Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Begravningar är ju aldrig roliga men jag tycker de har sin plats. För mig underlättar det sorgearbetet att följa de traditioner och ramar som finns i samband med dödsfall och begravning (flaggan på halv stång, dödsannons osv). Jag var med min moster och mamma till begravningsbyrån efter att mormor hade dött så därför visste jag ju hur det gick till när pappa dött.

Jag visste att jag skulle klara pappas begravning men jag hade sett till att särbon skulle kunna gå undan om han behövde det (nu behövdes inte det). Han är bra i de flesta situationer men inte på begravningar.

Hoppas det gått bra för er idag :)

Det är rätt hemskt när man inte får vara med när man egentligen inte vill något hellre.

Mådde hemskt dåligt för att jag inte kunde vara med på Farmors, det tog flera månader av sorgearbete :( Blir fortfarande alldeles förstörd och tårarna börjar komma när jag tänker råd et. Det är som att jag aldrig fick ska hej då ordentligt till denna fantastiska person.

Har varit på kläppen och borrat 40 hål 80 cm djupa men slaven borrade 40 av dom fast egentligen skulle han borrat alla men jag vet hur drygt det är att borra och han klagade på ryggen efter förra gången jag var där och han är bara 25. Då sa jag hur tror du jag känner mig efter en dag här .Hann med 2 salvor och har 5 kvar .Höll på att skrämma skiten ur några av våra kollegor som var längre ner i backen och kopplade el i ett snökanon fundament vid första smällen .Slaven sköter sig utmärkt .Han har fått in snitsen på borrningen och han laddar hela tiden då han tycker det är skitkul och även att tända så jag håller honom under uppsikt då jag är sprängarbas på platsen och har ansvaret för jobbet och han fixar det galant .Inte illa för en 08 säger han själv :D som aldrig sprängt förut men det är ju ingen raketforskning direkt utan erfarenhet var hålen ska sitta och hur mycket man ska ha i dom

Begravningar är ju aldrig roliga men jag tycker de har sin plats. För mig underlättar det sorgearbetet att följa de traditioner och ramar som finns i samband med dödsfall och begravning (flaggan på halv stång, dödsannons osv). Jag var med min moster och mamma till begravningsbyrån efter att mormor hade dött så därför visste jag ju hur det gick till när pappa dött.

Jag visste att jag skulle klara pappas begravning men jag hade sett till att särbon skulle kunna gå undan om han behövde det (nu behövdes inte det). Han är bra i de flesta situationer men inte på begravningar.

Hoppas det gått bra för er idag :)
Visst är det så att man får säga att man får ett avslut och säga adjö men det tråkiga är att det blir så långt efter så när känslorna har lagt sig så river man upp dom igen så det är bra om begravningen är ganska tätt inpå

Det är rätt hemskt när man inte får vara med när man egentligen inte vill något hellre.

Mådde hemskt dåligt för att jag inte kunde vara med på Farmors, det tog flera månader av sorgearbete :( Blir fortfarande alldeles förstörd och tårarna börjar komma när jag tänker råd et. Det är som att jag aldrig fick ska hej då ordentligt till denna fantastiska person.

Instämmer, även fast det är jobbigt så får man ur sig en massa känslor. Det känns faktiskt bättre efteråt och det har det gjort på alla begravningar jag varit på (utom en och det var en person som dog för ung).

Visst är det så att man får säga att man får ett avslut och säga adjö men det tråkiga är att det blir så långt efter så när känslorna har lagt sig så river man upp dom igen så det är bra om begravningen är ganska tätt inpå

Det var ganska lång tid mellan dödsfallet och begravningen (förhållandevis) med pappa eftersom jag var i Norge. Det var skitjobbigt. Däremot gick det snabbt när jag väl kom hem, jag hade möte med begravningsbyrån nästan på en gång.

För morfar hade vi begravning 23 dec... :crazy:

Lyckades ta mig till kursen trots en ångestattack. Mitt i kursen ringde FK och därmed kom en ny ångestattack.
Har bokat möte med chefen i morgon eftermiddag.

Det var fint idag:
22071370_1945296565738444_833265982326702080_n.jpg

Kollar lite motvilligt på Hello Kitty film, igen :meh:
Mini är helt seriöst beroende av katten! :p
Sen förundras jag över hur tidig hon är i matten. Hon räknar till 10 redan och har gjort i 2-3 veckor nu. Hon är inte ens 23 månader... Idag när vi var i affären i gång 5 så så hon fem och tittade på skylten uppe i taket som visar vilken gång man befinner sig i. Oroligt lik sina syskon på gott och ont :crazy:

Nu mintchokladproteinpudding :d (jävla långt ord :p)

Jag tänkte ju så här, att nu har jag inte skickat ett manuskript till mina handledare (förutom en short communication som blev accepterad förra veckan) på tre år och 8 månader. Så jag slår på stort och skickar dem två inom 24 timmar :sneaky: De trillade säkert omkull av chock :cool::rofl:

Så nu städade jag rummet (det blev till ett bombnedslag helt plötsligt igår :rage:), gjorde en fruktsallad och la på en ansiktsmask och så kollar jag på dessertmästarna. Känner att det är lyx att jag får gå och sova innan midnatt om jag känner för det :D

Wohooo! Min hovis är på semester men nu har jag hittat en annan som kan slå på Aramis tappsko på måndag. Han behöver ju hållas igång för att bli bättre så fram tills dess får jag leda/longera honom på gräs.

Strax dags för yoga! Men först ska pållarna in och medicineras.
Försöker få ledigt för läkarbesök nästa vecka (fick kallelsen idag) men det verkar mest resultera i irritation från chefens sida. Han skickade ut ett massmail med "riktlinjer" för läkarbesök mm. Inte alls en pik där, chefen. :meh: Jag vet att jag har varit borta mycket, men jag kan inte hjälpa det!

Kan arbetsgivaren förresten vägra att ge ledigt för läkarbesök?

Lämnade in overlocken till symaskinsaffären igen och åkte senil mormor för lunch efter jobbet idag. Fick ugnspannkaka :up: Dock redan hungrig igen, tyvärr mättar ju inte det särskilt länge. Hade egentligen velat sy en ny klänning men det är svårt utan ol :meh: eller det går men blir inte lika bra. Så jag får väl ställa mig och diska istället :wtf: Jag vill helt klart ha en diskmaskin i huset :meh:

Strax dags för yoga! Men först ska pållarna in och medicineras.
Försöker få ledigt för läkarbesök nästa vecka (fick kallelsen idag) men det verkar mest resultera i irritation från chefens sida. Han skickade ut ett massmail med "riktlinjer" för läkarbesök mm. Inte alls en pik där, chefen. :meh: Jag vet att jag har varit borta mycket, men jag kan inte hjälpa det!

Kan arbetsgivaren förresten vägra att ge ledigt för läkarbesök?
Du har ingen komp att ta ut?

Ägnat flera timmar att rensa i mellanrummet (ett rum mellan stallet och höladan). Ett rum jag vill hålla fritt och göra om. Nu är det äntligen röjt från allt möjligt bråte! Det rummet ska bli nya kraftfoderrummet. Och förvaring till mer relevanta saker. Mycket skräp förra ägarna lämnade efter sig så tar ett område i taget efter hur tiden ser ut och vad som är prio. Detta område var inte prio men oj vad skönt nu när det är städat!

Nu är det bara en kopiöst stor hög som står ute, så imorgon eftermiddag blir det en tripp till tippen igen :p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka