Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en vända till Ica och Willys. Och så åkte vi till Ultuna och köpte allergimaten till Lady.
Ätit middag - Karins lasagne och sallad.
Hjälpt morsan med inbetalningar på hennes internetbanken. Hon vet inte hur man gör, så jag får hjälpa henne varje gång.
Nu lite slösurfing innan det är dags för dumburken. Ernst är ju i kväll, så det är iaf något att titta på

Blev en vända till Ica och Willys. Och så åkte vi till Ultuna och köpte allergimaten till Lady.
Ätit middag - Karins lasagne och sallad.
Hjälpt morsan med inbetalningar på hennes internetbanken. Hon vet inte hur man gör, så jag får hjälpa henne varje gång.
Nu lite slösurfing innan det är dags för dumburken. Ernst är ju i kväll, så det är iaf något att titta på

Snäll Karin är som hellre går hungrig och låter är äta hennes lasagne... :D

Har blivit risig i kistan vad det nu kan bero på . Får bli en liten tupplur innan jag antingen drar och fiska eller tar en sväng med röjsågen

Inte så mycket värde i en stulen personbil och plånbok, men med gods värd 10 -35 mille på varje tur, har jag och mina kolleger stående order (samt polisens välsignelse) att köra över/preja samtliga fordon som försöker stoppa oss om inte 112 bekräftar att det är tull eller polis...

Med alla anmälningar som gjorts senaste åren om " ensam tjej vid bilen", sedan när "riddaren" har stannat och klivit ur bilen är hen omringad av 3-4 ytterligare personer. Var väl ett 40 tal tillfällen maj till augusti enbart på E6an mellan Strömstad och Uddevalla förra året?

Och som medmänniska hoppas jag då verkligen att du tar sitt ansvar och ringer polisen så människan vid bilen antingen får hjälp att ta sig därifrån innan något händer eller så stoppar polisen det du ovan beskriver. Man kan göra mycket stor skillnad utan att ens stanna. Om du bara åker förbi utan att agera på något vis så är du inget annat än en skitstövel ärligt talat.

Vilat en stund på soffan. Funderar på att ta mig k kragen och åka till stallet.
Ryggen känns lite bättre men huvudet är fortfarande trött...

Ajdå. Undrar vad SD skulle säga om de fick reda på att du förstör "ur"svenska traditioner på det där viset.
Även jag som är invandrare har ju fått lära mig att surströmming avnjutes med tunnbröd och att det är Mattjesillen som skal ha potatis/nypotatis och gräddfil/cremefrache som tillbehör :angel:
Nej. Nej. Nej. Och nej.
Surströmming ätes med mandelpotatis, lök och gräddfil ELLER i klämma.

Fyller på vatten i hagarna. Därefter mocka hagarna innan jag kör hem. Ska dammsuga, duscha och äta kvällsmat. Imorgon jobb 7-20 innan jag ska vända dygnet för en natts jobb på lördag :)

Och som medmänniska hoppas jag då verkligen att du tar sitt ansvar och ringer polisen så människan vid bilen antingen får hjälp att ta sig därifrån innan något händer eller så stoppar polisen det du ovan beskriver. Man kan göra mycket stor skillnad utan att ens stanna. Om du bara åker förbi utan att agera på något vis så är du inget annat än en skitstövel ärligt talat.

Eftersom jag ändå har 112 på tråden vid sådana tillfällen räknar jag med att vidtar rätt åtgärder...

Är rätt mör nu. Haft lång dag och var urtrött redan i morse när klockan ringde. Utsläpp, jobbat kontor, haft lektion som ledde till att jag kl 14 i solgass på varm utebana fick kuta runt 40 min med häst(fick beröm för min kondis av åskådare.. haha.. jag är sinnessjukt otränad och för tung för att jag ska må riktigt bra i kroppen), lite mer kontor, apoteket och träna en häst till. Den egna får vila idag. Jag orkar inte. Jättekul med sista kusen iaf. Den har gjort enorma framsteg!
Ska kontora lite till efter maten.
Det blir förhoppningsvis en tidig kväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 212
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 211
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 298
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur