Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu?

Lyssnar nu på Städerskan av Nita Prose. Det kom sig av en slump att det blev den... bråkade med BookBeat-appen och kunde inte hitta mina sparade böcker så jag tog bara en i ren frustration och den visade sig vara helt okej...


Ni som lyssnar - Vad har ni för ljudboksapp?Jag tycker inte alls om BookBeat. Tycker den är svår att navigera i, tappar bort sparade böcker osv... tror jag kommer återgå till Storytel trots pris.
 
Har precis lyssnat klart på Grim av Sara Bergmark Elfgren. Ska vara en ungdomsbok men jag hade stor behållning av den. Ungas psykiskt dåliga mående beskrivs realistiskt. Med övernaturliga inslag som egentligen kan tolkas bort (om man vill). Rekommenderas!
 
Har precis lyssnat klart på Grim av Sara Bergmark Elfgren. Ska vara en ungdomsbok men jag hade stor behållning av den. Ungas psykiskt dåliga mående beskrivs realistiskt. Med övernaturliga inslag som egentligen kan tolkas bort (om man vill). Rekommenderas!
Den ligger på vänt hos mig efter storytel awards!
 
Ni som lyssnar - Vad har ni för ljudboksapp?Jag tycker inte alls om BookBeat. Tycker den är svår att navigera i, tappar bort sparade böcker osv... tror jag kommer återgå till Storytel trots pris.
Jag har storytel, har aldrig haft någon annan men är nöjd. Det har blivit lite dyrt det sista, men lyssnar flera timmar om dagen så tänker att det får vara värt det :)
 
Jag har storytel, har aldrig haft någon annan men är nöjd. Det har blivit lite dyrt det sista, men lyssnar flera timmar om dagen så tänker att det får vara värt det :)

Samma här. Lyssnar väldigt mkt. Hade storytel men blev irriterad när de höjde avgiften med 50 spänn. Tänkte då prova nåt nytt och tyckte BB hade bäst pris i förhållande till utbud och lyssningstid men nja... gillar inte alls appen.
 
Jag har storytel, har aldrig haft någon annan men är nöjd. Det har blivit lite dyrt det sista, men lyssnar flera timmar om dagen så tänker att det får vara värt det :)

Jag ändrade till ett 100 timmar/månad abonnemang. Det blev lite billigare. Men jag är också nöjd med Storytel!
 
Lite avundsjuk på er som kan lyssna på böcker. Jag svävar iväg alldeles för mycket i mina egna tankar men det verkar så himla avslappnande och något jag önskar att jag kunde.


I alla fall, jag läste klart 9 november av Colleen Hoover. Lite gullig, lite märklig och lite creepy men lättläst så sidorna vänds snabbt. Det här kommer dock aldrig bli en favoritförfattare.
 
"This Blinding Absence of Light" av Tahar Ben Jelloun har jag precis påbörjat. Bara hunnit några sidor än men efter Sartres "vit-gubbe-med-existentiella-bekymmer-som-samtidigt-fantiserar-om-kvinnobröst" så är allting lovande. :p
 
Blev klar med The Warehouse (Rob Hart) för ett litet tag sedan, riktigt bra.

Nu gett mig in på The long way to a small angry planet av Becky Chambers, sci-fi. Långsam start men tror den kan bli riktigt bra.
 
Alltså nu är jag 600 sidor in på The empire of Gold och det är 200 sidor kvar, så nu är jag kluven mellan ”MÅSTE VETA VAD SOM HÄNDER” och ”DET ÄR ASLÅNGT KVAR” 😂
 
Boktips önskas!!

Vad har ni för tips på böcker där relationer har en viktig roll, gärna av nordiska författare? Jag tycker t ex om (titlar och författare blandat nedan)

Samlade verk
Trion
Marie Aubert
Sara Villius
Geir Gulliksen
Vigdis Hjorth
Nora eller brinn Oslo brinn
Agnes Lidbeck
 
Boktips önskas!!

Vad har ni för tips på böcker där relationer har en viktig roll, gärna av nordiska författare? Jag tycker t ex om (titlar och författare blandat nedan)

Samlade verk
Trion
Marie Aubert
Sara Villius
Geir Gulliksen
Vigdis Hjorth
Nora eller brinn Oslo brinn
Agnes Lidbeck
Titta på Kristin Fägerskjöld kanske?
 
Lyssnade på en annan fin ungdomsbok i förra veckan: Five feet apart av Rachel Lippincot. Handlar om två ungdomar som har tuberkulos och träffas på ett sjukhus. Kärlek relationer och allmänt fin!

Har även lyssnat på senaste delen i serien om Ruth Galloway av Elly Griffiths. Detta var 15e boken i serien, och tycker fortfarande den håller. Spännande med alla relationer som utvecklas då den ändå spänner över så många år. Tycker också det är intressant att huvudpersonens huvudsakliga kärleksintresse genom böckerna är så himla störig men man ändå på nått sätt köper deras till-och-från relation 🙈

Och just nu lyssnar jag på sista boken i serien om de sju systrarna - Historien om Pa salt. Ser fram emot upplösningen, men precis som de tidigare böckerna är den lite för lång och långsam 😅
 
Boktips önskas!!

Vad har ni för tips på böcker där relationer har en viktig roll, gärna av nordiska författare? Jag tycker t ex om (titlar och författare blandat nedan)

Samlade verk
Trion
Marie Aubert
Sara Villius
Geir Gulliksen
Vigdis Hjorth
Nora eller brinn Oslo brinn
Agnes Lidbeck

Sara Gordan!
Sofia Rönnow Pessah?
Caroline Albertine Minor!
Kanske Maria Maunsbach?
 
Puttar upp denna.

Läser just nu denna
20230531_192939.jpg
 
Försökte ta mig igenom Emma Hambergs första bok om Agneta, plågade mig halvvägs och gav upp. Den låter mkt bättre i beskrivningen än den är att ta sig igenom. Dålig uppläsare också.

Lyssnade istället på en dramadokumentär skildring om Allan Mann Av Thomas Tynander. Riktigt spännande och intressant bok för den som intresserar sig för nordisk krigshistoria åren 1939-1945 🙂

Lyssnar nu på Lena Anderssons bok Koryfeerna, och jag älskar hennes språk. Synd att många av hennes böcker inte finns som ljudbok.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
524
· Visningar
14 244
Senast: Piglet
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
491
Senast: Snurrfian
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp