Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjofaderittanleeeeejj!

Men borde nog knyta mig :cautious::laugh:
Jag undrade just om du var sjuk som var uppe så här tidigt men nu förstår jag du hade inte somnat än! :D

Själv är jag uppe och påklädd för ovanlighetens skull, vaken brukar jag vara men lite siså där med kläder. :angel: Men idag skulle de komma och sätta upp bullerplanket vid uteplatsen så jag tänkte att jag inte skulle skrämma bort dem det första jag gör. De är sena nog ändå, det skulle bli uppsatt i våras... :crazy: Trafikverket som slänger ut förseningsavgifter på 500 kr för en dag liksom. Så jag tyckte att vi kunde skicka något liknande till trafikverket men maken trodde inte att det var någon ide. :angel:

Det har kommit runt 10 cm snö under natten. Moddigt på vägen trots plogat :cool:
Jag är på jobbet... Mer eller mindre vaken. Haft en sjuk dröm inatt om att hela världen typ gått under.

Det var alltså inget sånt här ni gjorde?
Fatta allt jag måste gå på O_o
Vissa av sakerna ser okej ut men träning i grupp och julfika är verkligen inget för mig. Inte heller öka ditt självförtroende eller stresshantering. Har läst om hur dom lägger upp programmen och det funkar bara inte för mig.

AQKAAAACC15odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNWEyODU5ZTE5NjA2ZWU2NTcxMjZkZDYwLmpwZw

Det är alltså coaching inför jobbsök jag ska ha.

Nä hua! Jag var ensam med coachen. Men det var som sagt via mitt förra jobb, pga omorganisation. Undviker helst af...

• Gilla
Reactions: MM
Sitter på jobbet. Trist väder ute, så glad att jag la på regntäcket på ponnyn i morse. Men jag får se om det sitter kvar ikväll. ;)

Min kollega kommer nog inte idag heller och eftersom det inte kommit in några fler av de lätta ärenden jag kan göra, så är jag återigen sysslolös. :arghh: Längtar till 10:30 då posten kommer.

Det beror nog på vad du smörjer med själv använder jag Helosan och tycker det fungerar bra när jag får sprickor

Du är väl hästägare? Helosan :up:

Inget av detta hjälper tyvärr. Har en kräm från apoteket utskrivet på recept som hjälper lite. Men såren och kliandet blossar tyvärr upp fort. På sommaren är det aldrig några problem utan på vintern. Ju kallare ju mer måste jag smörja.

Ska till Kyrkis men det morgontrötta barnet sover fortfarande. Lyssnar på Musjävlarna som knaprar i köket, oklart på vad :crazy:

Barnängelns fasta tvål och alltid handskar ute.

Ja, då är du nog dessvärre körd.

Nej, men då blir det svårare absolut.

Du har inte någon psoriasis som blossar upp vintertid? Har dermatolog kikat och gett råd?

Inland kan det ju hjälpa att kladda på rätt sorts kräm i mängder när man är inne och dra på tunna bomullshandskar från apoteket.

Kanske kan hyaluron-serum med bra kräm hjälpa?

Ligger och lyssnar på en lista som Spotify satt ihop av mina favoriter från 2017. Började lyssna igår och vet ni, det är inga reklamavbrott! Trots att jag har gratisversionen. Det kanske inte är reklam på spotifys egna listor? :up:

Neeeejjjjj vin gar inte ut. :nailbiting:

Vin blir ju inte farligt att dricka, men det är få viner som blir trevligare med åldern, de flesta förlorar sin smak. Ett fylligt rödvin kan lagras i rätt temperatur, men det är inte säkert att man tycker att det smakar bättre eftersom det blir kraftigare. Det beror på vilken smak man föredrar. En så gammal flaska vitt hade jag inte velat dricka, den har troligen förlorat all sin fräschhet.

Men hemma hos mig finns ingen risk att viner blir gammalt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 507
Senast: lizzie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 918
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka