra. Det skulle vara att jag inte kan lägga mig i soffan eller sängen utan att somna inom 15 min kanske. Att han snarkar ibland är lite jobbigt men inte så mycket han kan göra åt direkt.

Ingen av oss är felfria på något sätt men vi är som vi är och tar det det därefter.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Vi är rätt förskonade från irritationer tror jag, om han inte går och retar sig i smyg vill säga :angel:

Men något som alltid följer oss är att sambon är nattuggla, och jag en morgonperson. Jag somnar i soffan så fort han startar en film (gärna runt 21), och han är stört omöjlig att få liv i före klockan tio (jag själv tycker att dagen börjar runt 06-07.. :p).
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Min sambo stör sig helt klart på att jag är lite "ojämn" i mina städvanor *Kliniskt rent --> oreda --> kaos -->kliniskt rent*. Han är bättre på att hålla det halvrent men städar alldeles för slarvigt för min smak, när man väl städar ska det vara ordentligt. Sen behöver jag sova enormt mycket mer än han behöver och det är inte heller någonting positivt från hans håll sett.

Jag för min del stör mig nog egentligen bara på att han verkar halvt inkapabel att stänga saker efter sig. Skåpluckor, garderobsdörrar, toalocket (hej då till sminkväskan den dagen den ramlade ner från handfatskanten) osv. Och på att han envisas med att hänga upp duschen så högt att jag inte når att få ner den och dessutom drar in duschdraperiet på insidan i badkaret. Sjukt obehagligt när man får blött duschdraperi mot benen :crazy:
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Min sambo svettas också mycket!

Särskilt om det är småkallt i rummet, utanför täcket :crazy: Då blir han sjöblöt.
Jag svettas aldrig när jag sover, vet inte om det bara är män som pysslar med det där?

Min sambo skulle nog säga detsamma om mig.
Jag svettas som en gris rätt ofta! Han ligger och fryser, men jag är helt blöt.:o
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Äh trots att han driver mig till vansinne ibland så är jag hellre med honom (tom i bilen :eek: ) än ensam. Och för att komma från en ensamvarg så säger det rätt mycket :love:
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag är rätt pedant, och gillar att städa. Hemmet är det inga problem med, men hans verktyg och bilgrejor ute. Det är något som jag inte kan lägga mig i, men det stör mig nåt enormt att han inte har förstått finessen med lådor och korgar. Han är nog minst lika irriterad på saken själv, för han får alltid köpa flera uppsättningar av vissa verktyg.

Jag tror att jag pratar rätt mycket ibland, och berättar samma saker flera gånger ifall jag tycker att de är roliga eller bra. Sen tvättar jag för mycket byke, och diskar för mycket också.

Jag är nog mycket mer irriterande än vad han är. Dock är denna irritation inget som på nåt sätt påverkar vårt förhållande negativt, utan det är med glimten i ögat liksom.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 722
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 536
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp