Vad läser du just nu?

Jag är halvvägs genom Lektioner i kemi av Bonnie Garmus. När jag väl kommer igång så fastnar jag och vill inte släppa den, men däremellan känner jag inget sug att komma tillbaka till den, så som man kan göra med andra böcker. Udda! :D får ge fullständigt recension när jag är klar.
Läser också den just nu och håller med.
 
Har precis läst ”Det slutar med oss” av Colleen Hoover. Jag hade ganska låga förväntningar innan men jag fastnade ändå helt i boken. Trots att en hel del var ganska fånigt, det var lite väl mycket sexscener, alla var lite väl lyckade och framgångsrika, med mera. Men huvudspåret i storyn fick fast mig och tempot i handlingen gjorde att jag sträckläste den.

Sååå, rekommenderas om man vill ha något lättläst att fastna i (med ett väldigt viktigt ämne i botten) och inte har något emot sexscener :p Men jag tror den gör sig bättre att läsa än att lyssna på.
 
Jag har gått och väntat, längtande, efter fortsättningen på Emma Hambergs Je m´apelle Agneta; Au revoir, Agneta. Och häromdan kom den äntligen!! Jag sträckläste den, helt uppslukad (igen) och nu är den slut. Jag vill ha mera!! Blir det en uppföljare till? Jag vill ha den NU! Jag absolut älskar böckerna om Agneta!!!

Nån som läst dessa två och även hennes tidigare böcker? Är de lika bra? Lika fantastiska? Isåfall får jag köpa hem dem under tiden jag väntar på att få veta hur det går för Agneta i Frankrike.... Och njuta av hennes njutningar och Emmas ljuvliga text.
 
Jag har gått och väntat, längtande, efter fortsättningen på Emma Hambergs Je m´apelle Agneta; Au revoir, Agneta. Och häromdan kom den äntligen!! Jag sträckläste den, helt uppslukad (igen) och nu är den slut. Jag vill ha mera!! Blir det en uppföljare till? Jag vill ha den NU! Jag absolut älskar böckerna om Agneta!!!

Nån som läst dessa två och även hennes tidigare böcker? Är de lika bra? Lika fantastiska? Isåfall får jag köpa hem dem under tiden jag väntar på att få veta hur det går för Agneta i Frankrike.... Och njuta av hennes njutningar och Emmas ljuvliga text.
Om du gillade Emma Hambergs böcker om Agneta kommer du älska hennes serie som heter Rosengädda!
 
Jag har gått och väntat, längtande, efter fortsättningen på Emma Hambergs Je m´apelle Agneta; Au revoir, Agneta. Och häromdan kom den äntligen!! Jag sträckläste den, helt uppslukad (igen) och nu är den slut. Jag vill ha mera!! Blir det en uppföljare till? Jag vill ha den NU! Jag absolut älskar böckerna om Agneta!!!

Nån som läst dessa två och även hennes tidigare böcker? Är de lika bra? Lika fantastiska? Isåfall får jag köpa hem dem under tiden jag väntar på att få veta hur det går för Agneta i Frankrike.... Och njuta av hennes njutningar och Emmas ljuvliga text.
Jag har läst den första boken om Agneta, och gillade den.

Böckerna om Rosengädda var väldigt bra! Rekommenderas starkt.
 
Jag har gått och väntat, längtande, efter fortsättningen på Emma Hambergs Je m´apelle Agneta; Au revoir, Agneta. Och häromdan kom den äntligen!! Jag sträckläste den, helt uppslukad (igen) och nu är den slut. Jag vill ha mera!! Blir det en uppföljare till? Jag vill ha den NU! Jag absolut älskar böckerna om Agneta!!!

Nån som läst dessa två och även hennes tidigare böcker? Är de lika bra? Lika fantastiska? Isåfall får jag köpa hem dem under tiden jag väntar på att få veta hur det går för Agneta i Frankrike.... Och njuta av hennes njutningar och Emmas ljuvliga text.

Late bloomer är också bra! Kort bok men bra!
 
Jag är halvvägs genom Lektioner i kemi av Bonnie Garmus. När jag väl kommer igång så fastnar jag och vill inte släppa den, men däremellan känner jag inget sug att komma tillbaka till den, så som man kan göra med andra böcker. Udda! :D får ge fullständigt recension när jag är klar.

Läser också den just nu och håller med.
Precis samma här! Fattar inte riktigt varför, men för mig tror jag att det bottnar i att jag uppskattade bokens mest tack vare persongalleriet och konceptet, inte så mycket handlingen. Den var ju liksom inte direkt spännande, tycker jag, men ändå väldigt lätt att tycka om.
Jag har gått och väntat, längtande, efter fortsättningen på Emma Hambergs Je m´apelle Agneta; Au revoir, Agneta. Och häromdan kom den äntligen!! Jag sträckläste den, helt uppslukad (igen) och nu är den slut. Jag vill ha mera!! Blir det en uppföljare till? Jag vill ha den NU! Jag absolut älskar böckerna om Agneta!!!

Nån som läst dessa två och även hennes tidigare böcker? Är de lika bra? Lika fantastiska? Isåfall får jag köpa hem dem under tiden jag väntar på att få veta hur det går för Agneta i Frankrike.... Och njuta av hennes njutningar och Emmas ljuvliga text.
Åh vad roligt att den har kommit! Ska beställa hem den med en gång :love:
 
Jag är klar med Malibu Rising som får 4 av 5. Intressant och lite annorlunda story, gripande och svår att lägga från sig. Möjligen var den lite repetetiv ibland, och lite väl utdragen, men överlag rekommenderar jag den!

Har nu börjat läsa Sly av Sara Strömberg, en ny bekantskap för mig. Tycker väldigt mycket om den hittills, den har många intressanta perspektiv, en huvudkaraktär som påminner lite om Emma Hambergs Agneta, och jag älskar hur den norrländska miljön beskrivs. Kul med en ny deckare som faktiskt känns just ny och lite annorlunda, där det inte är samma gamla visa som det så ofta är i den genren. Ett av omdömena på omslaget beskriver den som "Tänk er Maria Wern möter En man som heter Ove" vilket kändes väldigt träffande! :D

Som ljudbok har jag just börjat med En bra dag att dö av Carina Bergfeldt. Det är en dokumentär bok som handlar om en fängelsepastor i Texas som varit med vid 276 avrättningar och berättar om de lärdomar han dragit av detta, samt hur han ser på saker och ting nu när han själv är döende. Ett väldigt tungt ämne naturligtvis, men otroligt intressant.
 
Senast ändrad:
Precis samma här! Fattar inte riktigt varför, men för mig tror jag att det bottnar i att jag uppskattade bokens mest tack vare persongalleriet och konceptet, inte så mycket handlingen. Den var ju liksom inte direkt spännande, tycker jag, men ändå väldigt lätt att tycka om.
Halv sju var bäst :D men jag kommer liksom inte att sakna dem? Upplösningen var lite för mycket lite för fort på något sätt?
 
Som ljudbok har jag just börjat med En bra dag att dö av Carina Bergfeldt. Det är en dokumentär bok som handlar om en fängelsepastor i Texas som varit med vid 276 avrättningar och berättar om de lärdomar han dragit av detta, samt hur han ser på saker och ting nu när han själv är döende. Ett väldigt tungt ämne naturligtvis, men otroligt intressant.
Den har jag också lyssnat på, tyckte den var väldigt intressant och stark, vilken människa denna pastorn är/var. Jag gillade verkligen hans lyssna på hans tankar om livet och varför han hade valt denna väg.
 
Den har jag också lyssnat på, tyckte den var väldigt intressant och stark, vilken människa denna pastorn är/var. Jag gillade verkligen hans lyssna på hans tankar om livet och varför han hade valt denna väg.
Ja, vilket jäkla jobb han hade alltså, och vilken ynnest att ha fått träffa och intervjua honom. Otroligt intressant, men jag får lyssna lite i omgångar så att det inte blir för jobbigt.
 
Jag försökte verkligen läsa Sheila O’Flanagan En oväntad resa som verkligen är sortens böcker jag brukar läsa. Lättlästa och snabba böcker.
Men igår så sprang jag på Ica över Lucinda Rileys bok Morden i Fleat House i pocketformat 😍 och jag är fast! Slängde ut den andra boken (jag får läsa den på semestern eller något) och nu är jag inne i läs-träsket igen.
IMG_0954.jpeg

Så himla sorgligt att hon inte finns med oss längre. Önskar att hennes böcker aldrig tar slut men tyvärr så gör de ju det men snart släpps del åtta av De sju systrarna som hennes son har färdigställt så lite mer får jag njuta av hennes verk ❤️
 
Kom igång lite med läsandet, men tyvärr tappat det igen. Men börjat på "The Frugal Wizard's Handbook for Surviving Medieval England" av Brandon Sanderson, får se när jag lyckas läsa ut den.
 
Har också köpt Lessons in chemistry, och The impulse purchase av Veronica Henry, den tipsades om av Sophie Kinsella på hennes Facebook och jag ÄLSKAR JU Sophie Kinsella.
 
Har precis lyssnat klart på Om bara av Vigdis Hjorth, en norsk författare jag upptäckte förra året. Gillar hennes språk, och ofta ganska gripande relationsskildringar som många kan känna igen sig i.
Den här boken höll dock på att bli to much för mig, den handlar om en väldigt destruktiv relation. Men kan nog vara nyttig om man vill kunna förstå destruktiva mönster.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 473
Senast: Piglet
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 162
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp