Bukefalos 28 år!

Vad missbrukar ni i värmen?

Här missbrukas följande;
Espresso house’s lemonad med mynta
Espresso house’s islatte med mockasmak :d
Flädersaft
Drinkar med fläder (på AW och så)
Jordgubbar
 
Vätskeersättningstabletter som jag löser upp flera av i ett stort glas kallt vatten.

Rosévin är ju förstås också gott men det har jag faktiskt druckit regelbundet sedan i vintras någon gång.

Alkoholfri cider på 33cl glasflaska, inte den jättesöta varianten utan försöker leta fram de som är lite torrare.
 
Ojojoj.
Iskaffe
Nektariner
Gin och tonic
Glass
Minivattenmelon
Chips (äter nästan inga resten av året, men nu:nailbiting:)
Solen (jag vet, det är vansinne)
Ojojoj, som sagt.
 
Idag ville jag missbruka vattenmelon men på Ica som hade rea fanns det exakt noll stycken och på Konsum fanns det inte ens en skylt med pris :( Blev en låda nektariner istället men de är ju aldrig mogna när man köper så missbruket har idag legat på ytterst låg nivå.
 
St Theresa-rom med sådan där spansk färdigblandad chokladmjölk med maaaaassor av is
Rostad (?) majs
Körsbär
Billigt sött rosé (händer ngt med smaken så fort jag landar i Spanien för sommaren, helt plötsligt är mina hemmafavoriter bortglömda och det blir Penascal för hela slanten)
Fanta citron zero
Persikor
 
Fanta Zero Pink Grapefruit och alla sorters oliver, dock är jag just nu särskilt förtjust i kalamonvarianten ur konservburk. Och sockerfri så tonic med massor av pressad lime. Och Cola Zero / Pepsi Max men det är snarare en konstant.
 
Glass! Jag har spenderat vad som troligen skulle motsvara budgeten för en mindre kommun på Lejonet & Björnen sedan maj. Jag har inga planer på att sluta. Men tips på bra glasställen mottages med tacksamhet. Glassens kvalitet är avgörande men pluspoäng ges för sittplats i skugga med bra utsikt.
 
Jag käkar helt ohemula mängder vattenmelon såhär i sommartider. Brukar köpa minivattenmelon och äta upp ungefär en halv sån per dag (typ 0,5-1 kg... :angel::angel:) den bästa sorten är mörkt, mörkt grön och självklart är jag en sån som spenderar en lång stund med att välja den perfekta melonen - den ska ha en ordentligt gul fläck och få ett högfrekvent eko när jag knackar på den. Viktiga grejer det där :o:D
I" utländska "affärer brukar dom ha galet goda meloner . Brukar finnas sådana lite här och där i Sverige. Stor skillnad på frukten där.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 522
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 872
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 547
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 935
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp