Bukefalos 28 år!

Vad kan man äta?

V

vansinnet

Jag känner mig jätteosäker och äter nu praktiskt taget inte mycket annat än bröd och vatten i rädsla av att ge Nikki ont i magen.

Så vad säger ni, vad ska man äta när man ammar och vad ska man passa sig för?
 
Sv: Vad kan man äta?

Jag äter allt.... Han verkade få ont i magen en gång när sambon kryddat köttfärsåsen extremt het, men annars så har han inte reagerat för nåt. (däremot skiter han illa av vitlök :angel: :rofl:)

Ät som du brukar, du märker om hon reagerar, då är det bara att avstå från just den maten.
 
Sv: Vad kan man äta?

Du kan äta precis allt som du åt när hon låg i magen, och visar hon att hon har ont i magen eller kräks mycket så kan du börja med att utesluta mjölk, det hjälpt mot Rasmus kaskadspyor att istället ha ett laktosfritt kök.

Vissa bebisar får magknip av ½ vitlöksklyfta i 2 kg köttfärssås. Andra han järnmagar och reagerar inte alls.

Rasmus har aldrig reagerat med magknip på det jag ätit. Utan det är bara spyorna som blev mindre när jag börja med laktosfritt.
 
Sv: Vad kan man äta?

Ok, ja jag har inte druckit en droppe mjölk sen hon kom.
Får väl försöka vara lite mindre nójig o äta lite mat nu då :idea:
 
Sv: Vad kan man äta?

Ät som vanligt som andra har sagt.
Reagerar hon så ta det då.
"Den dagen, den sorgen"

Jag har fått för mig att man på nått sät härdar barnet genom att äta som vanligt, så blir det ingen "chock" sen när det börjas med smakisar efter ett par månader...
Kanske inte är så, men jag ser det så.;)
 
Sv: Vad kan man äta?

Nikki är ett jättefint namn!

Det enda jag kommit på att jag inte kan äta är lök :cry: i alla former. Sam skriker som en stucken gris i två dagar och det vill jag ju inte. Så lök, purjo, vitlök..... gone. Fast vitlök har jag haft pyttelite i i alla fall.
 
Sv: Vad kan man äta?

Och förresten, jag gjorde grönsakssoppa en dag och dagen efter skulle jag dryga ut den lite och kastade i ett halvt huvud vitkål. Jävligt gott men INGEN jättehöjdare kan jag säga.
 
Sv: Vad kan man äta?

Jag åt allt utom kaffe och alkohol. Jag tror att det är ganska individuellt vad barn kan tänkas reagera mot, så man måste nog testa sig fram....
 
Sv: Vad kan man äta?

Ett annat amnigstips är att se till att få i dig ordentligt att dricka. Jag kunde först inte fatta varför jag fick en sån dundrande huvudvärk då och då, men insåg att det berodde på att jag drack för lite.... (jag är en sån människa som tycker det är så trååååkigt att dricka vatten så jag gör det liksom inte om jag inte "måste")
 
Sv: Vad kan man äta?

Ja jag dricker nog säkert 4-5 liter vatten om dagen. Blir så fruktansvärt törstig av att amma.
Jag tränade mig att dricka vatten under graviditeten, ställde ett vattenglas i varje rum och passade på att ta ett par klunkar varje gång jag passerade ett glas.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: alazzi
·
Mat Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med...
2
Svar
29
· Visningar
1 699
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 268
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp