Vad kostar er försäkring?

Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag vet, men läs inlägg #53. Kan vara bra att tänka på sånt.
Man byter inte försäkring på en häst som inte går igenom UA, iaf inte jag. Då står man med reservationer i den nya försäkringen... Men enligt inlägg #53 kan man stöta på patrull även omhästen besiktigas UA, och det vill man ju inte.

Risk, ja men inte per automatik.
På det här viset är konkurrensen mellan bolag inte äkta .
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag tror inte att man tänker så mkt på konkurrensen om man plötsligt står med en skada som försäkringsbolaget påstår att de inte ska gå in och ersätta
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Har dina försäkringar på nya pållen.
En A1 försäkring med 100.000kr i liv. kostar 10 tusen nånting om året. blev 879 i månaden.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag har Sveland till alla mina 3 hästar.
Kallblodstravare A1 900kr/år
2 Hannoveranare 5 respektive 9 år, har endast vet.vård på dessa, 2400kr/år för den ena och 2600kr/år för den andre.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

80000 begränsad livförsäkring
Täcker i princip bara olyckor. Inte hältor, luftvägssjukdommar och liknande.

120000 hel veterinärvårdsförsäkring
Förutom "vanlig undersökning och behandling" ingår sjukbeslag, akupunktur, kiropraktik (om det utförs av vet), viss tandvård, MR & CT, djurambulans och mediciner.

Självrisken är 1800 kr och den rörliga är 20%.

Jag betalar 321 kr/månad.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Det lät också billigt, du har väl hbl? Vad har du för bolag? :angel:

Då jag skickade en förfrågan till Folksam på hbl 13 år, liv 55.000 och vet.vård 120.000 fick jag en prisuppgift på drygt 14.000/år:crazy: Viss skillnad från vad jag läst här i tråden :grin:

Begränsad liv betyder alltså att du bara får ut livbeloppet om hästen avlider knall och fall alt. döms ut akut av vet. tex benbrott eller liknande (inte segdragen hälta el sjukdom som sedan resulterar i utdömning)?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Begränsad liv är mycket billigare än att försäkra sig "för allt". Och vad begränsad liv är har du förstått;)
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Precis. Premien om man vill ha hel livförsäkring blir betydligt högre. Dock har jag svårt att tro att det skulle komma upp i några 13000 kr/år med det här försäkringsbolaget. Jag frågade vad premien skulle bli med hel livförsäkring på 80 000, det var skillnad men inte så stor som du skriver.

Jo, ett svenskt halvblod är det.

Jag tänker ju så att med en bra veterinärvårdförsäkring och mycket förebyggande arbete så ska inte hästen dras med hältor och liknande. Därav valde jag den begränsade livförsäkringen.

Bolaget är Dina försäkringar.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Dammen kostar 300 kr månaden i Agria.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Försäkringen till min korsningsponny går på 66 kr/månad!

Bolag: Dina Försäkringar
Försäkring: Hel vet.vård 60 000 kr.
Självrisk: 1800kr + 20% (av kostnaderna utöver grundsjälvrisken)

Har ingen livförsäkring då inköpspriset var lågt och hon inte har meriter (än!), är bara 6 månader.. :grin:
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag betalar 529 kr i månaden för mina två halvblodshästar och min shettis.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag har mitt hbl sto i Agria 20000 liv och 60000 vet betalar 5700 om året
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Folksam
Varmblodstravare
10000 Liv
50000 Vet
10000 Tävling Ext

Betalar ca 1300/ År
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

kl

Har 30000 liv 100000 el 120000 vetvård
har dessutom tillägg för mediciner och resor betalar ca 510 kr/mån
kommer inte på rak arm ihåg min självrisk
Är ett halvblod försäkrad i agria sedan födsel
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Gammelgubben har Agrias Veteranförsäkring med veterinärvård för 30000 kr och livvärde 5000 kr. Den kostar 980 kr per år.

Shettisen har Sveland med veterinärvård för 100000 kr och ett livvärde på 8000 kr, den har jag för mig kostade ca 1300 kr för ett år.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag har if på 5 åringen halvblod 2469kr om året sedan hannoveranarfölet 7 mån också i If 800kr prova på försäkring Sedan 18 åriga Hannoveranaren Agria 4296kr med 60000 vertrvård och 15400 liv .
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

*KL*

Vi betalar 441kr/år för vårat nordsvenska föl. :)
2800 i självrisk 20 % och maxbelopp 60 000.

ida
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

kl

Har min nordsvensk i If, 120 000 vet.vård, 20000 i liv
Fast självrisk 2500:- och i år är premien 2200:-, 8% mer än året innan då jag använt min försäkring under perioden.
Om man ej använder den får man 8% rabatt nästa år.

Väldigt nöjd med deras hjälp under pålles skada!
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 484
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 276
Senast: Lillefrun
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp