Vad läser du just nu?

Blev klar med The house by the cerulean sea och så kommer fortsättningen först i september :arghh: har påbörjat Döda kvinnor förlåter inte istället. Dock har jag svårt för Katarina Everlöf som inläsare, men jag har själv valt den till en bokklubb så jag får väl stå ut :D
 
Blev klar med The house by the cerulean sea och så kommer fortsättningen först i september :arghh: har påbörjat Döda kvinnor förlåter inte istället. Dock har jag svårt för Katarina Everlöf som inläsare, men jag har själv valt den till en bokklubb så jag får väl stå ut :D
Älskade The house by the cerulean sea, även om den var lite seg inledningsvis. Jag både gillade och inte gillade Döda kvinnor förlåter inte, men den var intressant att diskutera i bokklubben. Nu har vi läst Kejsaren av Portugalien och ska se den på lokal teatern på torsdag, det ska bli riktigt roligt att se på teater tillsammans också. :)
 
Älskade The house by the cerulean sea, även om den var lite seg inledningsvis. Jag både gillade och inte gillade Döda kvinnor förlåter inte, men den var intressant att diskutera i bokklubben. Nu har vi läst Kejsaren av Portugalien och ska se den på lokal teatern på torsdag, det ska bli riktigt roligt att se på teater tillsammans också. :)
Ja jag ville ju bara stanna kvar med barnen! Thalia känns som min själsfrände :heart

Jag hoppas också att Dkfi ska ge intressanta diskussioner. Hoppad jag står ut med inläsningen.
 
Blev klar med The house by the cerulean sea och så kommer fortsättningen först i september :arghh: har påbörjat Döda kvinnor förlåter inte istället. Dock har jag svårt för Katarina Everlöf som inläsare, men jag har själv valt den till en bokklubb så jag får väl stå ut :D
Har den boken stående här hemma i bokhyllan och väntar på att bli läst. Men då behöver jag inte känna någon större stress att läsa boken förens tidigast i augusti.:D
 
Någon annan här som har problem med Goodreads? Böckerna som är under pågående läsning har försvunnit, nu måste jag söka upp boken för att uppdatera. Irriterande.
Någon annan som har/ haft samma problem?
 
Någon annan här som har problem med Goodreads? Böckerna som är under pågående läsning har försvunnit, nu måste jag söka upp boken för att uppdatera. Irriterande.
Någon annan som har/ haft samma problem?
Min goodreads funkar. Men ibland har den varit lite buggig.

KL* jag har fastnat lite på nuvarande Zodiac academy. Troligtvis för att boken efter har 1242 sidor och det känns som för mycket bara. Denna har strax över 700, tillräckligt för att räknas som en ordentligt tjock bok. Och så har nästa 500 sidor till...
 
Jag avslutade precis Döda kvinnor. Överlag bra men skriver lite tankar i en spoiler.
Först så var det alldelesför lång uppbyggnad för min del. Man förstod att kvinnorna skullesamarbeta, men vägen dit var lite väl lång tycker jag. Det blev lite saker hängande i luften också, som Fredrikas besök hos morbrodern. I början av boken fick Fredrika inte hellar vistas ute bara sådär, men mot slutet var hon ju ute helt frivolt, som besök hos Märit på sjukhuset. Hennes plikter som sällskapsdam verkar ha gått upp i rök. Även slutet med att hon ska öppna en detektivbyrå kändes lite löjligt. Copycat på Enola Holmes samt en bok jag lyssnade på i somras där kvinnan utgav sig för att vara man istället. Familjen Kempe då? Kommer de bara släppa henne för att hon blir myndig? Nä, hennes storyline är den svagaste enligt mig.
Jag hade också svårt för Katarina Ewerlöfs överdramatiska inläsning, men det blev ändå ok med förhöjd hastighet.
 
Har inte följt tråden innan men hoppar in här.
Jag upptäckte av en slump att det fanns fler inlästa delar i serien Grottbjörnens folk, där jag lyssnade på de tre första delarna för ganska länge sedan (nåt år eller tre). Ny lyssnar jag på fjärde boken, femte är också utgiven och sjätte kommer i juni. Det är böcker som är 30+ timmar långa per styck. Lagom att slölyssna på...
Jag är också mitt i en serie som heter Nordanvinden.
 
Jag har glömt uppdatera. Zodiac academy har jag lagt ner för stunden. Är mitt i bok 7, men det blev för långrandigt. Jag funderar på att köpa dem på ljudbok istället då det är lättare att ignorera de dåliga delarna på ljudbok tycker jag.

Nu läser jag Deliciously Dark Fairytales serien av K. F. Breene, första boken heter A Ruin of Roses. Jag är på bok 3, på 4 dagar... Det här är bland det bästa jag har läst på länge. Jag har hittills gett dem 5 stjärnor allihop tror jag. Tillomed sexscenerna har jag faktiskt läst en hel del av, jag som annars brukar bläddra lite mer då.

 
Läser ut Kolonin (Felix Åberg) idag och har reserverat nästa bok på biblioteket. Alla tummar upp! Spännande, händelserik och fångande bladvändare med lätthet att relatera till och korta kapitel.
Dem gillar jag med! Dystopi som inte är så överdrivet dyster ändå, även om den är svår.
 
Jag tog och läste Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren efter att ha läst om den här i tråden. Jättebra, jag gillar verkligen författaren som kan skriva om komplexa problem med starkt språk, och lite mysiga skräckvibbar.

Har påbörjat Dune av Frank Herbert men sexismen är så man baxnar, jag vet inte om jag kommer kunna läsa den utan att explodera. Andra element är spännande, men jag har läst 1800-talslitteratur med mer modern kvinno/icke-manssyn.
 
Har påbörjat Dune av Frank Herbert men sexismen är så man baxnar, jag vet inte om jag kommer kunna läsa den utan att explodera. Andra element är spännande, men jag har läst 1800-talslitteratur med mer modern kvinno/icke-manssyn.
Nej vad synd! Är sugen på att läsa dom böckerna just för att jag tycker filmerna är bra (och jag gillar sci-fi så jag är lite förvånad över att jag inte läst de tidigare).
 
Nej vad synd! Är sugen på att läsa dom böckerna just för att jag tycker filmerna är bra (och jag gillar sci-fi så jag är lite förvånad över att jag inte läst de tidigare).
Enligt mina vänner har de städat rätt ordentligt i filmerna för att kunna framföra storyn som Herbert "tänkte" att den skulle vara, bara att i böckerna skiner rent ut sagt skitunkna idéer igenom.
Men jag skulle inte försöka avskräcka någon från att läsa den och bilda sin egen uppfattning.
 
Jag har läst ut Månsystern och det är nog den bok i serien jag gillat minst såhär långt. Ser mest fram emot att komma till näst sista och sista boken, men först ska jag till bibblan och försöka få tag i Solsystern :D
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
12 575
Senast: thoora
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
430
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 166
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp