Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom så långt att jag skar isär ett A4-papper, vek den mindre biten på mitten, och tappade sen inspirationen totalt. Nu sitter jag mest och stör mig på att lim verkar heta cola på spanska (det står i alla fall så på min limflaska).
Och nu kom det dessutom en gosig katt som la sig över min arm, antar att det betyder att det är färdigpysslat för dagen?

Men du kan v'l bo där ändå? Jag bodde här o bytte el samtidigt.
Kruxet är att elen ska dras innanför väggarna (i befintliga rör antar jag?) = måste vänta med att tapetsera :meh: Har inte lust att bo i ett hus utan en endaste tapet :cool: Eller med eluttag som inte sitter fast ordentligt i väggen :cautious:

Fick förresten hem tio st isskrapor idag. Så om inte katten hade parkerat på min arm skulle jag i detta nu skära ut text till en av dom i rosaglittrig vinyl.
Det ska bli en del av en julklapp till min kusin tänkte jag. I min släkt lottar vi nämligen vem man ska ge julklapp till, för att slippa köpa till alla (och sen spendera timtal med paketöppning). Har redan köpt en bok som hon önskat sig, men kom inte riktigt upp i den summa vi sagt. Så en isskrapa med texten "Det är viktigt att se bra ut" får komplettera, och det hela blir extra roligt eftersom hon är väldigt mån om sitt utseende :D

Försöker jobba.. Vovvi röjer i rummet bredvid efter att nu slutat trakassera mig för uppmärksamhet. Hon har rusat runt här i sängen och lekt med min strumpa jag dragit av mig. Skickat den och min hårsnodd åt helsike när hon snurrat runt med dem och släppt dem i farten. Som en liten diskus-kastare..
Nu har hon kilat iväg till nästa rum och snurrar och skäller.

Vi ska ha samtal om vår arbetsmiljö på kontoret..

Funderar på om jag ska lägga mig tidigt idag. Imorgon ska jag bara jobba fram till lunch. Därefter fixa stallet, hämta dottern och ta henne till möte på familjerätten, hem en sväng, ridlektion och sen hem igen.
Jag har en del smågrejer att fixa också och jag hoppas att jag ska hinna med allt :)

Jag kanske är dum i huvudet. Men hur betalar jag in pengar på ett postgiro-konto? Hittar bara till bankgiro/plusgiro. Jag har handelsbanken om någon har tips.

Sitter här och tänker tillbaka på dagen, jag kan knappt fatta det. Jag har fått en ny lastbil på jobbet. Idag passade den 1000 strecket, min gamla hade passerat 91000. lite skillnad. Snygg är den med, ser lite kaxig ut. :)

24852443_1856891724341665_5350195254465584041_n.jpg

Plusgiro och postgiro är väl samma?

Edit såhär står det om man googlar:
Plusgirot var tidigare postgirot och ägdes förr av statliga Posten AB
Tack för svar! Då borde det ju vara enkelt. Men när jag knappar in numret så tycker banken att något inte stämmer så det går inte i alla fall. Gaaah! Nu är jag trött och ger upp för idag.

Tack för svar! Då borde det ju vara enkelt. Men när jag knappar in numret så tycker banken att något inte stämmer så det går inte i alla fall. Gaaah! Nu är jag trött och ger upp för idag.

Testat fylla på med en nolla? Har för mig att det kan behövas ibland till Nordea?

Såhär står det om du googlar lite ;)

Plusgirot Bank
Ange clearingnummer och kontonummer, totalt 14 siffror. Om det blir färre än 14 siffror: fyll på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 830
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 356
Senast: lizzie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 915
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka