Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är nackspärr så kan de ju vara löst på ett besök hos en bra kiro. Att loosa inkomst på att sjukskriva sig kostar ju också. Det kanske går att låna pengar av någon eller sälja ngt om det är tight ekonomiskt just nu.
Det finns ju kiropraktorer som har högkostnadsskydd via landstinget på många orter.

Håller med. Vc/läkare är sällan rätt väg att gå med denna typ av problem.
 
Vad har du fått? Naproxen? Paraflex? Hjälpte föga för min del (diskbråck).

norgesic, muskelavslappnande och paracetamol. Gigantiska tabletter! De gör mig snurrig och dålig koordination. Har vält ut två kaffekoppar idag.. Ska ta dem i max 10 dagar så jag kör väl på i ett par dagar till.
 
Om det är nackspärr så kan de ju vara löst på ett besök hos en bra kiro. Att loosa inkomst på att sjukskriva sig kostar ju också. Det kanske går att låna pengar av någon eller sälja ngt om det är tight ekonomiskt just nu.
Det finns ju kiropraktorer som har högkostnadsskydd via landstinget på många orter.

Jag tror inte det är nackspärr längre. Eller jo, kanske det också. Smärtan sitter mer i bröstryggen nu.
 
Jaha, var tydligen kund för två år sedan i förra bostaden visade det sig. Surt. Så ingen rabatt men ändå billigast allt som allt och inget påprackande av dyr router eller annat skräp. Vill bara ha 100/100 MB, gamar inte så det räcker för mig och har en bra trådlös router själv.

Eftersom de inte kunde 'gröna' dvs hitta min adress ringde jag till Bollnäs Energis tekniska support. Han konstaterade att jodå det fanns i min lägenhet. Eftersom jag är en snål jäkel kommer jag inte aktivera tills mitt adsl abonnemang går ut den 25. Jo jag vet att det är några dagar, men tänker inte betala dubbelt om jag slipper. :up:
 
Nehepp, flytta hästar och ge dem mat känns som en plan. Sen är det dags för mat. Måste dammsuga innan jag kan krypa ner i badet :arghh:
 
Tillbringat en stor del av dagen utomhus.

Ser sorgset på min likbleka kropp. Benen är fortfarande finska ben. Vita med blåa ränder. Jag KAN inte bli solbränd om benen. Knappt nån annanstans heller.

Och nej jag bränner mig aldrig nuförtiden. Blir svagt ljusbeige och sedan är det inget mer. :meh:
Jo, kanske man kan lokalisera en eller två fräknar på benen.
 
Tillbringat en stor del av dagen utomhus.

Ser sorgset på min likbleka kropp. Benen är fortfarande finska ben. Vita med blåa ränder. Jag KAN inte bli solbränd om benen. Knappt nån annanstans heller.

Och nej jag bränner mig aldrig nuförtiden. Blir svagt ljusbeige och sedan är det inget mer. :meh:
Jo, kanske man kan lokalisera en eller två fräknar på benen.

För mig är det tvärtom, fötter och underben blir chokladbruna. Ansiktet däremot mest invaderat av fräknar. Kaos
 
Kan du inte använda friskvårdsbidrag från jobbet om du har sådant? Senast jag gick till kiron så stod jobbet för det och de tog fakturan direkt så jag behövde inte ens lägga ut!

På mitt jobb tillät de inte friskvård för kiropraktorbesök, bara om kiropraktorn skrev på kvittot att det var massage.
 
Kan du inte använda friskvårdsbidrag från jobbet om du har sådant? Senast jag gick till kiron så stod jobbet för det och de tog fakturan direkt så jag behövde inte ens lägga ut!
Det är nog inte alla arbetsgivare som gör så. Hos oss betalar arbetsgivaren 100 kr när vi går till naprapat/massör/kiropraktor, och resten står vi för själva. Men det är pengar det med :up: !
 
Snygg sandalbränna
IMG_20180521_185252.jpg
 
Är helt död efter den här dagen (den gick inte smidigt kan vi lugnt säga...) och inte är jag klar med rishelvetet heller :arghh:

Är också yr i huvudet för att jag ätit för lite men vet inte vad jag ska äta :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 069
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 037
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp