Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte alls ovanligt att det är kö hos folktandvården. De hinner knappt med sina befintliga patienter på vissa ställen så de fått slussas till privata. Lycka till med besöket idag! Om du har återkommande problem med just den tanden så hade jag tagit bort den. Sambon drog en av sina visdomständer i fjol, han hade liknande problem plus att det blivit hål i den. Så då rök den!
Jag gick hos folktandvården i Kristianstad när jag bodde där, vet inte om jag hade tur men jag kunde lista mig där och fick tid inom någon månad...
Jag har känt av tanden lite då och då men det brukar ha lagt sig rätt snabbt. Jag hoppas dom drar ut den (eller inte hoppas, ser inte fram emot det :arghh:) så jag slipper problem. Jag har dålig tandkvalitet, saknar någon tand (hade ingen tand under mjölktanden på vissa ställen), lätt att få plack och hål osv :meh: så jag kommer säkert få hål i den om den är kvar.

Jag gick hos folktandvården i Kristianstad när jag bodde där, vet inte om jag hade tur men jag kunde lista mig där och fick tid inom någon månad...
Jag har känt av tanden lite då och då men det brukar ha lagt sig rätt snabbt. Jag hoppas dom drar ut den (eller inte hoppas, ser inte fram emot det :arghh:) så jag slipper problem. Jag har dålig tandkvalitet, saknar någon tand (hade ingen tand under mjölktanden på vissa ställen), lätt att få plack och hål osv :meh: så jag kommer säkert få hål i den om den är kvar.

Var då tydlig med att du vill ta bort den eftersom du har återkommande problem. Många tandläkare drar helst inte ut friska tänder. Visdomständerna ligger väl lite i gråzonen. Men du måste röntga den innan den dras ut för att de ska se hur rötterna ser ut så det kanske de kan göra idag.

Var då tydlig med att du vill ta bort den eftersom du har återkommande problem. Många tandläkare drar helst inte ut friska tänder. Visdomständerna ligger väl lite i gråzonen. Men du måste röntga den innan den dras ut för att de ska se hur rötterna ser ut så det kanske de kan göra idag.
Ja jag ska påpeka det Tack :)
Jag fick dra ut två mjölktänder när jag fick tandställning på nerekäken, "så vi kanske kan dra ihop hålen med hjälp av tandställningen" :rofl: det gick sådär :meh: tror jag bara har 2 visdomständer (vad jag minns från tidigare röntgen) så en mindre gör inget :rofl:

Ja jag ska påpeka det Tack :)
Jag fick dra ut två mjölktänder när jag fick tandställning på nerekäken, "så vi kanske kan dra ihop hålen med hjälp av tandställningen" :rofl: det gick sådär :meh: tror jag bara har 2 visdomständer (vad jag minns från tidigare röntgen) så en mindre gör inget :rofl:

Ja det där med tandställning är lite av ett chanstagande, själv har jag dragit fyra (permanenta) och fick ett bra resultat :up: Hade också rälsen i tre år...

Sovit länge, ätit popcorn till frukost och skrattat så jag grinat med vän i telefonen.
Nu lite lunch/frunch och kontor innan häst-träningar och hovis.

Åt fyra smörgåsar igår kväll. Nu har jag ont i magen och väntar bara på nästa explosion :nailbiting: Hade tänkt köpa hem lite god mat och några jordgubbar men vi får se. Har iofs äntligen ringt VC och väntar på att de ska ringa tillbaka så jag kan prata med dem om provtagning. Ser verkligen inte fram emot eventuell tagning av prov hemma. :yuck: :turd: :arghh:

Stort grattis på födelsedagen @MJLee! :bump: :banana:
rpjoj6zx7mlqabccnwfa.jpg

Jag hoppas att du kryar på dig snabbt :heart

Bakat dumlekakor till syrran nu. Ska snart iväg och hämta ett paket o sen ska jag försöka komma i kontakt med syster om vart vi ska mötas så hon kan få kakorna. De ska bila ned till Ungern. Blev medbjuden men tackade nej.

Sitter ute hos mormor och morfar och jobbar (the perks of portabelt "kontor"). Passar på att låna tvättmaskinen och kan hänga tvätten utomhus vilket är så underbart! Längtar efter att ha hus/gård och kunna vardagslyxa med torkad tvätt utomhus. Blir även bortskämd med massa kaffe :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
38 952
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 244
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka