Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från spahotell, och kan konstatera att även om det var fantastiskt fint och trevligt så är hemma ändå bäst :) .

Men frukosten i morse gick verkligen inte av för hackor :eek: ! Amerikanska pannkakor med lönnsirap (eller nutella, sylt, grädde, osv om man hellre ville ha det), belgiska våfflor, ägg benedict, äggröra, yoghurt med alla sorters tillbehör, utsökta bröd och frallor med diverse pålägg (ost, salami, skinka, osv), juicer, etc etc etc. Det var helt ljuvligt :) ! Och jag känner mig faktiskt mindre stressad efter denna övernattning, så det känns bra.... :) Tror att vågbruset hela natten hade en väldigt avslappnande effekt på mig.....

Nja, 2 små kar i mitt sovrum, som inte är så stort + minst 1000 böcker...
Det kommer Soffan. Det kommer ;)
Hemma från spahotell, och kan konstatera att även om det var fantastiskt fint och trevligt så är hemma ändå bäst :) .

Men frukosten i morse gick verkligen inte av för hackor :eek: ! Amerikanska pannkakor med lönnsirap (eller nutella, sylt, grädde, osv om man hellre ville ha det), belgiska våfflor, ägg benedict, äggröra, yoghurt med alla sorters tillbehör, utsökta bröd och frallor med diverse pålägg (ost, salami, skinka, osv), juicer, etc etc etc. Det var helt ljuvligt :) ! Och jag känner mig faktiskt mindre stressad efter denna övernattning, så det känns bra.... :) Tror att vågbruset hela natten hade en väldigt avslappnande effekt på mig.....
åå vad underbart :love:!!!

Bryggt lite kaffe.
Imorgon blir det en promenad till Ica, sådär 5 km bort eller nåt.
Men bättre utbud och jag ska skicka en grej.
Eller så tar jag en sväng till Linde.

Det blev pizza till middag. Ingredienserna var intressant utlagda på pizzan. I stället för att allt låg över hela ytan huller om buller så låg de var för sig i olika fält. Och kronärtsskockan var inte god. Normalt älskar jag det.

Kan ju slänga ut de 4 bokhyllorna med böcker, så får jag plats med mer kar...:sneaky:
Förut när gammelmannen levde så var min hobby hästar och allt som hör dit. Sedan han dog och jag skadade knät, så är inte lika intresserad av hästar mer. Jag läser böcker och tidningar om hästar, ser tvprogram om hästar, eller åker på tävlingar (som Friends mm). Är helt OK att följa med min KP ut till hens kuse och pyssla lite. Men leta häst eller kanske bli medryttare/fodervärd - nä. Gammelmannen:love: var en mkt speciell herre, en enmanshäst. Och en sådan lär jag aldrig hitta igen...:cry:
Sen allt skit jag och gammelmannen har råkat ut för med alla konstiga stall och stallägare mm :crazy:

Besviken på mitt sto som känner av mitt humör och inte vill bli riden. Jag vet ju förnuftigt att det är bättre för oss båda att avstå, men jag hade hellre ridit än mockat ligghall och fyllt thermobar. :down: Sen känns det på nåt vis som att jag är fem år och vill ha min vilja igenom :arghh: och mamma (dvs hästen den här gången) är jobbig som inte gör som jag vill.

Just idag skulle jag vilja flytta till en lägenhet inne i stan, sälja hästarna och rida på ridskola istället. :crazy:

Tänk så rik jag skulle bli. :angel:

Besviken på mitt sto som känner av mitt humör och inte vill bli riden. Jag vet ju förnuftigt att det är bättre för oss båda att avstå, men jag hade hellre ridit än mockat ligghall och fyllt thermobar. :down: Sen känns det på nåt vis som att jag är fem år och vill ha min vilja igenom :arghh: och mamma (dvs hästen den här gången) är jobbig som inte gör som jag vill.

Just idag skulle jag vilja flytta till en lägenhet inne i stan, sälja hästarna och rida på ridskola istället. :crazy:

Tänk så rik jag skulle bli. :angel:
Skenet bedrar. Tänkt dig hyran av lägenheten sen garageplatsen som kostar skjortan (jag har hur mycket plats där bilar som helst GRATIS på gårdsplanen).
Tänkt dig hur mycket du betalar för varje liten kvadratmetersyta! Så nej du blur nog inte rikare av att flytta till stan :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 828
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
27 118
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 914
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?