Vad läser du just nu? #2

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 525
  • Visningar Visningar 15 526

Bukefalos 30 år!

Lyssnade på Ridhusreglerna av Peter Gustafsson. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Det märks att den är utgiven på eget förlag och saknar redaktör. Återupprepningar, felsyftningar och ett väldigt hoppande mellan historier som saknar stringens. Till slut tappade jag mycket fokus på storyn och funderade mest på vilka individer jag kunde identifiera istället. @Fiorano är banbyggare i boken bla :D

Lyssnade på Ridhusreglerna av Peter Gustafsson. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Det märks att den är utgiven på eget förlag och saknar redaktör. Återupprepningar, felsyftningar och ett väldigt hoppande mellan historier som saknar stringens. Till slut tappade jag mycket fokus på storyn och funderade mest på vilka individer jag kunde identifiera istället. @Fiorano är banbyggare i boken bla :D
Åh herregud, har han skrivit en hel bok om hur illa han anser att han behandlats? Rättshaverist är bara förnamnet.

Åh herregud. Har sett instareklamen och utdragen är så fruktansvärt dåligt skrivna🙈.

Eftersom jag äntligen klarat av närapå oöverstigliga berg av jobb och kan vara liiite ledig i sommar, beställde jag hem lite böcker att läsa i soffan i uterummet. Inser nu att det behövs en lång sommar… (Och jag har några till på önskelistan…)
IMG_5595.webp

Läst Stephen King's novellsamling Skeleton crew. Det märks att många av dessa skrevs när han höll på som mest med droger, vissa är rätt märkliga. Absolut inte lika polerat som det mesta han skrivit men det finns några riktiga gobitar i denna.

Åh herregud. Har sett instareklamen och utdragen är så fruktansvärt dåligt skrivna🙈.
Alltså, den är drygt fem timmar men det kändes som längre lyssning 🙈 han säger själv att han är glad att fått hjälp av medförfattare eftersom han har dyslexi, men jag undrar om medförfattarna någonsin öppnat en bok?
Omskrivningarna är löjliga. Hippson blir Rittson, Hästvärldens blacklist och forum blir shitlist 😅

Alltså, den är drygt fem timmar men det kändes som längre lyssning 🙈 han säger själv att han är glad att fått hjälp av medförfattare eftersom han har dyslexi, men jag undrar om medförfattarna någonsin öppnat en bok?
Omskrivningarna är löjliga. Hippson blir Rittson, Hästvärldens blacklist och forum blir shitlist 😅

Hahaha
Det här har gått förbi mig. Vem är denne Peter Gustafsson?

För evigt glömd av Emmelie Uggla. Jag har läst två böcker av henne tidigare, men då under namnet E P Uggla. Det är en deckare som handlar om Clara som får en cancerdiagnos och får veta att hon har drygt ett halvår kvar att leva. När hon försöker ta reda på vad hon vill göra med dessa månader gör hon precis tvärtemot vad hon alltid gjort förut och har snart startat en blogg om felaktiga dödförklaringar med sin pappa som är före detta polis. Mycket oväntade vändningar. 4 av 5 i betyg.

Heter banbyggaren Py Peppson då också😂😂😂.

Jag läste ut Fury Bound av Sable Sorensen som är del två i en serie som heter The wolves of ruin som handlar om jättevargar som utvalda människor får binda sig till. Kategori; Romantasy

Handlingen i sig är ganska spännande, sexet i boken skummar jag knappt bara igenom det är inte sex som tilltalar mig. (Jag har lite svårt för när mannen säger att kvinnan har makten, hon ber om att få komma och han säger nej. Huvudkaraktären vill dock ha det så och är nöjd så då kan jag lika gärna skippa dem sidorna.)
En hel del blodigt krig och om man vill så kan man faktiskt sluta läsa serien efter bok två 😅

Nu ska jag byta kategori helt och läsa en Lucinda Riley bok.

Jag har läst ut Ske din vilja av Åsa Hellberg, som är del två i serien Kostermorden, jag har lånat den av pappa. Han har även ettan, så jag läste den när den kom ut. Ganska medelmåttig deckare, den har absolut sina ljusa stunder men också ganska medelmåttiga. Skulle säga 3 av 5 i betyg. Inte helt nödvändigt att ha läst den första boken, det underlättar så klart, men man hade nog kommit in i det ganska bra även om man hoppade direkt på den här.

Läser Brevbäraren i Lizzanello av Francesca Giannone.
Gillar den! En feelgood bok. Nu vill jag åka till Italien. Helst i morgon.

Eget grepp av Maria Adolfsson. Blandning mellan deckare och roman skulle jag säga. Den handlar om tre väninnor som bott ihop i ungdomen men litegrann glidit ifrån varandra i mer vuxen ålder. Utan att spoila så framgår det efter ett tag att det även funnits en fjärde väninna som utsatts för våld i nära relation. Jag har läst Marias Doggerland-serie förut som är mer renodlad deckare men gillar man dem gillar man den här. 4 av 5 i betyg.
Om jag fattat det rätt så är det en fristående fortsättning på ...alla för en som kom typ 2008. Jag läser den nu! Rekommenderas, även om jag inte läst ut den än :). Ser fram emot att läsa Eget grepp efter denna.

Jag har inte läst ut något men har sådan läs-abstinens nu. I onsdags på gick min läsplatta plötsligt sönder? Det var såklart jättespännande just då och jag skulle "vända blad" och då slutade den bara funka. Kunde inte sova sen 😅

Efter mycket felsök verkar det som att det helt enkelt inte finns så mycket att göra. Den är drygt tre år gammal så en del av mig är irriterad över att den inte höll längre men samtidigt är den mycket välanvänd och jag har fått god valuta för pengarna.

Jag försöker se det positivt på det sättet att eftersom min älskade Kobo 2 nu fått vandra vidare så blir ersättaren en Kobo colour, nu kan jag läsa lite serier också om jag känner för det.

Jag fick sms tidigare om att mitt paket fanns att hämta nu så förhoppningsvis kan jag läsa lite ikväll!
Nu är det antagligen för sent, och förhoppningsvis testade du detta, men min Kobo kraschade också när jag försökte vända sida en gång och då googlade jag mig till att man kan lösa det genom att koppla in laddaren i ett par minuter. Det triggar tydligen någon slags omstart och efter det funkade den igen (men kom inte ihåg vilken sida jag slutat på, så jag fick bläddra lite).

Oklart dock om det hade hjälpt i ditt fall!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka