Ibland är det extra skönt att ha StorytelJag är på köplats 20 för denna bok på biblioteket....![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland är det extra skönt att ha StorytelJag är på köplats 20 för denna bok på biblioteket....![]()
![]()
Jag kollade nyss. Nu har i alla fall boken kommit till biblioteket och jag är nu på köplats nummer 17 och det finns 5 exemplar. Känns ändå rätt rimligtIbland är det extra skönt att ha Storytel![]()
Jag tyckte också väldigt mycket om den när jag läste den! Gillar den typen av humor.Bröllopsgästerna av Alison Espach, lästes med bokcirkeln och jag var den som tyckte bäst om den men den var för mig en riktigt kul bok trots att den hade en tragisk början. Skrattade högt flera gånger, ganska skruvad och långt ifrån det liv gemene man lever.
Jag gillade verkligen Bröllopsgästerna och ser mycket fram emot att läsa fler böcker av henne (om hon släpper fler). Framförallt tyckte jag om dialog och karaktärerna, de kändes så verkliga.Varvar lyssning men läsning men dessa har jag avslutat ganska nyligen. Har ett perfekt jobb för ljudböcker så det blir en del!
En gentleman i Moskva av Amor Towles, upplevde den lite kämpig (lite mycket finkultur för mig kanske?) men den var bra, en intressant skildring av rysk historia med ett väldigt bra slut där allt vävdes samman på ett snillrikt sätt. Språket var jätttebra, trots bitvis lite torr fakta är författaren rolig och uppläsaren var perfekt för uppgiften. Den hänger med mig i tanken fortfarande, det är ett bra betyg.
Själasörjaren av Sara Rörbecker, spänningsroman av debutant. Jättebra och spännande, den tog 1,5 dygn att avslutaSådär så man går en extra kilometer för att inte behöva pausa riktigt än. Tycker den påminner lite om Inger Scharis Åtel som jag lyssnade på i höstas, den var också bra men jag gillade att det inte var en polis i den här och heller inte blev ett Grantchesterdrama, att huvudpersonen är präst ger mig lätt lite mysdeckarvibbar. Riktigt bra bok, även Åtel rekommenderas.
Bröllopsgästerna av Alison Espach, lästes med bokcirkeln och jag var den som tyckte bäst om den men den var för mig en riktigt kul bok trots att den hade en tragisk början. Skrattade högt flera gånger, ganska skruvad och långt ifrån det liv gemene man lever.
Ur askan i elden av Peter Robinson, första delen i en serie. Men jag lär inte fortsätta med den, i förordet nämndes att den, trots några år på nacken, stod sig ännu. Det tyckte inte jag riktigt, kändes ganska omodern och hade inte så spännande perspektiv på varken människor eller händelserna som uppstod.
Läst Norrlands svårmod i bokform, författare Therese Söderlind. Gillar författaren efter att ha läst en annan av henne, Vägen till bålberget, och den gillade jag bättre. Fastnade mer i historien men det är kanske för att historiska romaner oftast intresserar mig mest. Huvudkaraktären var lite svår, men man får långsamt veta varför. Bra upplösning och trevligt att båda böckerna utspelar sig på platser jag kunde relatera till och känna igen.
Nu lyssnar jag på del 5 i Henny Hoff-serien som Madeleine Gustafsson skrivit, den gillar jag också. Men det är mer mysdeckare och blir lite mycket om man ska ta alla på en gång. Men hittills spännande, roliga och karaktärer man vill lära känna.
Jag gillade verkligen Bröllopsgästerna och ser mycket fram emot att läsa fler böcker av henne (om hon släpper fler). Framförallt tyckte jag om dialog och karaktärerna, de kändes så verkliga.
Ja precis så! Uppfriskande och kul tycker jagDet håller jag med om, jag kom på mig själv med att tycka om karaktärer jag utan att tänka två gånger dömt på förhand. "Jaha, den stereotypen", men alla fick fina lager.