Vad läser du just nu?

Mikael Ressem&Ann-Charlotte Perssons AD MORTEM
Kirurg blir indragen i gängkriminalitet+ serievåldtäktsman går lös.

Ok... Jag lyssnar på boken och Leining passar verkligen inte till denna typ av bok men håller också på att bli galen på huvudpersonerna?! Ni...gör...vad? Då är jag ändå van att t.ex poliser alltid hamnar mitt i fallen :D Det blir lite för osannolikt. Eftersom jag är som jag är kommer jag säkert att lyssna även på nästa i serien men får nog testa en AI-inläsare :nailbiting: Eller inte läsa boken... :bag::banghead::o Ingen rekommendation!
 
Fortsätter min Storytel-lyssning, och har precis avslutat "Vännen - rapport från Rosenbad" av Eva Franchell. Väl värd en lyssning! Man ska väl alltid ta sådana böcker med en nypa salt, men att få höra hur partier fungerar från insidan, hur Anna Linds sista sekunder i livet var... Ja, rekommenderar helt enkelt!
 
And so I did. Färdig med A Court of Mist and Fury, och med det jävla slutet bedömer jag det mer än nödvändigt att fortsätta med A Court of Wings and Ruin.

Jag grämer mig fortfarande över det torftiga språkbruket. Sarah J. Maas besitter verkligen inte ordets gåva när det kommer till beskrivelser och dialoger... Men! Jag gillar händelseförloppen. Lätt att bli fast, det bristande språkbruket till trots. Man kastas fram och tillbaka, med den ena oväntade saken efter den andra som gör att man måste läsa vidare. Kul att det händer lite mer i denna än föregående som var en snoozefest emellanåt.

Jag har kommit kanske cirka 40 sidor in i Fjodor, på tal om snoozefest. En del klassiker är det väl bara att riva av, så att man får det gjort. :rofl:
Brott och straff läste vi på gymnasiet, jag är en bokmal men jag FIXADE inte den tråkiga boken. Gav upp nånstans halvvägs, läste goodreads sammanfattning och fejkade mig igenom muntlig bokrecension 😆
 
Har läst ut Räkna hjärtslag av Katarina Widmark och The secrets of Sainte Madeleine av Tilly Bagshawe

Räkna hjärtslag var bra, jag sögs verkligen in i den men blev nästan lite stressad av den? Kändes ständigt som att nu går det åt skogen här.

Secrets of Sainte Madeleine var också bra, ett tag var jag så besatt att jag läste på lunchen på jobbet. Den var dock lite eländig, men bra karaktärer som inte är svartvita utan i högsta grad med brister. Bagshawe har ett väldigt målande språk så det känns som man är där. Fick dock inte den där ledsna känslan av att behöva lämna universumet när jag var klar så tror inte jag läser om den.
 
Brott och straff läste vi på gymnasiet, jag är en bokmal men jag FIXADE inte den tråkiga boken. Gav upp nånstans halvvägs, läste goodreads sammanfattning och fejkade mig igenom muntlig bokrecension 😆
Jag gav mig på Greven av Monte Cristo här om året. Hjälp! Bara en vit kränkt man och hans tråkiga hämndplaner 🙈 finns det någon klassiker som inte är så trist? 😅
 
Har fortfarande Brott och Straff kvar, samt Jävla Karlar liggandes på sängbordet. Börjar ändock med A Court of Frost and Starlight. Känner att jag vill komma ikapp innan sista boken i serien släpps!

Klar med A Court of Frost and Starlight. Och är superbesviken. :mad:

Liksom, vad fan händer med Feyre? Hon använde i princip inga av sina krafter i kriget mot Hybern, inte alls i denna, och nu har hon bestämt sig för att bli preggo 21 år gammal när hon och Rhys redan sagt att de skulle vänta? Jag tänkte liksom att hon verkligen skulle få tid till att undersöka och lära känna sina nya krafter, bli den där starka High Lady som SJM ändå skrivit fram henne för, men icke? Varför är det så JÄVLA svårt för författare att låta starka kvinnor vara just starka kvinnor ett tag, innan de hamnar i preggo-träsket? Trams.

Och Nesta får väl fan ge sig. Så överdrivet framskriven karaktär nu att man storknar.
 
Klar med A Court of Frost and Starlight. Och är superbesviken. :mad:

Liksom, vad fan händer med Feyre? Hon använde i princip inga av sina krafter i kriget mot Hybern, inte alls i denna, och nu har hon bestämt sig för att bli preggo 21 år gammal när hon och Rhys redan sagt att de skulle vänta? Jag tänkte liksom att hon verkligen skulle få tid till att undersöka och lära känna sina nya krafter, bli den där starka High Lady som SJM ändå skrivit fram henne för, men icke? Varför är det så JÄVLA svårt för författare att låta starka kvinnor vara just starka kvinnor ett tag, innan de hamnar i preggo-träsket? Trams.

Och Nesta får väl fan ge sig. Så överdrivet framskriven karaktär nu att man storknar.
Jag är mycket glad över att du spoilar den boken, hade det lite på känn efter A Court of Wings and Ruin att nu var SJM färdig med hela den serien och bara krystar fram något för sakens skull. Bättre att sluta på topp, liksom..
 
Jag är mycket glad över att du spoilar den boken, hade det lite på känn efter A Court of Wings and Ruin att nu var SJM färdig med hela den serien och bara krystar fram något för sakens skull. Bättre att sluta på topp, liksom..

Och på tal om A Court of Wings and Ruin, som jag också fick cringe över emellanåt:

Ser verkligen inte hur Rhys död och direkta återuppståndelse bidrog till berättelsen, alls? Hela paniken över att the Cauldron behövde lagas kändes så otroligt framkrystat? Och sen dör Rhys av det, och återupplivas på precis samma sätt som Feyre? Snälla någon, kom med något nytt eller bara skit i det sidospåret. Då kanske vi även hade sluppit Feyres plötsliga panik över familjebildande också.
 
Men herregud. Cauldron boil me alltså. Hela Elains karaktär är ju bara en enda snooze-fest.
Håller med i allt. Så besviken över allt som den serien blev.
Och ärligt talat, alla dessa pregnancy-tropes överhuvudtaget. Hjältinnor som har varit hur tuffa som helst blir små våp som på sin höjd klarar av att höja rösten lite och absolut inget annat. VAD är grejen? Vilken kvinna blir så när de blir gravida???? Inte specifikt bara för den här serien, utan såååå många! Jag är smått allergisk mot graviditeter i romantsy. Why o why?! Det ger storyn noll! Verkligen NOLL!
 
Håller med i allt. Så besviken över allt som den serien blev.
Och ärligt talat, alla dessa pregnancy-tropes överhuvudtaget. Hjältinnor som har varit hur tuffa som helst blir små våp som på sin höjd klarar av att höja rösten lite och absolut inget annat. VAD är grejen? Vilken kvinna blir så när de blir gravida???? Inte specifikt bara för den här serien, utan såååå många! Jag är smått allergisk mot graviditeter i romantsy. Why o why?! Det ger storyn noll! Verkligen NOLL!

Men PRECIIIISSSSSS!! :arghh::arghh::arghh:
 
Jag gav mig på Greven av Monte Cristo här om året. Hjälp! Bara en vit kränkt man och hans tråkiga hämndplaner 🙈 finns det någon klassiker som inte är så trist? 😅
Jag tycker tyvärr de flesta gamla klassiker är lite trista, men å andra sidan lutar min personliga smak väldigt mycket åt lättsam chicklit, jag älskar böcker som är lite ”ligga i en solstol med en drink”-stuk 😆
 
Klar med A Court of Frost and Starlight. Och är superbesviken. :mad:

Liksom, vad fan händer med Feyre? Hon använde i princip inga av sina krafter i kriget mot Hybern, inte alls i denna, och nu har hon bestämt sig för att bli preggo 21 år gammal när hon och Rhys redan sagt att de skulle vänta? Jag tänkte liksom att hon verkligen skulle få tid till att undersöka och lära känna sina nya krafter, bli den där starka High Lady som SJM ändå skrivit fram henne för, men icke? Varför är det så JÄVLA svårt för författare att låta starka kvinnor vara just starka kvinnor ett tag, innan de hamnar i preggo-träsket? Trams.

Och Nesta får väl fan ge sig. Så överdrivet framskriven karaktär nu att man storknar.
Tack för att du sätter ord på det jag exakt kände! Hade verkligen sett fram emot att få se Feyre blomma ut..
Dock tycker jag nästa bok är bra så jag rekommenderar ändå att läsa klart serien. Dock är den inte om Feyre.
 
Åh, jag som var här förra veckan och klagade på att Månsystern var lite trist - nu har jag PLÖJT igenom Solsystern och tyckte den var jättebra! Visst, lite förutsägbar emellanåt men jag gillade den.

Ska dock hejda mig en aning innan jag lånar nästa del på bibblan, dels vill jag läsa Grim först och dels vill jag låta det gå några veckor eftersom mitt yngsta barn ställde till kaos sist vi var där och jag skäms lite fortfarande 😂
 
Jag läste ut Lektioner i kemi efter ett par veckors sporadiskt läsande. Ibland verkar jag mest bära runt på mina böcker i handväskan 🤷🏼‍♀️
Tyckte den var bra, dock inte hunden det var bara störigt på något vis.

Nu läser jag del två på Richard Osmans härliga böcker om pensionärerna som löser mord; Mannen som dog två gånger. Härligt lättsamt och snabbläst. Har kommit halvvägs och jag bara älskar Joyces ”dagbok” 😍
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 488
Senast: Piglet
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
421
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 166
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp