Bukefalos 28 år!

Vad missbrukar ni i värmen?

Liptons iste som kommer i sånadär paket med pulver.
Halloumi.
Glass, föredrar solero juicy peach och ben&jerrys half baked, men finns glass äter jag vad som helst :o:D
 
Haha! Du har kanske inte lika välutvecklade smaklökar :angel:;):D
Antagligen!

(Fast jag har läst om att det är lukten som styr våra smaklökar. Utan lukt smakar väldigt mycket ingenting. Och i Masterchef Australia har de ibland en rolig tävling där folk får smaka olika livsmedel med förbundna ögon, och alla livsmedel är skurna i identiska kuber. Har för mig att de inte får känna med händerna heller. Många har jättesvårt att identifiera det de smakar på. )
 
Antagligen!

(Fast jag har läst om att det är lukten som styr våra smaklökar. Utan lukt smakar väldigt mycket ingenting. Och i Masterchef Australia har de ibland en rolig tävling där folk får smaka olika livsmedel med förbundna ögon, och alla livsmedel är skurna i identiska kuber. Har för mig att de inte får känna med händerna heller. Många har jättesvårt att identifiera det de smakar på. )

Japp.
Fyra grundsmaker som finns i smaklökarna på tungan: sött, surt, salt, beskt. Resten beror på luktorganet.
Passa dig för nästäppa, säger jag bara.
 
Är allergisk, men omogna går bättre än mogna. Och gillar inte sött slabb, hellre träigt. Men jag tycker typ all frukt utom grapefrukt är för söt. Bär går bra. Och träiga gråpäron:love: och träiga plommon:D
Grapefrukt! :love:
Missbrukade det tills jag såg någon rubrik om man kopplade det till bröstcancer, blev orimligt rädd och slutade nästan helt äta det. :(
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 515
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 858
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 915
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp