Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt att tillbringa sin semester med ett rejält migrän anfall.... sovit på soffan till kl 15.

Känner mig som ett vrak
 
Usch. För egen skull är jag glad att migränen stack för gott i sena tonåren. Kan verkligen vara för jävligt. Hoppas det går över snart.

Du vet att man får sjukanmäla sig på semestern ?

Jodå det vet jag men då får jag en karensdag istället.

Får skylla mig själv ang migränen. Har ätit mat med laktos i 2 dagar i rad.
 
Fick besök av en akvariekompis idag (inte den tokiga:laugh:). Fick lite råd och tips. Så i morgon fm ska jag sätta igång med lek med mina kampisar:nailbiting::nailbiting::)
Mozart ska få dambesök i morgon. Förhoppningsvis blir det några avkommor oxå
 
Sjukhuset för provtagning, fika med min cancerkompis på permission och en sväng till apoteket för
mer medicin. Nu slappning framför datorn med Nissekatt på skrivbordet sovandes så gott så gott.
Man blir trött av att se honom snusa sött :D. Tar ett glas rött tror jag.
 
Det har du rätt i. Sjukförsäkringen är inte optimal när man är från och till sjuk i korta perioder.

Hade det varit en arbetsdag imorgon så hade jag sjukskrivit mig men på måndag lär jag ha blivit av med migränen så det känns onödigt just nu.

Har 31 dagar semester att ta ut så det drabvar ingen "fattig" att ta ut denna dag som semester.

Skulle ha semester på måndag med men fick ett akut möte inbokat på morgonen så jag ändrar den och tar ut komp i 6 timmar istället.

Har ett ganska ok kompsaldo att ta ut från så jag kan spara den semesterdagen till någon annan dag.
 
Vilken dag.
Startade med två blixtguidningar. En runda tar normalt 1h 15 minuter eller mer. En kommunal förvaltning ville ha en snabbvariant på trekvart. Men det gick bra - jag gav dem ett smakprov med några få utvalda konstnärer.

Sedan ett par timmar i skolförrådet med lektionsmaterialpackning.
Avslutade sedan med en guidning av en gymnasieklass. Teknister. De var ...ähum... måttligt intresseradee. Det accepterar jag. Men jag blir så otroligt matt när man inte ens kan konversera med folk. De svarade inte inte på enkla raka frågor och var moltysta.

Sedan skulle jag gå på systemet för att trösta mig (tröstsupande hahaha) och passerade en nyöppnad butik i centrum. En väldigt stor butiksyta som varit ICA förut. Nu var den full av krukor, prydnadsföremål och shabby chic.
Jag ansträngde mig verkligen men lyckades inte hitta ens EN enda sak jag kunde tänka mig att köpa.

Men smaken är olika . Mötte ett äldre par på vägen ut, och hon stannade framför ett pariserhjul i rosig plåt och utbrast att det var såå fiffigt och såå fint!

Alltså - prydnadsföremål är verkligen inte alls min grej. Vackra vardagsföremål älskar jag men bara prydnad - näe.
 
Har frågat om ny telefon på jobbet. Förvaltaren och min förra boss hade diskuterat då jag lagt fram förslaget att jag ville ha en iphone 8 då mina kollegor utrustades men en 7 förra vintern men dom kom just på en ny policy att telefonen får kosta 3000 och lite däröver så min nuvarande boss blev sur och sa ser ni skillnad på folk då vi andra fick 7an men förvaltaren är på semester en vecka så vi får väl se vad som händer .
Så har jag invigt poolen idag .Kollade av alla kanter och väggarna och ledstänger så det inte var några vassa saker som stack ut men kände att väggarna var skitiga .Var säkert pollen som bränt fast då vi fyllde den så jag fick skura så långt ner jag nådde och fick bort det mesta så 2 timmar i poolen .Var 18 grader på morgonen och hade gått upp till 20 så vi räknar med 3 grader dygnet som den går upp så den är på 25 till måndag .Var mycket folk och badade i stora badet och barnen blev ledsna då jag plaskade runt i bassängen och dom fick inte hoppa i .Så dom sa till sina mammor varför får inte vi bada när han gör det .Nu blir det en sväng i vedhögen men är sugen att åka till Malung och provköra nya Scania då dom har visning där
 
Slötittar på play.
Varför har textningen på TV4 försvunnit från CSI?
Visserligen begriper jag men är aningen långsam så jag hinner inte. Fattar liksom poängen en bråkdel försent, när redan nästa scen börjar.

De tänker inte på gamla långsamma tanter, de däringa mänschorna på TV4
 
Mina byxor sprack när jag klev av båten i morse. Sen när jag kom till jobbet så böjde jag mig ner och då sprack de lite :arghh:
Funderar på om jag ska ta med mig saxen in på toaletten och klippa av dom till shorts :cool:

Så länge det inte var i grenen så kan situationen inte katastrofal. Du är bara avant garde :cool:
 
Fick besök av en akvariekompis idag (inte den tokiga:laugh:). Fick lite råd och tips. Så i morgon fm ska jag sätta igång med lek med mina kampisar:nailbiting::nailbiting::)
Mozart ska få dambesök i morgon. Förhoppningsvis blir det några avkommor oxå
Herr Mozart
20180325_181632.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 782
Senast: Tarnin
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Badger
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 413
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 531
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp