Vad kostar er försäkring?

A

afsana

Vad har ni för försäkring på er häst/ponny. Vad ingår och hur mycket betalar ni per månad?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Häst (inte min) 850kr/mån
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Min kostar ca 2600 om året.
A1 + nåt vet. tillägg (den högsta man kan ha är det) + avel.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Vilka bolag använder ni? Jag har just tecknat avtal med sveland a1 och det kostar mig ca 800kr/mån.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Mitt sto var för gammal att försäkra när jag tog henne så hon har ingen alls.
Min unghäst är försäkrad i IF.
10 000 i livförsäkring och 100 000 i vetrinärvård extra.
Självrisk på 2000 eller 2500 kr..minns inte riktigt.

Jag betalar 1200 kr om året i premie.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Dotterns C-ponny i Agria ca 4500:-/år A1:a men kommer inte ihåg för hur mycket,liv 30 o vet 50 tusen tror jag.Sen har hon en tilläggsförsäkring som gör att om hon någon annan illa så är de försäkrade också.

Min Haflinger i Folksam ca 2200:-/år A1:a med 30 liv 50 tusen vet./L
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag betalar 525:- för båda min hästar i månaden....

Då är det A1 och den ena rä livförsäkrad till 20.000, den andra 15.000

Jag har Folksam....
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Kallblodstravare 13 år.

Jag har Agria.

Denna försäkring har jag:

Bas Liv och Användbarhet samt Bas Veterinärvård + Agria Plus, tillägg. (Hette väl utökad veterinärvård tidigare?)

Grundsjälvrisk 2800 kr samt 0% rörlig självrisk. Dvs om det händer något betalar jag 2800 kr och inget mer. Gäller upp till 120 000 kr.

Ingår även Agria Incident = Om hästen orsakar skada på människor, gäller även besökare i stallet, medryttare etc.

Ingår ersättning även för veterinärens resekostnader upp till 1 000 kronor per behandlingstillfälle, medicin utskriven på recept eller utlämnad medicin, avlivningskostnader och kostnader för djurambulans.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag betalar 890:- per månad hos S för 4 st A:1 försäkringar med vet vård 100.000:- och fast självrisk om 1900:-
+ 46:- per månad för en junior (ponny) med samma förutsättningar som ovanstående.
Har dock ponnierna endast 10.000:- livvärde och HBL 20.000:-

Sedan betalar jag hos A 246:- per månad för triangelmärkt FBL med A2 + avel om 10.000:- med vet vård 60.000:- och fast självrisk om 2.800:-

Föredrar helt klart S! Det är dock svårt att byta bolag på triangelmärkt häst, med skadebakgrund.

Har mina försäkringar för att i första hand täcka upp oförutsedda skador - vid avlivning kan inga pengar i världen ersätta dem ändå!
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag har alla mina i F och har då en års räkning på c:a 35000 kr. Har tänkt många ggr att jag får ta tag i detta med att kolla upp andra bolag. Har ett bolag som erbjuder mig rätt mycket rabatt och även täcken och andra saker. Men men, man är ju lite rädd för att gå till ett nytt ställe. Har haft F i alla år och har varit nöjd med dem.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Cirka 7800:- för 2 /år.
Den ena är en shettis/welsh med liv på 10.000:- vet. till 60.000:- och agria incedent ( inkl. ev ambulans, medecin, sjukbeslag etc) hans del är cirka 1500:-/år

Hbl 12 år med liv 40.000:- och vet. 60.000:- även här incedent avtal

På båda har jag självrisk på 2800:- utan rörligt belopp, har ändrat det illa kvickt efter mitt fbl som kostade 54.000:- i vet kostnader:eek:

vbl har även han agria med obefintligt livvärde men jättebra försäkring för skador etc, har honom på foder så ägaren står fortfarande för försäkringen är lite osäker på vad han har, vet bara att han är välskyddad mot olyckor, sjukdomar Eller kostnaderna runt om iaf...;)

Nya fbl kommer väl att hamna på samma som mitt hbl men med ev. högre livvärde.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Mina tre kallblodshästar är försäkrade i Agria och premien är på 7 000 kronor/år för alla tre.
Stoet, 15 år, har livförsäkring på 25 000. De andra två har livförsäkring på vardera 15 000.
Alla har Agria Plus veterinärvård till 120 000, och jag har självrisk på 2 800.

Immer
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Har en halvblodskorsning (tjuvbetäckning) på 1½ år. Försäkrad i Folksam och betalar i månaden ca. 330:-.
Då ingår:
A1-Liv 25000:-
A1-Dubbel vet. (obegränsad)
A1 Plus
A19 Rehab
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Sveland
Halvblod 30000 liv, 100000 vetvård med fast självrisk. 971 kr/månad
Halvblod 40000 liv, 50000 vetvård och avelsskydd 440 kr/månad
Foster/föl/junior försäkring liv 25000, 100000 vetvård 233 kr/månad
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Min kostar 998 kr per månad..
Då är det livförsäkring + utökad veterinärvård..
Vad som ingår exakt har jag pinsamt dålig koll på..
Satans dyrt.. men jag antar att det är värt det om något händer..
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 484
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 276
Senast: Lillefrun
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp