Vad läser du just nu? Del 8

Åååh, jag tror visst att jag måste bege mig in i ljudböckernas förlovade land! :D Älskar Montelius :love:
gör det! :love: Alltså jag tror att Stackars Birger finns som vanlig bok också? Men oavsett så är det fantastiskt när hon själv läser in!

Antar att du läst Oskar Levertins vänner? Om inte så är även den fantastisk som ljudbok :love: så konstig men ja, så bra! Detsamma gäller Ulf gråter, även den är fenomenal!
 
gör det! :love: Alltså jag tror att Stackars Birger finns som vanlig bok också? Men oavsett så är det fantastiskt när hon själv läser in!

Antar att du läst Oskar Levertins vänner? Om inte så är även den fantastisk som ljudbok :love: så konstig men ja, så bra! Detsamma gäller Ulf gråter, även den är fenomenal!
Jag ÄLSKAR Oskar Levertins vänner, men har bara läst den. Det här med ljudböcker måste utforskas! :bump:
 
Efter långa tider av läsolust har jag äntligen hittat tillbaka till läsningen :banana: Har även återupptäckt den fantastiska förmånen med bibliotek och reserverar nu böcker högt och lågt. Läslusten infann sig när jag läste om Jens Liljestrands Adonis (lika bra omläst som vis första läsningen). Därefter fick jag hybris och lånade nya Nesser (De vänsterhäntas förening) på 7-dagarslån och hann förstås inte läsa ut den så nu är den reserverad för framtida utläsning. Håller just nu på med Tessa Hadleys Syskonen och efter ovan fina betyg på Oscar Levertins vänner så står även den på reservationslistan.
 
Jag lyssnar också på Stackars Birger! F e n o m e n a l. (Finns som e-bok på Storytel, kommer i vanlig pocket nästa år.)
 
Har precis lyssnat klart på Vintereld av Anders de la Motte. Slutet på sommaren och Höstdåd var bra, Vintereld var bara wow :bow::bow::bow:
 
Den var lite dryg i början men den tar sig!!

Jaa nu har den kommit igång, är typ 3 timmar in. :)

Har haft så svårt för ljudböcker på svenska, stör mig på uppläsaren och tycker det går långsamt. Engelska däremot funkar perfekt! Tror det är att jag läst så mycket svenska böcker att jag bara blir irriterad när det går långsamt och jag inte hör "min" röst i huvudet typ. Men då engelska är ett andraspråk tolererar jag det mycket bättre. :)
 
Har läst Konsten att hålla sig flytande och den var stundtals väldigt fin med trevliga karaktärer. Hade stundtals lite svårt att få flytt i läsningen men tror det mest beror på mig och att den var rätt förutsägbar. Men ja, väldigt mycket av en feelgood-bok.

Har också lyssnat på Vittnet och alltså, själva grunden är bra och inteessant men sättet den är skriven på är så fruktansvärt irriterande! Det är cliffhangers i varenda kapitel :eek: och det käns som om författaren tidigare typ försörjt sig på att skriva rubriker till clickbaits :D Dessutom väldigt jobbiga karaktärer, men själva intrigen gillade jag!
 
Jag inspirerades av er och lyssnade på Stackars Birger. Alltså, så skuvad att den blir bra på nåt sätt! :D
Den är helt sjuk! På ett underbart galet sätt :D

Jag började lyssna på Ulf gråter, men ja, det är fel på ljudfilen så jag hoppas verkligen dom rättar till det omgående eftersom även den är skruvad och fenomenal av det jag hört :love:
 
Jag vet inte riktigt när jag rapporterade ordentligt här sist, men jag har ett projekt på gång i alla fall - upptäckte, eller kanske accepterade, förra fredagen att det fanns över 1400 böcker på min "want to read"-lista på Goodreads och bestämde mig för att det är dags att tackla den - börja från början och antingen läsa eller slänga. Är lusten att läsa större så läser jag den, är det tvärtom hivar jag den. Och det har faktiskt satt lite fart på mig, jag har läst två böcker från listan sedan jag körde igång och är inne på den tredje.

Först ut var Galveston av Nic Pizzolatto. Hårdkokt och våldsam men med fantastiska beskrivningar.

Sedan Supernova av Marika King. Inget jag kommer att bära med mig direkt.

Nu på morgonen börjar jag lyssna på Not working av Lisa Owens, som verkar vara chicklit med lite skärpa. Har bara lyssnat en halvtimme, men det artar sig rätt bra. Korta kapitel och en lysande inläsare som heter Tuppence Middleton.

Annars har jag läst Fredrik Strages krönikesamling Strage 242, det tog löjligt lång tid men har varit ett sant nöje.

Den hand som först höll min av Maggie O'Farrell, helt strålande.

Rakkniven av Eva Ström, som tar vid där Strindbergs Fröken Julie slutar. Gillade massor!

Skendöda av Louise Boije af Gennäs. Fortsätter att imponera med genrebytet.

Och så Stackars Birger då, förstås, som jag tror jag blev klar med i förrgår. Herregud, vilken resa!
 
Valde att läsa Mikael Ressem men jag vet inte om jag fortsätter. Karln verkar ju verkligen hata kvinnor. Så mycket kvinnoförakt står mig upp i halsen. Hur kan han vara så populär? Det konsumeras droger av alla slag. En riktig utbildningsbok om olika tabletter och deras verkan. Boken heter "När det tysta tar över".
 
Jag har lyssnat på ungefär halva Berättelse om ett äktenskap av Geir Gulliksen och jag är helt rådvill. Jag har inte läst något annat av honom. Är han bra eller är det bara maskulint romantiskt tjafs?
 
Jag har lyssnat på ungefär halva Berättelse om ett äktenskap av Geir Gulliksen och jag är helt rådvill. Jag har inte läst något annat av honom. Är han bra eller är det bara maskulint romantiskt tjafs?

Jag har inte heller läst något annat av honom men jag gillade Berättelse om ett äktenskap!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 956
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 338
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 954
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 327
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp