Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit med stora barnet hos tandläkaren, shopping med den minsta efter det.
Måste bara få ur mig att jag blir jävligt irriterad på vissa apotekare!
Bad om nya recept igår. Vill gärna beställa via nätet för att slippa apotekarnas gnäll men det hade aldrig hunnit fram innan helgen eftersom recepten kom in idag. Skulle även hämta ut en annan medicin.
VARFÖR ska jag alltid tvunget mötas av ett "ska du ha allt det här?" "Du vet om att dessa är beroendeframkallande?" "Är du säker på att du kan din ordination?". Alltså ja. Jag kan medicinerna. Jag har haft dom flera år vilket kan ses i systemet. Ja, jag vet vad jag ska ta och när jag ska ta det. Känner mig alltid omyndigförklarad och som en knarkare när jag går därifrån :down:
Jag vet att det är deras jobb men det händer liksom varenda gång och det är jobbigt att vara trevlig och försvara sig, men annars får jag väl inte hämta ut om jag ifrågasätter deras frågvishet.
Tur jag kan ta nästa beställning på nätet nästa vecka! Vågade fan inte hämta ut allt men medicinen räcker nästa vecka med så med dom 2 är det inte panik iaf.
Skönt att få ur mig irritationen :p

Nu vaniljlatte :d
 
@MJLee Visst var det vi som diskuterade byxor tidigare? :D Jag har äntligen fått hem mina 7/8 dels byxor från Bonprix, sköna och fungerade för mig åtminstone! Så jag ska nog beställa ett par till i någon annan färg! :D

Yup! Jag beställde till slut från Indiska, fick mess idag att de finns att hämta på OK mack?!? Får se hur långa benen är och hur mycket jag kommer att drunkna i dem :crazy:
 
Varit med stora barnet hos tandläkaren, shopping med den minsta efter det.
Måste bara få ur mig att jag blir jävligt irriterad på vissa apotekare!
Bad om nya recept igår. Vill gärna beställa via nätet för att slippa apotekarnas gnäll men det hade aldrig hunnit fram innan helgen eftersom recepten kom in idag. Skulle även hämta ut en annan medicin.
VARFÖR ska jag alltid tvunget mötas av ett "ska du ha allt det här?" "Du vet om att dessa är beroendeframkallande?" "Är du säker på att du kan din ordination?". Alltså ja. Jag kan medicinerna. Jag har haft dom flera år vilket kan ses i systemet. Ja, jag vet vad jag ska ta och när jag ska ta det. Känner mig alltid omyndigförklarad och som en knarkare när jag går därifrån :down:
Jag vet att det är deras jobb men det händer liksom varenda gång och det är jobbigt att vara trevlig och försvara sig, men annars får jag väl inte hämta ut om jag ifrågasätter deras frågvishet.
Tur jag kan ta nästa beställning på nätet nästa vecka! Vågade fan inte hämta ut allt men medicinen räcker nästa vecka med så med dom 2 är det inte panik iaf.
Skönt att få ur mig irritationen :p

Nu vaniljlatte :d

Jag går ju på sömnmedicin som är beroendeframkallande och jag har högre dos än vad man brukar rek. Nu när jag bytt apotek frågade den apotekaren som alla andra brukar. För mig är det lugnt. Men han sa att om jag tycker det är jobbigt att få frågan jämt kan de släcka den påminnelsen i sitt system och då ska jag sas slippa frågan.
Så om du tycker det är jobbigt kan du kolla om det går att göra så. Så slipper du ev det.
 
Varit med stora barnet hos tandläkaren, shopping med den minsta efter det.
Måste bara få ur mig att jag blir jävligt irriterad på vissa apotekare!
Bad om nya recept igår. Vill gärna beställa via nätet för att slippa apotekarnas gnäll men det hade aldrig hunnit fram innan helgen eftersom recepten kom in idag. Skulle även hämta ut en annan medicin.
VARFÖR ska jag alltid tvunget mötas av ett "ska du ha allt det här?" "Du vet om att dessa är beroendeframkallande?" "Är du säker på att du kan din ordination?". Alltså ja. Jag kan medicinerna. Jag har haft dom flera år vilket kan ses i systemet. Ja, jag vet vad jag ska ta och när jag ska ta det. Känner mig alltid omyndigförklarad och som en knarkare när jag går därifrån :down:
Jag vet att det är deras jobb men det händer liksom varenda gång och det är jobbigt att vara trevlig och försvara sig, men annars får jag väl inte hämta ut om jag ifrågasätter deras frågvishet.
Tur jag kan ta nästa beställning på nätet nästa vecka! Vågade fan inte hämta ut allt men medicinen räcker nästa vecka med så med dom 2 är det inte panik iaf.
Skönt att få ur mig irritationen :p

Nu vaniljlatte :d
Jag tycker det är störande att få frågor när jag hämtar ut mina p-ringar :meh: "du vet hur dom används? Dom ska förvaras i kylskåp "osv.. Glad jag inte har ännu mer saker jag hämtar på recept, hade fan blivit tokig!
 
Idag har det vart upp o ner, först jättebra dag då jag skrev på anställningskontraktet, träffade lite blivande kollegor och fick se mitt rum följt av lunch och pralin på favoritfiket :d men sen skrev handledaren/läraren att vi inte får betyg på examensarbetet förrän efter 6:e juni och vi slutar 1:a juni :eek: Men ingen mer information så just nu vet jag inte ens om jag får kursbeviset tills jag börjar jobba vilket jag MÅSTE ha :crazy: De har inte ens gått ut med information om när vi börjar på måndag då vi ska redovisa, bara att det är obligatorisk närvaro :confused:
 
Jag går ju på sömnmedicin som är beroendeframkallande och jag har högre dos än vad man brukar rek. Nu när jag bytt apotek frågade den apotekaren som alla andra brukar. För mig är det lugnt. Men han sa att om jag tycker det är jobbigt att få frågan jämt kan de släcka den påminnelsen i sitt system och då ska jag sas slippa frågan.
Så om du tycker det är jobbigt kan du kolla om det går att göra så. Så slipper du ev det.

Kan man göra det? Hade varit underbart befriande :up:
Idag frågade apotekaren för att jag hämtade ut 3 mediciner för sömnen. Tyckte det verkade mycket med 3 och undrade om jag verkligen skulle ha alla. Tur då jag inte tog den fjärde med :laugh:
Men ja, jag har fruktansvärt svårt med sömnen men sover bra på medicinerna nu.
Men varför ens ifrågasätta. Läkaren har skrivit ut dom, alltid från samma mottagning även om läkare kan diffa beroende på vem som jobbar och jag har haft dom länge.
Det låter som om man borde kunna ringa deras kundtjänst och be dom släcka den funktionen :)
(Du skulle se blickarna när jag hämtar ut alla mediciner till barnen. 3 barn med melatinon och 2 med ADHD mediciner O_o:rofl:)
 
Kan man göra det? Hade varit underbart befriande :up:
Idag frågade apotekaren för att jag hämtade ut 3 mediciner för sömnen. Tyckte det verkade mycket med 3 och undrade om jag verkligen skulle ha alla. Tur då jag inte tog den fjärde med :laugh:
Men ja, jag har fruktansvärt svårt med sömnen men sover bra på medicinerna nu.
Men varför ens ifrågasätta. Läkaren har skrivit ut dom, alltid från samma mottagning även om läkare kan diffa beroende på vem som jobbar och jag har haft dom länge.
Det låter som om man borde kunna ringa deras kundtjänst och be dom släcka den funktionen :)
(Du skulle se blickarna när jag hämtar ut alla mediciner till barnen. 3 barn med melatinon och 2 med ADHD mediciner O_o:rofl:)
Samtidigt så är det många som tar alldeles för mycket mediciner för att läkarna inte har kollat vad de äter sen innan. Det ligger krav på apoteken att de ska kolla, de gör inte det för att vara dumma. Skulle det komma fram att du fått i dig för mycket och de inte har ställt frågan så kan de få anmärkning.
 
Ja..
Hoppar in i duschen och duschar mer eller mindre i iskallt vatten. Börjar svettas floder så fort jag kliver ut.
Fläktarna på men hjälper inte riktigt. T.ex. den i taket vill jag ha på nattetid för att inte svetta ned hela sängen men då vaknar jag istället upp täppt..

Funderar på att göra som de som flyr till Spanien vintertid, fast istället flyr jag till t.ex. Antarktis sommartid :D

Konstigt nog ska man helst duscha varmt eftersom man då känner sig svalare efteråt.
 
Kan man göra det? Hade varit underbart befriande :up:
Idag frågade apotekaren för att jag hämtade ut 3 mediciner för sömnen. Tyckte det verkade mycket med 3 och undrade om jag verkligen skulle ha alla. Tur då jag inte tog den fjärde med :laugh:
Men ja, jag har fruktansvärt svårt med sömnen men sover bra på medicinerna nu.
Men varför ens ifrågasätta. Läkaren har skrivit ut dom, alltid från samma mottagning även om läkare kan diffa beroende på vem som jobbar och jag har haft dom länge.
Det låter som om man borde kunna ringa deras kundtjänst och be dom släcka den funktionen :)
(Du skulle se blickarna när jag hämtar ut alla mediciner till barnen. 3 barn med melatinon och 2 med ADHD mediciner O_o:rofl:)
Misstänker att man måste dit och identifiera sig. Så ringa går nog inte.
 
Samtidigt så är det många som tar alldeles för mycket mediciner för att läkarna inte har kollat vad de äter sen innan. Det ligger krav på apoteken att de ska kolla, de gör inte det för att vara dumma. Skulle det komma fram att du fått i dig för mycket och de inte har ställt frågan så kan de få anmärkning.

Det vet jag men jag tycker utfrågningen är jobbig ändå. Allra mest när jag måste säkerställa mitt svar typ 5 ggr. En gång borde räcka.
 
Vilket meck för att tävla en gång :crazy: licenser där hästens kräver kopior på saker ur passet, hyra transport som ska hämtas/lämnas, lösa det med hästskötare (eller ja, nån som hjälper mig på platsen) och satan vad anmälningsavgiften blivit dyr :eek: men å andra sidan är det väl inte mer än rimligt att det höjts lite under de 10 år jag inte tävlat :p
 
Gack, det är varmt. Mycket varm. Tom katten har lagt sig i en låda i skuggan. Jag måste gå och handla, det är inte ett val jag har om jag inte tänker köpa en kebab. Men väntar till det är svalare. Dricker och dricker vilket är bra och laddar hem gratis bibliotek till brorsonen. Fantastiskt mycket roligt det finns på nätet. Verkar som musiknördare inte ägnar sig åt annat. Har äntligen verkligen fått ordning på vad det var jag gjorde. Tog ett tag men nu vet jag. :up:

Det är sådana här dagar jag saknar Afrika. Varmt men hus gjorda för att hålla värme ut inte kyla in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 631
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 259
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp