Vad läser du just nu?

gällande den så tänker jag att den spontant är bättre i pappersform väl? De små inläsningarna man hört av Harry själv känns rätt cringe 🙈

Aha! Jag har inte hört något men min extremt kräsna kompis tyckte att den var toppen som ljudbok.
 
Jag läser om Landline av Rainbow Rowell. Som vanligt har jag svårt att lägga ifrån mig hennes böcker, så jag måste läsa dem två gånger för att njuta av varje rad. :)

Har för första gången i mitt liv inte läst ut en bok också, fick tips om tärningsspelaren från en kollega, men den var så trist så jag orkade inte mer än 10-12 kapitel. Det fick vara nog kände jag.

När jag var utomlands för ett par veckor sedan läste jag Jane Austens book club samtidigt som jag läste de böcker de läste, det var roligt. Har lyckats missa Northanger Abbey tidigare, den var ju superbra! :) Ju mer jag läser Austen desto mer uppskattar jag hennes ironi.
 
Jag har växande travar med underbara böcker som jag ska läsa (...) men just nu längtar jag bara efter att få hem Emma Hambergs fortsättning på Je máppelle Agneta; Au revoir Agneta! När den finns i min hand är jag onårbar.
 
Precis läst ut Fairy Tale av Stephen King, mycket bra.
Besökte även Sci-Fi bokhandeln och investerade i senaste av John Ajvide Lindqvist samt The Warehouse av Rob Hart.

Den senare ska bli kul, greppade den bara från hyllan med ett ”den här kanske är bra”. Är allmänt jättedålig på att hitta nya böcker/författare att läsa och varvar de gamla istället. Gillar båda sätten, men lite kul är det ju med nytt!
 
Har precis läst ut Törnrosens triumf - av Anna Laestadius Larsson.
Utspelar sig i mitten på 1800-talet och handlar om en kvinnorättskämpe (Sophie Sager) som fanns på riktigt och hennes liv.
Jag har totalt snöat in på Anna Laestadius Larsson. Jag älskar hennes historiska romaner med kvinnor i fokus. Jag älskar hennes beskrivningar av dåtiden, det feministiska fokuset, att det förekommer queerpersoner och att hon skriver om kända människor som funnits på riktigt.
Älskade hennes serie om Pottungen/Barnbruden.
Åh, såg nu att det var ju hon som skrev biografin om Hilma af Klint. Läst den flera gånger (Hilma-nörd var det ja..) men inte ens tänkt på att hon kan ha skrivit fler böcker. Måste kolla, tack för tipset! 😀
 
Åh, såg nu att det var ju hon som skrev biografin om Hilma af Klint. Läst den flera gånger (Hilma-nörd var det ja..) men inte ens tänkt på att hon kan ha skrivit fler böcker. Måste kolla, tack för tipset! 😀
Ja men precis, den läser min fru just nu!
Nu har väl bokrean startat dessutom så kolla in hennes andra romaner.
 
Ja, precis. Hennes bok "Stöld" var riktigt bra!
Den har jag fått återberättad, inklusive slutet, av en kollega som läser den på gymnasiet 😄. Han kom hit från Afghanistan för några år sedan och läser in gymnasiet nu. Verkar vara en riktigt bra bok då den öppnar för mycket diskussioner och tankar samtidigt som den tar upp en viktig kultur som många i Sverige (inklusive jag själv) vet alldeles för lite om. Min kollega hade mycket kloka tankar och funderingar kring den och de frågor som boken tar upp.
 
Råkade gå förbi en bokhandel på vägen hem. 5 böcker bara rååååkade följa med hem, och då börjar bokrean imorgon :laugh: Men ingen av de böckerna jag köpte är med på rean så det spelar ingen roll ändå!

Det blev två av Ia Genberg, eftersom jag gillade hennes Detaljerna så mycket.
Köpte även Bröd och mjölk av Karolina Ramqvist, den verkar intressant för mig som har ett stort matintresse också.

Plus en kokbok jag velat ha ett tag.
 
Jag håller på att läsa Säga snälla saker av Isak Jansson, jag har svårt för fysiska böcker pga hjärntrötthet men det här är skönt lättlästa noveller. Beskrivs som "Fem mörka berättelser med inslag av sci-fi och skräck. Tycker mycket om dom två noveller jag har läst hittills vill veta mer om världen som man får en glimt av i den första.
DSC_2663.JPG

På Storytel har jag ganska nyligen lyssnat på Skriften i vattnet av John Ajvide. Hans tolkning av Millenium. Det är meta på meta.
Älskar allt Ajvide gör och så även denna.

Tydligen har jag lyssnat på Röd signal av Johan Brännström men kom inte ihåg det så den gjorde inget intryck på mig en deckare i mängden som gav en stunds lätt underhållning.
Störde mig nå otroligt på ordet "serieknuffare" som användes hela tiden.

Och så har jag lyssnat på Selektiva Selma och Fridlysta Fridolf av Josefin Sandblom.
Gulligt, mysigt, lättsamt och fint.
 
Jag läser Aftonen och morgonen av Ken Follett. Första boken i hans Katedralserie, men tydligen skriven efter de andra, som jag också tänker läsa. Riktiga tegelstenar så det tar nog ett tag, men det har börjat bra.
Har läst hans serie Århundradet i höstas och gillade den.
 
Efter att ha slukat Systerklockorna och Hekneväven av Lars Mytting läser jag nu hans tidigare roman Simma med de drunknade.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 484
Senast: Piglet
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 162
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp