Vad missbrukar ni i värmen?

Jag funderade om jag skulle nämna detta då det är något som jag skulle kunna äta året runt men på grund av att det finns bara i affären nära sommarstället så äter jag bara det på sommaren...
Godis - mera specifikt polkagrisar och frukttuggummi. Polkagrisarna ska inte vara såna där hårda utan lagom mjuka. Och tuggumminena har jag inte hittat någon annanstans. De bägge är omöjliga att hitta förutom i Ica affären närmast sommarstugan. Jag ska dit nästa vecka och jag svettas nästan i rädsla av att de har bytt godisutbudet sen förra sommaren :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Jag har saknat det i ett år nu! :arghh:
 
Nej utsidan är ju plastig, det kan jag hålla med om. Men de är så härligt syrliga. Andra äpplen är så mjöliga i jämförelse.
För mig är de för syrliga. De enda äpplen jag gillar är några svenska sorter som kommer hösten, Ingrid Marie, cox orange och Signe Tillisch.
 
Kombucha! Går in under kategorin "bubbel" i första inlägget. Gott med något barnvänligt som inte är sötsliskig läsk.

Har även upptäckt suröl, som visade sig vara en höjdare varma sommarkvällar. Jag fixar inte humle så öl brukar gå bort, men suröl är som kombucha fast mer ...sur... liksom. :D
 
Men ja! :bow: Granny smith är ju nästan de enda som är ätbara. Finns en röd sort som är ok, men de flesta är bara jolmiga mjöliga och går inte ens att få i sig.

Discovery är perfekt tycker jag (avskyr mjuka äpplen) dock har jag inte sett dom någonstans i år :cry: äter Royal Gala istället men dom är verkligen snäppet under discovery
 
Göteborg. Med omnejd! För en bra glass är det värt att köra några extra mil.

Gelaterian vid skanstorget är bra! (Jag har inte varit där i år, har för mig att de fanns nånstans i centrum också förra sommaren.)
Pinkbär på Linné är också roliga. Saknar johannebergsglass från förr, de var inte alls lika bra sist.

Kom precis hem från Visby med en helt vansinnig glassbar. 200 sorter bakom disken...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 830
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 902
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp