Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen hemma igen!
Utöver besök på vårdcentralen så passade jag på att gå förbi en tygaffär på vägen mot bussen, så nu har jag material till att sy en huva till hästen. Den ska sen kläs i reflexband, så hon syns extra bra

Varit ute en sväng i underbart höstväder med båda hästarna. Idag provade vi på trav för första gången och det gick alldeles ypperligt :D. Så stolt över mina två fyrbeningar som sköter sig så bra.
När allt var klart och jag med dåligt samvete släppt ut dem med täcken på kom regnet, det är vad jag kallar timing :)

Tittar på Oscarssons redogörelse om masskjutningar. Helt sjukt att usa bara i år haft 273 stycken. I september 27 stycken. 12 000 döda i alla attacker :( När f.. ska de göra något åt detta?!

Det har stammer inte. 12000 manniskor har inte dott i skjutningar i ar i USA i ar. I USA har 344 manniskor dott i 275 masskjutningar i ar, vilket definitivt ar manga nog.
Det lar dock inte bli nagot gjort at det sa lange vi har republikansk majoritet.:cry:

Varit hos tandläkaren med tösen på fm. Sen åkte vi till minis förskola och presenterade oss inför nästa veckas inskolning.
Dessvärre fick jag veta att en fd vän börjar jobba på minis avdelning snart och eftersom vi skiljdes som ovänner eller hur man ska se det så vet jag inte om hen kommer kunna vara professionell mot både mig och mini :crazy:
Det är ju hens arbetsplats så jag hoppas hen kan bete sig och inte låter något gå ut över mini :(
För egen del är det dött och begravet (med en smula sorg över att det blev som det blev men det är 12 år sen nu så som sagt dött och begravet). Vad gör man om hen beter sig som en idiot och börjar prata skit om en med arbetskamraterna tex :crazy:
Ja, nu fick jag lite ångest faktiskt...

Får hämta marsvin imorgon. Om han är piggare då.

Min ekonomi går åt helvete. Jag har inte råd att betala allt den här månaden.. Vet inte hur jag ska lösa det här.. :crazy: Alla sjuka djur, arbetslös sambo och alla försäkringar har käkat upp hela mitt sparande och lite till..

Tittar på Oscarssons redogörelse om masskjutningar. Helt sjukt att usa bara i år haft 273 stycken. I september 27 stycken. 12 000 döda i alla attacker :( När f.. ska de göra något åt detta?!

Aldrig. NRA är för mäktig och second amendment, vilket är ännu mer idiotiskt eftersom det försäkrar rätten att bära vapen om man är en del av en milis. Vilket berodde på att USA inte hade en armé. Men särskilt nu när USA är så polariserat, så nej. Om inte Sandy Hook resulterade i hårdare vapenlagar kommer ingenting att göra det.

Det har stammer inte. 12000 manniskor har inte dott i skjutningar i ar i USA i ar. I USA har 344 manniskor dott i 275 masskjutningar i ar, vilket definitivt ar manga nog.
Det lar dock inte bli nagot gjort at det sa lange vi har republikansk majoritet.:cry:

Äsch jag uttryckte mig klumpigt, 12000 döda i vapenvåldet i år, dvs inte bara masskjutningar.

Aldrig. NRA är för mäktig och second amendment, vilket är ännu mer idiotiskt eftersom det försäkrar rätten att bära vapen om man är en del av en milis. Vilket berodde på att USA inte hade en armé. Men särskilt nu när USA är så polariserat, så nej. Om inte Sandy Hook resulterade i hårdare vapenlagar kommer ingenting att göra det.

+ @karamelldrottningen och egentligen vet jag ju detta men det är så sjukt att de är så 1700- tal i den här frågan.

+ @karamelldrottningen och egentligen vet jag ju detta men det är så sjukt att de är så 1700- tal i den här frågan.

Jag håller helt med. Och att alt-right och tom vissa republikaner anser att lösningen är att beväpna lärare och att de som går i kyrkan också ska vara beväpnade. Tydligen var det några ljushuvuden i Las Vegas som tänkte åka hem och hämta sina vapen och sedan komma tillbaka och börja skjuta. :banghead:

Jag håller helt med. Och att alt-right och tom vissa republikaner anser att lösningen är att beväpna lärare och att de som går i kyrkan också ska vara beväpnade. Tydligen var det några ljushuvuden i Las Vegas som tänkte åka hem och hämta sina vapen och sedan komma tillbaka och börja skjuta. :banghead:

Ja det går inte att greppa. Såg bowling för columbine med skolan när den släpptes (-01 kanske?) och den är fortfarande färsk i minnet :(

Känner mig så seeeeeg. Misstänker att jag har sovit FÖR MYCKET på sista tiden. Känner mig piggare när jag sovit runt 7-timmar, inte som nu typ 9-10 timmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka