Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jobbar du med :)?

Jag har blivit hundtranare pa gamla dagar. :p Det vill egentligen saga att jag lar folk jobba med sina egna hundar. I dag var det "Zeus" ... en korsning med schafer, malamute, och great pyrenes.:crazy:
Riktigt trevlig men hans manniskor har ingen aning om hur man satter granser for vissa beteenden och forstarker andra. De ar dock valdigt traningsbara sa det ska nog bli ordning pa Zeus ocksa. :laugh:

Jag förstår inte riktigt varför de behöver all den info för att stötta dig i jobbsök? Antar jag att det är. När jag gick hos coach via mitt jobb pratade vi bara om vad jag ville ha ut av ett jobb, vad som var viktigt på en arbetsplats etc.

Det var alltså inget sånt här ni gjorde?
Fatta allt jag måste gå på O_o
Vissa av sakerna ser okej ut men träning i grupp och julfika är verkligen inget för mig. Inte heller öka ditt självförtroende eller stresshantering. Har läst om hur dom lägger upp programmen och det funkar bara inte för mig.

AQKAAAACC15odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNWEyODU5ZTE5NjA2ZWU2NTcxMjZkZDYwLmpwZw

Det är alltså coaching inför jobbsök jag ska ha.

Jag kanske är dum i huvudet. Men hur betalar jag in pengar på ett postgiro-konto? Hittar bara till bankgiro/plusgiro. Jag har handelsbanken om någon har tips.

Tack för svar! Då borde det ju vara enkelt. Men när jag knappar in numret så tycker banken att något inte stämmer så det går inte i alla fall. Gaaah! Nu är jag trött och ger upp för idag.
har du kollat att det inte finns även ett bankgironummer på fakturan? Det borde det rimligen finnas. Annars är det 14 PG nummer att knappa in på fältet med kontonummer.

Jag har blivit hundtranare pa gamla dagar. :p Det vill egentligen saga att jag lar folk jobba med sina egna hundar. I dag var det "Zeus" ... en korsning med schafer, malamute, och great pyrenes.:crazy:
Riktigt trevlig men hans manniskor har ingen aning om hur man satter granser for vissa beteenden och forstarker andra. De ar dock valdigt traningsbara sa det ska nog bli ordning pa Zeus ocksa. :laugh:

Va roligt :)!

Ska snart jobba natt, 23-0630. Jobbade natten till idag med samma tider, sen sovit 0730-11, vaken och jobbat/fixat hem/lekt med barn fram till 2030, sov en timme sen upp igen. Är sjukt nog inte minsta trött. Kommer väl få igen det imorgon.

Jag var en sväng på affären ikväll och fick se ett bord med massor med olika glögg på och fick syn på en Morberg och tänkte testa den så jag tog den flaskan och hela skiten rasade på bordet men jag hann slå armarna runt alla flaskor och fyra rullade ner i korgen som jag höll i ena handen och resten låg på bordet :nailbiting:.Ett 30 tal flaskor .Expediten stod bakom hyllan och hörde att alla flaskor rasade men var förvånad att ingen föll i golvet .Jag blev så chockad så jag skakade en halvtimme efteråt och expediten kom fram flera gånger när jag gick runt och handlade och frågade hur jag mådde för jag fick en puls på säkert närmare 200.Fick rådet av henne att inte köpa någon triss idag för jag hade nog förbrukat min tur :p

Imponerande :)! Jag hade aldrig orkat jobba natt i längden.

Är bara tillfälligt, brukar annars börja 05 på gamla jobbet så det är iofs ingen skön tid heller men har bytt jobb så under december kommer jag jobba natt. Sen mer vanligt :) Jag gillar faktiskt natt, när jag jobbade i fm var det en del nattjobb och jag hade nog gärna kunnat jobba natt jämt. OB hela passet är gött :D

Det var alltså inget sånt här ni gjorde?
Fatta allt jag måste gå på O_o
Vissa av sakerna ser okej ut men träning i grupp och julfika är verkligen inget för mig. Inte heller öka ditt självförtroende eller stresshantering. Har läst om hur dom lägger upp programmen och det funkar bara inte för mig.

AQKAAAACC15odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNWEyODU5ZTE5NjA2ZWU2NTcxMjZkZDYwLmpwZw

Det är alltså coaching inför jobbsök jag ska ha.
Är detta genom arbetsförmedlingen? Förstår inte riktigt vad julfika har med jobbsökande att göra.

@MM jag höll tummarna men tyvärr vart det inte det önskade resultatet.
Verkar vara en sån där grej som någon kontorsmänniska klurat på länge för att dom ska ha något att erbjuda folk som gör statistiken lite finare med andra ord så tycker jag det verkar sjukt dåligt och onödigt till stor del, fika liksom och knepiga frågor. :confused::banghead:

• Gilla
Reactions: MM
Idag var det nära att bilen inte startade då jag skulle på jobbet .Batteriet har varit segt ända sedan i våras .Så jag bytte på jobbet men till min förvåning satt ett 60 ah batteri i bilen med bara 520 en startström dom 64 ah vi säljer ger 640 en men satsade på ett 72 ah så jag får lite extra då jag bara har 6 km på jobbet så det inte hinner ladda för fullt . Det gamla batteriet enligt testaren var bara 12,1V 220 i startström och tog bara 47% laddning när jag laddat det så inget att fundera på bara köpa nytt

Sitter här och tänker tillbaka på dagen, jag kan knappt fatta det. Jag har fått en ny lastbil på jobbet. Idag passade den 1000 strecket, min gamla hade passerat 91000. lite skillnad. Snygg är den med, ser lite kaxig ut. :)

24852443_1856891724341665_5350195254465584041_n.jpg
Snygg bil .Vi ska köpa nytt på jobbet men det blev det andra märket fast Volvon hade större motor och lyftbar tandem och var billigare och den andra var det vanlig boggi på men står det scania i pannan på dom som ska köra så gör det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 828
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
27 252
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 915
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka