Vad kan vi äta?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Lillefrun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 1 559

Bukefalos 30 år!

Vi har hittills ätit olika mat dom flesta gångerna, ibland helt och sen en gång vårt försök med tacos och en gång åt vi pasta med varsina tilllbehör. Men han tycker det känns mysigare om vi äter samma men någonstans måste det ju skilja sig om han inte vill ha vegetariskt.
Testa och se om han gillar rökt tofu, går bra att ha i röror till sötpotatis eller som stekt i pastasåser.
Inbillar mig att det smakar lite köttlikt även om konsistensen skiljer sig åt. 😊

Har du recept på det? Jag älskar paj, en av mina favoritmaträtter så det vore roligt att kunna göra det tillsammans
Försökte googla men hittade det inte.

Var visst majsmjöl också!
IMG_6823.webp

Testa och se om han gillar rökt tofu, går bra att ha i röror till sötpotatis eller som stekt i pastasåser.
Inbillar mig att det smakar lite köttlikt även om konsistensen skiljer sig åt. 😊
Ja det är en bra idé, men jag vet ju inte riktigt vad en röra är och hur man gör en. Är det någon speciell som du tänker på?

Upptäcker när jag läser att jag nog inte kan det här med att laga mat, allt låter jätte gott men jag vet inte hur man gör:o Jag lagar aldrig mat på det viset så jag kan mina få saker resten känns som om jag ska lösa något svårt mattetal. Men det är kanske bara är för att jag inte är van, men måste nog hitta något recept.

Googla recept på det du gillar 😊
Jag gör det ofta, ibland bara på en viss råvara jag är sugen på.
Jag är kräsen och har svårt för många smaker, konsistenser och lukter så jag ändrar rätt friskt, tar bort och byter ut till sånt jag vet att jag gillar.

• Gilla
Reactions: Sel
Stora, "köttiga" svampar med marinad eller bara god krydda är jättefina att göra burgare på (med glutenfritt bröd) eller bara äta som proteinalternativ till en rotsaksgratäng till exempel.

Googla recept på det du gillar 😊
Jag gör det ofta, ibland bara på en viss råvara jag är sugen på.
Jag är kräsen och har svårt för många smaker, konsistenser och lukter så jag ändrar rätt friskt, tar bort och byter ut till sånt jag vet att jag gillar.
Ja jag har nog aldrig följt ett recept sen hemkunskapen men nu ska det ju passa inte bara mig utan en till. Jag är också extremt kräsen.

Även vanlig taco går ju bra, finns glutenfria bröd :)

Med risk att låta gnällig, glutenfria tacobröd är värdelösa!

Ett tips till ts (och er andra som funderar på vad ni ska äta),

Jag införde för ca 5 veckor sedan en "regel" , att vid söndagens middag ska alla i hushållet skriva upp minst 2 maträtter var (vi är 4 i hushållet just nu) som vi vet att de flesta andra i hushållet äter. Och helst ska maträtterna baseras på sådant vi redan har hemma (vi har både nöt och älg i stor mängd i frysen).

Och det har fungerat jättebra! Nu har vi en smidig lista med förslag som vi förvisso inte följer slaviskt men det är attans så mycket lättare att komma på vad vi ska laga när förslagen redan finns.

Lite OT, men jag är så himla nöjd med det här så jag vill dela ändå! 😁🙈

Vill tipsa om Zeinas kitchen, hon har mycket recept som är vegetariska där det vore lätt att addera något köttprotein för pojkvännen.
Tex steka en köttbit/fisk/korv vid sidan.

Kan han tänka sig att äta vegetariskt till middag om han ätit kött till lunch på skola/jobb? Tips från köttätande kollega med fru och dotter som är vegetarianer.😁

Jag hade köpt en bra vegetarisk kokbok, pga mkt av det vegetariska rätter jag vill äta anser min man är goda tillbehör till en köttbit. Så laga det du vill ha och stek nått kött till 😁

Liknande trådar

• Restaurang i Linköping
  • Vegetarisk skolmat (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 45)
  • Mjölkproteinallergi
  • Älggrytan ... eller inte ... :-(

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka