Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syltar tomater :d
21730784_1921605304523593_469192808706781159_n.jpg

@dobbis ;)

Kallt och grått, måste städa och diska och sedan blir det sushi och ska äntligen baka min toscaäpplekaka. Men måste få ändan ur vagnen och sluta surfa buke.

Katten ligger och myser på sin kattsäng jag fixat på skrivbordet bredvid skärmen. Den ligger vid fönstret alldeles ovanför elementet och en elektrisk fleecefilt under en pläd :up:

Till akuten NU!!! Just kattbett är bland det farligaste som finns. Se till att stelkrampsvaccinationen är up to date och att du får antibiotika. Allvarligt, det är inget att leka med. Skippa 1177 (de kommer ändå bara att säga till dig att åka in) och åk in.

Edit: Äsch så går det när man inte läser färdigt tråden ;) Hoppas allt har gått bra och att du blir omplåstrad ordentligt. Och, jättebra gärning du gjorde när du räddade lilla kattungen, som mår bra hoppas jag?
Kattungen mår prima :love: Han vantrivdes som stallkatt, så han flyttade hem till mina föräldrar igårkväll. Men höll på att stryka med innan han hann flytta :nailbiting:

Intressant jourcentralsbesök... Läkaren tyckte det gått för kort tid för en infektion. Jag fick förklara för honom om pasteurella och att det går fort. Han var ödmjuk nog att gå och läsa på deras riktlinjer och skrev snabbt ut pc. Tur jag var påläst.. särskilt som jag inte år feber vid infektion, något som är svårt att få fram.

Jag blir så less.
Efter att ha ägnat hela sommaren åt rehab med hästen börjar allting äntligen fungera och han är glad och fin att rida. Vi har börjat skutta lite och skulle precis börjat träna igen.

Så drar han av sig en sko. Får en ny och idag har han dragit av sig bägge fram och är svullen i höger fram!
Jag blir galen! Vad håller han på med när han är ute.
Nu är vi tillbaka på ruta ett igen.

Min framtida karriär är inte som pyroman i alla fall ....
Pinnhögen vägrar brinna trots alla försök :devil:
Så nu sitter jag här tittar på den och surar och funderar ut mitt nästa drag .... :cautious:
När jag eldar sådant även om det är nyhugget så gör jag så att jag börjar med att lägga två vedskidor med björkved på backen så lägger jag3-4 ST tvärs över så tvättar på andra ledsen och fortsätter så tills jag laggt 3-4 varv sedan stoppar jag ihopknölade tidningar imellan varven och tänder på . Det blir så varmt att även den suraste rishögen brinner

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
291
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 937
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
470
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka