Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis påbörjat Pärlan som sprängde sitt skal av Nadia Hashimi.
Inte kommit in i den än för att ha någon åsikt om den.
Håller med om din analys.Jag har nu läst Yesteryear av Caro Claire Burke. Den är ju en väldig snackis på "book-tok" tydligen och lär bli här sen också, jag är lite osäker på om den är översatt till svenska än.
Handlingen i (mycket) kort är att en tradwife influencer som gör content av sin egen farm och många barn plötsligt vaknar en dag på 1800-talet och måste leva sin image på riktigt.
Den här boken är marknadsförd som satir och den börjar så men jag vet inte om det är en passande benämning egentligen. Det här är en perfekt bok för en bokcirkel för det känns som att det finns SÅ mycket att prata om här men inte utan att spoila så jag kan inte ta upp det här. Boken är inte alls vad man tror att den är när man börjar läsa och den är.. speciellt minst sagt.
När jag skulle betygsätta på goodreads kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle sätta 2 eller 4 stjärnor och det borde säga en del. Det är en bok som rör upp känslor, och det gillar jag. Men jag vet inte om det är bra känslor, eller av rätt anledning. Den var underhållande, bitvis chockerande och definitivt överraskande. Men bra? Där tror jag att jag landar i nej. Jag har tvingat min syster att läsa den så jag har någon att prata med om den![]()
Åh ja A court of mist and furyNågra fler avslutade böcker!
Priest. Av Sierra Simone
Smut, smut, smut! Men faktiskt så blev jag lite förvånad över hur bra jag tyckte att själva handlingen var, för att vara en bok som typ går ut på att ha sex på de mest kontroversiella ställen tillsammans med en katolsk präst. Så för er som inte är känsliga för sånt, ändå en rekommenderad läsning.
A court of mist and fury. Av Sarah J Maas
Kunde knappt sluta läsa. Fem av fem toasters. Knappt att jag vågar läsa del 3 i serien för att jag är rädd att den är dålig!
Hej då Tidö - bokslut över en regering. Av Peter GUstavsson och Mats Wingborg
Otroligt intressant läsning, men ganska dåligt skriven. Kändes mest som att författarna staplade fakta på hög, vilket gjorde att läsningen blev ganska trög.
Det handlade aldrig om invandrarna. Av Karla Backlund och Stefan Sjöberg
Intressant, men ganska ytlig. Hoppas det blir någon fördjupad forskning på ämnet i framtiden, för nu märktes det verkligen att boken grundar sig på Karlas uppsats (kandidat?), vilket gör att den inte är så djupgående. Spännande dock att läsa om före detta sossar som blivit aktiva SD'are.
Läser just nu "Offer i frack" (Säbyholms gröna fingrar) av Carin Hjulström.
Ja, de är sådär mysigt braTack för påmunnelsen jag ville se om jag hittade en e-bok i den serien på biblioteket men jag kom inte på vas varken författaren eller serien hette.Nu ska jag kolla upp vilken jag senast läste i serien
![]()
Då kommer det nog en fortsättning…!Läste Brevbäraren i Lizzanello av Francesca Giannone som legat på min att-läsa-lista länge. Fin bok med starka karaktärer som väcker känslor. Det kändes dock som att den slutade då himla abrupt, jag hade velat veta så mycket mer!
Tveksamt, det kändes inte som ett sånt slut ändå. Tyvärr!Då kommer det nog en fortsättning…!
Jag är på köplats 20 för denna bok på biblioteket....7e boken om Kontrahenterna. Fortfarande bra, även om det känns som böckerna blir kortare och kortare. Men en bok där det ändå hände en del, och jag gillar fortfarande karaktärerna.
Jag är på köplats 20 för denna bok på biblioteket....![]()
![]()