Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu?

Åh, måste läsa om Björnstad trilogin. Tror inte ens jag läst sista 😬

Måste också luska ut vilka böcker/noveller jag läst eller inte läst av Brandon Sanderson egentligen 😅 Tror jag missat en del ”mittemellan”-historier.

Just läser jag dock om Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke. Mycket mysigt, mycket brittiskt, mycket långsamt.
Och jag hade blandat ihop den med Bartimeaus-trilogin av Jonathan Stroud, som ju är ungdomsbok och något helt annat. Men nu har jag även dem på kindlen :D
 
Börjqde läsa Normala människor igår. Kommit 60 sidor in i boken, kan inte avgöra om det är en bok avsedd för vuxna eller ungdomar.
Dock ändå ganska bra än så länge.
Jag gillade TV-serien som gjordes efter den, den kanske fortfarande finns på svt-play?
 
Jag läste klart Rebecca Yarros Iron Flame och han som har översatt boken borde inte få fortsätta med det. Alltså vissa meningar och stycken fick jag läsa om flera gånger för att fatta vad som stod och hur det hängde ihop. Så jag förstår ju nu ni som läser på original språk
Men annars då? Ja en blandning av Fifty Shades, Twilight Saga och kanske lite Harry Potter. Överlag gillar jag böckerna och ser framemot att fortsätta att läsa serien men som sagt översättaren hoppas jag de byter ut till framtida böcker.
 
Nu ska jag läsa Sheila O’Flanagan Vid min sida och hoppas att boken är som hennes andra med starka kvinnor som väljer sig själva framför kärlek även om de vill ha det också :)
 
Jag läste klart Rebecca Yarros Iron Flame och han som har översatt boken borde inte få fortsätta med det. Alltså vissa meningar och stycken fick jag läsa om flera gånger för att fatta vad som stod och hur det hängde ihop. Så jag förstår ju nu ni som läser på original språk
Men annars då? Ja en blandning av Fifty Shades, Twilight Saga och kanske lite Harry Potter. Överlag gillar jag böckerna och ser framemot att fortsätta att läsa serien men som sagt översättaren hoppas jag de byter ut till framtida böcker.
Så trist när översättningen är dålig :down:
 
Jag har precis läst ut a court of silver flames och ska nu börja på From blood and ash.

Får se hur det går. Man känner sig alltid lite tom när man har avslutat en serie.
Court of silver flames 🥰

From blood and ash ligger här hemma och väntar på att bli läst. Du får gärna uppdatera vad du tyckte om boken sen.☺️
 
Lyssnade efter tips härifrån på första boken i Skuggserien avMaria Gripe. Tycker den var fantastisk 😍
Gick direkt på nästa bok i serien och tycker bokens näst största karaktär är så osympatisk. Så otroligt manipulerande och gränsande till narcissist 😤 Gillar fortfarande även denna, men inte alls lika mycket sen hon fått så stort spelrum och bara utnyttjar huvudpersonen 🤨
 
Jag har börjat lyssna på "Bokträdgården i Primrose Hill" av Sarah Jio. Verkar som en mysig feelgood med formatet att man följer en kvinna i nutid och en i dåtid.

Alltså den här boken... :banghead:

Hon i nutid (dottern) är en trevlig karaktär. Jag gillar henne! Smånysig historia. Men hon i dåtid (mamman) beter sig som ett fån! Om man inte fått reda på årtalen i boken (1970-1990-tal) hade jag gissat minst 100 år längre bak än så! Riktigt irriterande karaktär som först gifter sig med någon hon inte älskar och sen låter honom bestämma hur hon ska leva sitt liv. Som om hon är hans egendom och inte en vuxen människa i modern tid!
 
Court of silver flames 🥰

From blood and ash ligger här hemma och väntar på att bli läst. Du får gärna uppdatera vad du tyckte om boken sen.☺️
Jag har nu läst 22% av boken. Igår kunde jag inte släppa den utan insåg till slut att shit, klockan är 01:30. Jag skulle gått o lagt mig 23, senast 00. Så jag kan inte rekommendera boken. Den förstör min dygnsrytm.
Vi får se om resten har samma effekt :cautious:
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
1 670
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 756
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Snurrfian
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp