Vad läser du just nu?

Jag har läst ut Månsystern och det är nog den bok i serien jag gillat minst såhär långt. Ser mest fram emot att komma till näst sista och sista boken, men först ska jag till bibblan och försöka få tag i Solsystern :D

Månsystern var den bok som fick mig att sluta läsa serien. Såå tjatig och dåligt språk så jag blev tokig!
 
Månsystern var den bok som fick mig att sluta läsa serien. Såå tjatig och dåligt språk så jag blev tokig!
Så dålig tyckte jag nog inte att den var, men den kändes inte lika väl genomarbetad som de andra (men författaren hade väl blivit allvarligt sjuk när den skrevs tror jag). Jag tycker det ska bli kul att få reda på hur det går, framför allt med mysteriet kring Pa Salt :)
 
Så dålig tyckte jag nog inte att den var, men den kändes inte lika väl genomarbetad som de andra (men författaren hade väl blivit allvarligt sjuk när den skrevs tror jag). Jag tycker det ska bli kul att få reda på hur det går, framför allt med mysteriet kring Pa Salt :)

Jag tyckte att den tjatade ett visst uttryck om och om och om igen till jag nästan skrek rakt ut av irritation varje gång en person sa just det uttrycket. Jag blev tokig! Jag lyssnade på det engelska originalet.
 
Månsystern var den bok som fick mig att sluta läsa serien. Såå tjatig och dåligt språk så jag blev tokig!
Jag lyssnade mig igenom serien på Engelska. (delvis för att slippa den svenska uppläsaren) Kanske därför jag inte reagerade på något dåligt språk...
 
Har fortfarande Brott och Straff kvar, samt Jävla Karlar liggandes på sängbordet. Börjar ändock med A Court of Frost and Starlight. Känner att jag vill komma ikapp innan sista boken i serien släpps!
 
Läser en biografi om Marie Antoinette. Lite väl detaljerad och långdragen men kommer nog läsa ut den.

Läser samtidigt Till minne av en mördare som hittills verkar bra. Men jag tycker det skulle vara trevligt med i alla fall en person som har ett privatliv utan stora problem, känns lite som att författarna ansträngt sig för att precis alla ska ha det jobbigt på olika sätt.
 
Har äntligen fått hem och påbörjat "Nattens skola" av Karl Ove Knausgård. Sett fram emot att läsa den länge nu, så jag ska njuta av den en massa nu.
 
Läser samtidigt Till minne av en mördare som hittills verkar bra. Men jag tycker det skulle vara trevligt med i alla fall en person som har ett privatliv utan stora problem, känns lite som att författarna ansträngt sig för att precis alla ska ha det jobbigt på olika sätt.
Det är en av väldigt få böcker jag faktiskt slutade läsa mitt i, för jag orkade inte med att alla bara hade fullt av just elände 😅
 
Har äntligen fått hem och påbörjat "Nattens skola" av Karl Ove Knausgård. Sett fram emot att läsa den länge nu, så jag ska njuta av den en massa nu.
Jag tror det är den mamma läser nu, och hon är så arg på huvudkaraktären så hon inte vill läsa mer, samtidigt som hon vill veta hur det slutar! 😅 så nu ska hon läsa så snabbt hon kan :D
 
Jag har glömt uppdatera. Zodiac academy har jag lagt ner för stunden. Är mitt i bok 7, men det blev för långrandigt. Jag funderar på att köpa dem på ljudbok istället då det är lättare att ignorera de dåliga delarna på ljudbok tycker jag.

Nu läser jag Deliciously Dark Fairytales serien av K. F. Breene, första boken heter A Ruin of Roses. Jag är på bok 3, på 4 dagar... Det här är bland det bästa jag har läst på länge. Jag har hittills gett dem 5 stjärnor allihop tror jag. Tillomed sexscenerna har jag faktiskt läst en hel del av, jag som annars brukar bläddra lite mer då.

Har nu läst ut den serien och känner att serien som helhet får absolut stjärnor. Sista boken var dessvärre minst bra av dem.

Nu hoppar jag på en bokutmaning med en kompis där vi ska läsa lite böcker ihop.

Vi börjar med Half-blood av Jennifer L. Armentrout, det är totalt 5 böcker i serien.
 
Om du inte redan har A Court of Silver Flames så kan jag tipsa om att den säljs för 29kr på Amazon. :up:
Är det en fysisk bok då? eller E-bok?
Jag skulle vilja köpa fler fysiska böcker, men på CSN som i juni tar slut och jag blir "befodrad" till arbetslös så känns det just nu lite dumt att lägga pengar på böcker jag redan har läst :rolleyes:
 
Jättebra tips om man vill läsa böckerna, men just där har jag bättre alternativ. Jag tänkte på böcker att ha i bokhyllan. Böcker som är bra köper jag gärna, bara inte exakt just nu. Förhoppningen är ju att vi ska kunna köpa hus så småningom, ha mer plats för bokhyllor och ha mer pengar.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
12 575
Senast: thoora
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
430
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 166
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp