Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi platerat ett trad (ett golden cigar tree) pa var tomt som ska ge skugga i stallet for det som grannen sagade ner pa sin sida av staketet. Grannen avskyr trad :confused: och faglar, och gras, och fjarilar och ... Grannen ar alltsa en tamligen miserable person. Hon beklagade sig over hur varmt det blev i sovrummet efter att hon sagade ner tradet, sa jag tanker paminna henne om det varje gang hon beklagar sig over vart trad.:pTradet vaxer MYCKET fort och forhoppningsvis skuggar det uteplatsen redan nasta var och sommar.:up:

Snart ska vi aka till Sonen pa middag. Det blir "street tacos" :d da hans fru tidigare var gift med en man fran Mexico ar hon superduktig att laga all sorts Mexicansk mat.
När jag stöter på sådana gnällmonster så brukar jag tipsa dom om att det finns lägenheter utan varken träd, fåglar eller annat levande att hyra, eran granne skulle inte bo på landet alls för sådana där sprider bara negativitet omkring sig. Här förfasar sig sommargrannar över att min tomt är igenvuxen så dom inte ser vad som händer på tomten. :devil:

Bygger Ikea med god hjälp av katt 2 och 3. Funderar på hur mycket jag behöver lägga om min livsstil för att kunna leva på att färga garn och sticka vantar. Vet tyvärr redan svaret - alldeles för mycket - men tanken är frestande.
Sånt har jag också funderat på och kommit fram till att jag inte vill leva så, så det får vara en hobby tills jag blir pensionär! :)

Du får enbart handla saker billigt på auktion :angel: :D

Jag antar att katterna är till enormt stor hjälp? :p :rofl:
:D ska putsa upp Doris/radion senare idag :love:

Sauron hittade ett par förrymda skruvar faktiskt, fast jag misstänker att det var han som lekte bort dom från första början... :cautious::laugh:
Sånt har jag också funderat på och kommit fram till att jag inte vill leva så, så det får vara en hobby tills jag blir pensionär! :)
Ja, jag lutar åt det samma. Möjligen att det skulle gå att jobba typ 75% och ha inkomster från hobbyn så att det blir typ som att jobba 80%. Men då försvinner lite av poängen för mig, om jag ändå ska vara på jobbet 30 h/v liksom. :cautious:

Ringt folktandvården. Har nu haft ont sen i torsdags i visdomstanden/tandköttet runt omkring och har problem med att gapa. Kommer ju inte åt att borsta ordentligt heller :meh: Dom ska ringa upp om nån minut, få se om jag får någon tid att få den kollad och kanske utdragen.. :nailbiting:

Fick en akuttid 13.40 idag :nailbiting: Tydligen är det flera års kö för att få lista sig på folktandvården i byn "så jag rekommenderar dig att söka dig vidare. Men vi får väl hjälpa dig nu" fick jag höra :meh:

Jag undrar om det är värt att ta tåget till och från Stockholm den här gången. Min bil är ju en bastu för tillfället då värmesystemet havererat igen. Får nog kolla upp det i alla fall.

Fasen, den här resan kom mycket olämpligt och sabbade en hel del, inte bara för mig själv.

Fick en akuttid 13.40 idag :nailbiting: Tydligen är det flera års kö för att få lista sig på folktandvården i byn "så jag rekommenderar dig att söka dig vidare. Men vi får väl hjälpa dig nu" fick jag höra :meh:

Inte alls ovanligt att det är kö hos folktandvården. De hinner knappt med sina befintliga patienter på vissa ställen så de fått slussas till privata. Lycka till med besöket idag! Om du har återkommande problem med just den tanden så hade jag tagit bort den. Sambon drog en av sina visdomständer i fjol, han hade liknande problem plus att det blivit hål i den. Så då rök den!

Lusten att åka till Stockholm med allmänna färdmedel är inte på topp. Det bästa jag kan klämma fram är en resa som tar drygt 5 timmar och har 4 byten :down:. Jag får nog ta bastubilen i alla fall.

Just ja: det finns ingen dusch på kontoret heller :meh:.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
39 921
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 244
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?