Bukefalos 28 år!

Vad kan en alkoholist få för hjälp?

@Texaz AA-möten dagligen finns i en del kommuner, t.ex. Malmö, här i Sverige också. (Eller var det inte så du menade?)

Just Malmös AA-mötesschema har jag orimligt bra koll på efter att varje vecka ha planerat permissioner till just sådana. Dessutom får jag ofta höra de intagnas synpunkter på de olika mötena och det kan verkligen skilja sig mellan olika individer trots att de besökt samma möte.
 
Det har Frälsningsarmén o Pingstkyrkan oxå gjort, tillsammans med diverse konstiga religioner/sekter gjort.

Men Länkarna kallar jag inte för sekt. De är politiskt och religiöst obundna, och består av före detta missbrukare som vet hur helvetet på jorden kan vara. Inga pekpinnar här, inte.
 
Som medberoende utvecklar du omedvetet en massa beteendemönster som sedan blir en del av din personlighet. Det är tyvärr ofta oundvikligt i närheten av en alkoholist. Vi har en massa gemensamt, anhöriga och nära till beroende.

Googla lite på medberoende så kommer du att få mer information. Det här behöver man hjälp med att bryta.
 
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 314
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 206
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 904
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp