Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Buddelsyuck.

På jobbet har det varit lite deppigt och nålvasst ett tag. Företaget har inte vunnit de upphandlingar som behövdes för att behålla personalstyrkan och allt är ovisst inför nästa år.
Jag pratade med platsansvarige som tyckte att vi skulle prata om det på veckomötet. Jag vill att vi ska bli bättre på att lyfta varann - för alla behöver positiv feedback.

Det tog helt fel. Istället för att höra vad jag sa blev en av mina kollegor behärskat urförbannad och undrade om jag inte skulle titta på min egen roll och försöka hitta sätt att känna mig inkluderad. Det följdes upp med insinuationer om min psykiska hälsa. DE var minsann väldigt positiva och bekräftande och varma hela tiden. (varför får jag associationer till den gamla skämtteckningen -jag behöver ingen jävla charmkurs....:meh: )

Suck. jag vill bara att vi ska tänka på att lyfta varann och bekräfta varann lite oftare nu när det är jobbigt.

Tur att jag ska vara på ett annat kontor imorgon och på måndag. Har ingen lust att möta den förbannade kollegan på ett tag.

Min arbetsgivare har inte sjukanmält mig till försäkringskassan idag. Balle. Är inte första gången det händer hos oss. Jag har ingen sambo att luta mig mot ekonomiskt vilket mina kollegor som tur är har haft. Blir till att slakta spargrisen. :crazy:

Då ringer man sin arbetsgivare och säger till att de SKA sjukanmäla en, så slipper man slakta spargrisen..
Jag påminde igår om att det skulle göras idag, "Yes, det kommer att ske!". Shit tjena. Jag får ringa igen imorn, det löser sig. Men fan att man ska behöva tjata :cautious:

Fan också! Aramis har slitit av sig ena skon bak (skoddes igår) och hovis kan inte komma förrän nästa fredag. Eller ja, han skulle kunna på måndag men då är jag i London..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
313
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 543
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
476
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka