Vad missbrukar ni i värmen?

Jag är så tråkig så jag missbrukar vatten :grin:
Vilket förmodligen är bra...

Nu är det vinter här och temp ligger på runt 18 gr nattetid och 26 dagtid.. dricker 2-3l vatten/dag.

Sommartid när temp ligger på runt 30 gr natt - 35 gr dagtid med hög luftfuktighet dricker jag 5-6l/dag. Varvar med nåt glas juice för att höja sockerhalten i kroppen och äter även salta chips vid behov.
 
Gelaterian vid skanstorget är bra! (Jag har inte varit där i år, har för mig att de fanns nånstans i centrum också förra sommaren.)
Pinkbär på Linné är också roliga. Saknar johannebergsglass från förr, de var inte alls lika bra sist.

Kom precis hem från Visby med en helt vansinnig glassbar. 200 sorter bakom disken...

Jag var på Johannebergsglass igår och det var en stor besvikelse. Köpte en kula vit choklad och den smakade som vaniljglass i storpack. Men Skanstorget är alldeles intill jobbet, promenad dit till lunchen med andra ord. Glass är också lunch.
 
Grogg!:o:D Allra hellst flädergrogg på min egna saft. I år gjorde jag en batch med fläder/Rabarber saft som tyvärr jäste lite men fysataaannn vad god den var att blanda grogg på när det var lite bubblor. :d:d
Annars går det helt sjuka mängder Magnum med vit choklad och jordgubb (yoghurt fresh??) och så klart kall cola med is och citron.
Vad gäller mat så är det nog halloumi som går mest.
Och grillkol av givna anledningar.
 
Discovery är perfekt tycker jag (avskyr mjuka äpplen) dock har jag inte sett dom någonstans i år :cry: äter Royal Gala istället men dom är verkligen snäppet under discovery
Alla ni som föredrar Green Smith, har ni testat Pink lady? Tidigare gillade jag endast gren smith men är så glad att jag upptäckte Pink Lady - helt fantastiskt gott älpple! Krispigt, sött och härlig konstisens! Idag tycker jag Green Smith kan vara för sura efter att ha upptäkt Pink lady. :)

EDIT - lyckades inte tagga helt. :p
 
Där jag bor är det inte direkt någon värmebölja just nu, men när den infinner sig så brukar jag gärna jordgubbar, ananas, vindruvor, piggelin och les fumées blanches.
 
Jordgubbar, färska och frysta. Bigarråer (turkiska) stora, mörka, hårda med en ljuvlig sötma när man biter i dem. Om de fanns i denna gudsförgätna håla (ur bigarrå synpunkt ska det sägas) skulle jag leva på dem.
 
Discovery är perfekt tycker jag (avskyr mjuka äpplen) dock har jag inte sett dom någonstans i år :cry: äter Royal Gala istället men dom är verkligen snäppet under discovery
Det är för att de svenska äpplena inte är mogna ännu. Discovery är dock en av de tidiga sorterna, så snart så!:)
 
Alla ni som föredrar Green Smith, har ni testat Pink lady? Tidigare gillade jag endast gren smith men är så glad att jag upptäckte Pink Lady - helt fantastiskt gott älpple! Krispigt, sött och härlig konstisens! Idag tycker jag Green Smith kan vara för sura efter att ha upptäkt Pink lady. :)

EDIT - lyckades inte tagga helt. :p

Och gillar man pink lady så kan man även testa Jazz eller Honey Crunch, goda krispiga!
Men ngt lika syrligt som Granny Smith är svårt att hitta, gillar också det äpplet :)

Svenska sorter brukar börja dyka upp mot augusti :up:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 503
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 812
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 537
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 898
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp