Vad kan jag börja med för idrott/hobby?

_Charlotte_

Trådstartare
Jag är en drygt 20-årig tjej som inte har speciellt många vänner och inte så mycket fritidsintressen. Funderar därför på om jag kan börja med något, men jag vet inte vad!
Jag rider redan, och försöker promenera mycket, men någon annan riktig hobby har jag inte. Helst vill jag börja med något som tränar upp kroppen.

Jag tycker väldigt mycket om dans, men problemet är att de dansstilar jag är intresserad av är balett, modern och "den typen" av danser. De finns bara för vuxna på en dansskola här, och där gick jag för något/några år sedan men hoppade av mitt i terminen eftersom jag blev sjuk. Jag vet inte varför, men det känns väldigt dumt att komma tillbaka dit nu... Och dessutom är jag rädd att jag blir flera år äldre än alla andra om jag börjar där.

Lagsporter är inte min grej, och jag vill helst göra något som (kan) tränas inomhus eftersom jag helst inte är ute mer än nödvändigt i trist väder, och vill göra något jag kan göra i stort sett året om. Har ni några roliga tips?
 
Någon annan form av dans! Prova någon dans du tidigare inte tänkt på, snabbt så kan det visa sig att det kanske passade dig bättre än du tidigare trott :)
 
Träna på gym! Låter kanske tråkigt men det är hur kul som helst och nästan beroendeframkallande när man ser resultat och blir så mycket starkare!
 
Jag vet inte varför, men det känns väldigt dumt att komma tillbaka dit nu... Och dessutom är jag rädd att jag blir flera år äldre än alla andra om jag börjar där.
Först, åldern spelar ingen roll. Jag är 36 år gammal och en av mina bästa vänner är 21 år gammal. Vi har mer gemensamt och har roligare ihop än vad jag har med många andra. Ålder är bara ett nummer.

Sen ska du absolut inte tycka att det är konstigt att komma tillbaka, även om du avslutade konstigt en gång i tiden. Det är bara att anmäla sig till en kurs eller klass och köra på! :) Det är ju kul att dansa. De är vana vid att människor kommer och går, så det är absolut inget konstigt i sig.
 
Pole dance! Där blir du definitivt inte äldre än alla andra. Dessutom är det så pass nytt på sveriges dansskolor att få är proffs ;)
 
Fäktning, kanske?

Annars tycker jag inte att du ska behöva känna dig dum över att börja om på det gamla dansstället :). Och åldersnoja är också onödigt för det mesta - jag nojade som sjutton över att alla i min klass skulle vara äldre än jag när jag började. Det slutade med att jag umgicks mest med några av de äldsta :).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 252
Senast: Soapbubble
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 196
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 213
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 776
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp