Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu?

Lyssnat på femte delen i serien Kingdoms and empires av Jaclyn Moriarty. Boken heter The secret of Lillian velvet.
Skulle nog klassad som en barnbok, men jag har älskat alla böckerna i serien, och denna var inget undantag. Lite seg i början, men så smart historia och härliga karaktärer! Rekommenderar den verkligen🤩

Nu har jag börjat lyssna på Rainbow Rowells Carry on. Den handlar om en ung kille som åker tillbaka till sin trollarsskola för sista året. Hittills känns en del väldigt bekant från de sista Harry Potter-böckerna, men har hört gott om den, så tror säkert det kommer lite andra vinklar :) Det är första boken i en serie, men mycket har hänt som man får som backstory i början..
 
Har precis lyssnat klart på "Stacken" av Annika Norlin, blev nyfiken på den efter att den varit uppe på tal här i tråden. Den var bra, och jag är nöjd över att ha kommit igenom en bok äntligen, då jag varit i en period av att inte orka mig igenom innan jag byter... Däremot känner jag mig inte så tagen av den som jag önskat. Men helt klart värd att lyssna på.

Går nu vidare med "Solitär: en biografi om Annette Kullenberg" av Anna Hedenmo.

(ber om ursäkt för att jag inte fetat titlar och författare, men av nån anledning kommer jag inte åt varken smileys eller verktyg...)
 
Har precis lyssnat klart på "Stacken" av Annika Norlin, blev nyfiken på den efter att den varit uppe på tal här i tråden. Den var bra, och jag är nöjd över att ha kommit igenom en bok äntligen, då jag varit i en period av att inte orka mig igenom innan jag byter... Däremot känner jag mig inte så tagen av den som jag önskat. Men helt klart värd att lyssna på.

Går nu vidare med "Solitär: en biografi om Annette Kullenberg" av Anna Hedenmo.

(ber om ursäkt för att jag inte fetat titlar och författare, men av nån anledning kommer jag inte åt varken smileys eller verktyg...)
Verkligen inget måste att feta, men om du vill göra det, testa att trycka på de tre prickarna längst till höger och sen på [ ] och se om alternativen funkar för dig efter det :)

7C982252-ABBF-4984-B6A2-A0345D3A38E7.jpeg
 
Jag har äntligen kommit igång med läsningen igen efter jag fick barn för tre år sedan 😅. Har de senaste åren bara tagit mig igenom riktiga feel goodböcker nån gång då och då och det är inget fel på dem men nu känner jag äntligen att jag orkar ta till mig mer av böcker igen.
Sen i julas har jag läst Jävla karlar av Andrev Walden och Stacken av Annika Norlin. Jag gillade båda, trodde att Waldens bok skulle vara deppigare än den var så blev positivt överraskad och gillar hans sätt att skriva. Stacken var jag lite osäker på, jag älskar Annika Norlins låttexter men var rädd att det skulle bli lite styltigt i så lång text men det funkade bra tycker jag.
Just nu läser jag Holly av Stephen King, brukar läsa nån bok av honom per år för att bryta av lite, de är lätta att fastna i, väldigt spännande och jag gillar verkligen hans språk.
När jag läst klart den ska jag börja på antingen Solvej Balles Om uträkning av omfång, Sara Bergmarks Grim eller Ingvild Rishois Stargate. Är det nån som läst någon av dem och har nån idé om var jag ska börja?
 
@julgrisen Låter som vi har lika boksmak, har samtliga böcker du nämner i min hög som jag ”snart” ska läsa. Så när du läst dem kan du väl berätta för mig vilken jag ska plocka upp. :D
 
Har läst Överenskommelser av Simona Ahrnstedt, behövde något lättsmält efter Vinnarna. Helt okej bok och lätt att fastna i, men inte så mycket mer.

Lyssnat på Den Italienska flickan av Lucinda Riley. En av hennes tråkigare böcker tycker jag tyvärr.

Och så har jag och 8åringen läst Häxan och Lejonet tillsammans :love: hon gillade den så mycket att hon har lånat den på skolbiblioteket och läst ifrån mig emellanåt 😅
 
Läste precis ut Sheila O’Flanagan Vid min sida och den var lite annorlunda mot hennes andra böcker men fortfarande bra.

Så nu sitter jag här och har 20 minuter kvar av min tågresa men har ingen bok att läsa :meh:
 
Nu läser jag A Soul of Ash and Blood av Jennifer L. Armentrout. Bok nummer 5 i ordningen. Den har fått lite lägre betyg än övriga.
Och jag förstår verkligen varför. Det är egentligen typ som första boken, fast från en annans persons perspektiv. Så man vet ju redan allt som ska hända i princip. Lite intressant emellanåt dock, har kommit typ 150 sidor nu.
Nu börjar jag fundera på vad jag ska läsa nästa gång. Jag har typ 115 böcker på min "want to read" lista på goodreads. Och det är lite svårt att välja.
Jag har ju nu läst böcker i serier som inte är riktigt klara än. Jag funderar på om jag borde välja en serie som är klar, för att det är smidigt och kanske mer tillfredsställande?
 
Nu läser jag A Soul of Ash and Blood av Jennifer L. Armentrout. Bok nummer 5 i ordningen. Den har fått lite lägre betyg än övriga.
Och jag förstår verkligen varför. Det är egentligen typ som första boken, fast från en annans persons perspektiv. Så man vet ju redan allt som ska hända i princip. Lite intressant emellanåt dock, har kommit typ 150 sidor nu.
Nu börjar jag fundera på vad jag ska läsa nästa gång. Jag har typ 115 böcker på min "want to read" lista på goodreads. Och det är lite svårt att välja.
Jag har ju nu läst böcker i serier som inte är riktigt klara än. Jag funderar på om jag borde välja en serie som är klar, för att det är smidigt och kanske mer tillfredsställande?
Om du inte har läst Throne of glass serien så kan jag varmt rekommendera den. De två första böckerna är lite ”enkelt” skrivna (hon började skriva på serien när hon var 16) men sen så!
Den bästa serien jag har läst! (hittills)
 
Om du inte har läst Throne of glass serien så kan jag varmt rekommendera den. De två första böckerna är lite ”enkelt” skrivna (hon började skriva på serien när hon var 16) men sen så!
Den bästa serien jag har läst! (hittills)
Ja jag har spanat på den. Men den är för en yngre publik så jag är lite osäker på om jag vill läsa den. Jag gillar ju när det är lite snusk i böckerna, och det är det inget i den serien om jag har förstått saken rätt?
 
Om du inte har läst Throne of glass serien så kan jag varmt rekommendera den. De två första böckerna är lite ”enkelt” skrivna (hon började skriva på serien när hon var 16) men sen så!
Den bästa serien jag har läst! (hittills)
Jag håller på med Midnattskronan och det känns ju inte som samma författare som till ACOTAR 😅
 
Orkade inte lyssna vidare på biografin om Anette Kullenberg, det var så jäkla tradig uppläsning möjligen, men jag orkade inte mer än 1,5 timme. Började istället på Testamente av Nina Wähä och den är betydligt mer intressant. Handlar om familjerelationer i finska tornedalen på 70-80-talet. Har int ehunnit så långt men är helt övertygad om att jag tar mig igenom den.
 
Jag håller på med Midnattskronan och det känns ju inte som samma författare som till ACOTAR 😅
Åh men då har du det bästa framför dig. Om du inte har läst Assassins blade än så skulle jag läsa den efter midnattskronan. Det blir ett litet ”hopp” mellan midnattskronan och Eldens arvtagare med bland annat nya karaktärer.
Jag läste själv Assassins blade efter Eldens arvtagare och då var jag inte så pepp på att läsa den utan ville egentligen fortsätta serien för att veta vad som händer. Bara ett litet tips. 😅

Acotar och TOG är verkligen helt två olika stilar. I TOG märker man hur Sarah utvecklar sitt skrivande så de första två böckerna kanske inte tillhör dom bästa men så värt att ta sig igenom böckerna. Jag älskar Acotar men TOG :heartheart:heart
 
Åh men då har du det bästa framför dig. Om du inte har läst Assassins blade än så skulle jag läsa den efter midnattskronan. Det blir ett litet ”hopp” mellan midnattskronan och Eldens arvtagare med bland annat nya karaktärer.
Jag läste själv Assassins blade efter Eldens arvtagare och då var jag inte så pepp på att läsa den utan ville egentligen fortsätta serien för att veta vad som händer. Bara ett litet tips. 😅

Acotar och TOG är verkligen helt två olika stilar. I TOG märker man hur Sarah utvecklar sitt skrivande så de första två böckerna kanske inte tillhör dom bästa men så värt att ta sig igenom böckerna. Jag älskar Acotar men TOG :heartheart:heart
Jo jag har sett att man bör ta den ordningen men alla böcker finns inte på storytel. Får se om jag orkar läsa fysisk bok.
 
Nu läser jag A Soul of Ash and Blood av Jennifer L. Armentrout. Bok nummer 5 i ordningen. Den har fått lite lägre betyg än övriga.
Och jag förstår verkligen varför. Det är egentligen typ som första boken, fast från en annans persons perspektiv. Så man vet ju redan allt som ska hända i princip. Lite intressant emellanåt dock, har kommit typ 150 sidor nu.
Nu börjar jag fundera på vad jag ska läsa nästa gång. Jag har typ 115 böcker på min "want to read" lista på goodreads. Och det är lite svårt att välja.
Jag har ju nu läst böcker i serier som inte är riktigt klara än. Jag funderar på om jag borde välja en serie som är klar, för att det är smidigt och kanske mer tillfredsställande?
Nu är den boken utläst. Jag är positivt överraskad. Den lyckades fånga mig trots det lite utmanande perspektivet.

Nu läser jag  Caraval av Stephanie Garber. Betydligt kortare bok än jag brukar läsa. Typ 250 sidor. 3 böcker i serien. Vet inget om den egentligen utan går på rekommendationer.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
13 586
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: Snurrfian
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp