Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma en sväng innan jag åker tillbaka till huset igen. Måste stanna förbi gymmet och be om ett papper med innan dock. Tur uppvärmd hundkoja finns så hundarna kan vara där ett litet tag.

Den ligger i en skål med ris, men jag tror det är för sent.. Den är nog död. Tur att alla bilder låg på sdkortet!
Synd bara att min ersättningsmobil inte tar sd kort..

Jag vill minnas att det måste vara i en lufttät påse så en skål räcker tyvärr inte. Men du har nog rätt. Tvättmaskiner har nog dödat många telefoner :D

Var en vända på akuten idag igen, ringde vc först som tyckte jag borde åka in. Första kontrollerna såg bra ut även om han är ganska dålig. Så vi blev hemskickade med uppmaningen att komma tillbaka om några dagar om det inte blivit bättre eller t o m sämre. Känns skönt ändå att det inte är så allvarligt att han måste stanna, jag var mest orolig för om han fick tillräckligt med luft. Och det var inga problem. Så nu blir det ännu mer spolande och sugande i näsan på honom. De hade en värstingsug på sjukhuset, den hade jag velat ha hemma!

Senast ändrad:
Var en vända på akuten idag igen, ringde vc först som tyckte jag bodde åka in. Första kontrollerna såg bra ut även om han är ganska dålig. Så vi blev hemskickade med uppmaningen att komma tillbaka om några dagar om det inte blivit bättre eller t o m sämre. Känns skönt ändå att det inte är så allvarligt att han måste stanna, jag var mest orolig för om han fick tillräckligt med luft. Och det var inga problem. Så nu blir det ännu mer spolande och sugande i näsan på honom. De hade en värstingsug på sjukhuset, den hade jag velat ha hemma!
Den suger ur halva hjärnan med :D mycket effektiv.

Äntligen fått upp en adventsgran på verandan, efter mycket om och men, men inser att jag hade velat flytta den 1-2 m för att se den ordentligt från soffan. Det är bara det att jag skottat ihop en stor snöhög runt foten för att jag inte kunde få den att stå kvar annars :arghh: och nu får jag inte loss den :rage:

Han känner att han har en skuld till henne eftersom han mådde dåligt när de träffades. Samtidigt tror jag att han är rädd för förändring och väljer det enklaste. Jag vet verkligen inte hur det är hos dem förutom att mina känslor definitivt är besvarade.
Hon har vuxna barn (inte han som är pappan) som bor på samma ort, det är väl det enda jag vet om hennes liv egentligen.

Men vänta nu, du går väl inte på detta? :cautious:

Jag råkade få en ny vän imorse. Klev ut ur porten vid 10.30 klassiskt nyvaken och stötte ihop med en person jag tyckte att jag kände väl. Så jag bara ”nej men hej kul att se dig!” och gav personen en kram.
Visade sig att jag sett personen på tv :rofl:
Men hen höll med ändå och bara ”jo vi har ju inte setts förr men...”
:rofl:
Höll på att skratta ihjäl mig och hen också. Dock visade det sig att hen hade kontor nära mig så nu ska vi luncha :D

Blev inget bakande idag, eftersom det hände en "olycka" :turd: på väg hem... Så BS hjälpte mig med min kamera i mobilen i stället.
Fotat och lagt upp annons på både hundtäcket och TENS-apparaten på FB. Få se om jag får det sålt.

Toothless har fått diagnosen väldigt aggressiv cancer, den förväntas spridas till halsen och påverka andningen inom några veckor :cry: Just nu har operationen gjort att han mår bra, är glad och är smärtfri så får komma tillbaka när han börjar gå neråt igen för avlivning :cry:

Känns helt sjukt att gosmonstret kommer vara borta och att jag inte kunde vara hemma och säga hejdå :( Den andra katten kommer bli helt förstörd han också.

Behöver jobba men kan inte sluta gråta, tur att jag inte är i labbet.
:heart

Varit på uppföljning hos bvcs barnpsykolog om mini. Remiss till hab ska skickas nästa vecka. Även fått hem bedömningen från Karolinska idag om henne.
Innan det var jag på stan och skulle hämta ut medicin till mig. Stod dock såhär :confused: när apotekaren sa att två recept kommit in och det var min vanliga och Melatonin.
Var inte min ordinarie läkare som skrivit ut recepten så hen tyckte väl jag behövde dom också O_o :laugh:
Ringde dock affektiva för att rådfråga och hon i receptionen tyckte det hela var märkligt för det stod inget i anteckningarna men medicinen var inskriven på min medicinlista men man brukade dock ha en dialog med patienten innan man skriver ut en medicin :p
Hon tyckte jag kunde testa den efter vi diskuterat en stund. Det värsta som händer är att jag sover ännu bättre :D

Nu dricks det kaffe och maken ska strax åka på jobb så får sova ensam inatt :( Alt med lurviga fyrbeningar :love: :p

Lyckades få in en ny version av W10 i datorn idag. Jag var nervös för att det inte skulle funka eftersom att förra försöket sket sig. Denna gång gick det, startade kl 9.15 och det var klart 14.20. Jippeeee! :cautious:
Sen ville iTunes uppdatera också men det tog inte så lång tid. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 653
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 426
Senast: Johanna1988
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 870
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 486
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka