Vad missbrukar ni i värmen?

Fanken. Fanken, fanken, fanken.
Jag brukar låta flädersaften stå och dra typ en vecka i ett svalt källarutrymme, där brukar vara runt 10-12 grader och det har funkat fint flera gånger. Men eftersom det varit rötmånad sedan valborg... så funkade det inte nu för den andra batchen, som möglat litet. Försiiiiiktigt lyfte jag bort mögelkolonierna och allt det översta, och slevade försiiiiiktigt upp saften... som inte verkar ha tagit smak. Puuuuh.

Nu drar jag i mig en brutal bolusdos för att få upp fläderkoncentrationen i blodet till önskad julinivå.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 814
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 901
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp