Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ídag testade vi en ny badplats, eller maken testade den och jag satt och ammade på land. Var alldeles för stenig botten för min smak, även om vattnet var varmt. Lilltösen fick bada benen lite, noll reaktion. :D Därefter tog vi en fika, jag köpte en vegansk rödbets-, blåbärs- och hallonkaka med nötter och hibiskus, mycket gott! Kvällen har tillbringats framför teven med Handmaid's Tale.
 
Mötet blev helt jävla surrealistiskt :angel:Tre vuxna människor som skrek på varandra:eek::meh: men så blir det när tålamodet är slut efter 13 månaders jävla strul och människan vill att jag skriver på ett felaktigt icke lagligt dokument :rage:.
Det är fantastiskt att man anser sig ha rätten att ändra kontrakt, överenskommelser och skita i att följa lagen bara för att man har massa pengar. :meh:

Men nu är saken äntligen klar och jag lär inte höra mer från dom hoppas jag.
Och det sista han gör innan jag kliver ut är att erkänna att han inte följt sina åtaganden..... :banghead: tänk om han kunde erkännt det från början så hade vi sluppit allt jäkla tjafs! :wtf:

Hade en mysig kväll i stallet sen i alla fall. Hästarna är dyra i kväll :love:

Så, nu ska jag gå och lägga mig i ett bad, kolla på Terra Nova och försöka lugna ner mig lite till.....
Men vad är det som händer :crazy:!
Var det stallmöte? Eller jobbet? :confused:
Oavsett låter det inte klokt att skrika på varandra så där :(
 
Jag brukar äta med Buke. Som nu. Pastasallad med lite diverse i och bubbelvatten och strax lite vin

Har du bubbelvatten i salladen? blir det extra krispigt då?:p
Känner igen det där, @dobbis har ju tagit på sig att hålla efter mig lite men jag tror hon fått solsting och glömt bort mig. :cautious:
Men ingen brådska har ju till 03:00 på mig om jag ska försöka hålla den gränsen iaf.
 
Jag har ju en relativt ny medryttarhäst som jag rider en gång i veckan men funderar på att börja på ridskola igen också. Det kommer hållas en dressyrkurs nu i juni på en ridskola som ligger någon km från dit vi ska flytta och jag funderar på att anmäla mig. Men kan man bli nöjd med att rida olika hästar om man är van vid att skapa en relation och utvecklas på en och samma häst sedan tidigare?
 
Har du bubbelvatten i salladen? blir det extra krispigt då?:p
Känner igen det där, @dobbis har ju tagit på sig att hålla efter mig lite men jag tror hon fått solsting och glömt bort mig. :cautious:
Men ingen brådska har ju till 03:00 på mig om jag ska försöka hålla den gränsen iaf.
Oja verkligen att rekommendera :D!
Nä men skriver bara som jag pratar och jag förenklar ofta meningar. Har alltså ett glas att dricka ur :p
 
Jag har ju en relativt ny medryttarhäst som jag rider en gång i veckan men funderar på att börja på ridskola igen också. Det kommer hållas en dressyrkurs nu i juni på en ridskola som ligger någon km från dit vi ska flytta och jag funderar på att anmäla mig. Men kan man bli nöjd med att rida olika hästar om man är van vid att skapa en relation och utvecklas på en och samma häst sedan tidigare?
Tycker absolut du ska anmäla dig eftersom du nu bara rider en gång i veckan så blir det säkert mer givande att även rida på ridskola :)
 
Mycket sjukdomar i mitt liv just nu, egen och andras imorgon ska jag till en gammal kamrat på
besök till MSE. Skelettcancer. Det måste göras men det är svårt att hålla humöret uppe när utgången är definitiv o allt man kan göra är för stunden. Nåväl det måste göras för kamrater.
 
Mycket sjukdomar i mitt liv just nu, egen och andras imorgon ska jag till en gammal kamrat på
besök till MSE. Skelettcancer. Det måste göras men det är svårt att hålla humöret uppe när utgången är definitiv o allt man kan göra är för stunden. Nåväl det måste göras för kamrater.
:heart det viktigaste är inte att hålla humöret uppe utan att visa att man bryr sig och uppskattar personen för att den är den vare sig den är sitt vanliga friska jag eller sjuk och har det tungt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 679
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 266
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp