Hurså? Varför skulle jag ha det?Då har man inte stora krav.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hurså? Varför skulle jag ha det?Då har man inte stora krav.
Jag kanske skulle ha satt enHurså? Varför skulle jag ha det?
Begravningar är ju aldrig roliga men jag tycker de har sin plats. För mig underlättar det sorgearbetet att följa de traditioner och ramar som finns i samband med dödsfall och begravning (flaggan på halv stång, dödsannons osv). Jag var med min moster och mamma till begravningsbyrån efter att mormor hade dött så därför visste jag ju hur det gick till när pappa dött.
Jag visste att jag skulle klara pappas begravning men jag hade sett till att särbon skulle kunna gå undan om han behövde det (nu behövdes inte det). Han är bra i de flesta situationer men inte på begravningar.
Hoppas det gått bra för er idag![]()
Spadag hemma blir det nog inte. Då åker jag iväg. Sparadiset hade en mysig miljöJa ha en spa dag! Jag har bi gifts ansiktsmasker som jag slänger på när det känns att det behövs. Jag lyssnar också på klassiskt när jag pluggar Shostakovich piano konsert nummer 2 spelas mycket nu, eller Debussy.
Visst är det så att man får säga att man får ett avslut och säga adjö men det tråkiga är att det blir så långt efter så när känslorna har lagt sig så river man upp dom igen så det är bra om begravningen är ganska tätt inpåBegravningar är ju aldrig roliga men jag tycker de har sin plats. För mig underlättar det sorgearbetet att följa de traditioner och ramar som finns i samband med dödsfall och begravning (flaggan på halv stång, dödsannons osv). Jag var med min moster och mamma till begravningsbyrån efter att mormor hade dött så därför visste jag ju hur det gick till när pappa dött.
Jag visste att jag skulle klara pappas begravning men jag hade sett till att särbon skulle kunna gå undan om han behövde det (nu behövdes inte det). Han är bra i de flesta situationer men inte på begravningar.
Hoppas det gått bra för er idag![]()
Det är rätt hemskt när man inte får vara med när man egentligen inte vill något hellre.
Mådde hemskt dåligt för att jag inte kunde vara med på Farmors, det tog flera månader av sorgearbeteBlir fortfarande alldeles förstörd och tårarna börjar komma när jag tänker råd et. Det är som att jag aldrig fick ska hej då ordentligt till denna fantastiska person.
Visst är det så att man får säga att man får ett avslut och säga adjö men det tråkiga är att det blir så långt efter så när känslorna har lagt sig så river man upp dom igen så det är bra om begravningen är ganska tätt inpå
Du har ingen komp att ta ut?Strax dags för yoga! Men först ska pållarna in och medicineras.
Försöker få ledigt för läkarbesök nästa vecka (fick kallelsen idag) men det verkar mest resultera i irritation från chefens sida. Han skickade ut ett massmail med "riktlinjer" för läkarbesök mm. Inte alls en pik där, chefen.Jag vet att jag har varit borta mycket, men jag kan inte hjälpa det!
Kan arbetsgivaren förresten vägra att ge ledigt för läkarbesök?
Du har ingen komp att ta ut?