Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
20180527_084026.jpg
 
Orkar inte :arghh:

Jag vill ha mitt Internet! Vill kunna läsa morgontidningen, läsa mailen och kunna se tv.
Varken nätet eller tjänsteleverantören har rapporter om driftstörningar längre. Lik förbaskat lyset modemet rött och mediaomvandlaren lyser knappt alls.:meh:
Att läsa på telefonen är omständligt och SMÅTT. Det går för långsant
 
Orkar inte :arghh:

Jag vill ha mitt Internet! Vill kunna läsa morgontidningen, läsa mailen och kunna se tv.
Varken nätet eller tjänsteleverantören har rapporter om driftstörningar längre. Lik förbaskat lyset modemet rött och mediaomvandlaren lyser knappt alls.
Att läsa på telefonen är omständligt och SMÅTT. Det går för långsant
:heart förstår dig precis! Här väntar de visst på regn för att veta var de ska laga :banghead: vi har åtminstone Internet och telefon just nu även om det är svajigt men en av grannarna som börjar bli lite kravlig och tycker att telefonen är en trygghet har varit utan länge nu.:( Hen har kopplat till sin mobil men det kostar en hel del eftersom hen bara har ett väldigt basic abonemang i grunden.
 
Känner mig helt off och i obalans i dag. Är fullbokad mest hela dagen och undrar hur jag ska hinna allt ......
 
En fil med rätt storlek och en jigg :p En röjklinga är mycket lättare att slipa är en motorsågskedja (tycker jag).

Har man en fil med en filmall på så är det inga problem lika så den mallen jag har till kedjan som man sätter ner över tanden då får man rätt vinkel och den blir vass som tusan men man måste komma ihåg att fila ryttarna ibland men det sitter en mall till den åxo på den som man filar tanden med . Köp en sådan så har du sågen alltid vass
 
Fyfan flyttkartongerna tog slut. Har knappt betat av skohyllan. Skjut mig. Måste dra ner till ÖB igen och köpa fler. Vill ligga i en park och sola!!! :arghh::arghh::arghh:
När man ska flytta ser man hur mycket man har. Jag har aldrig flyttat och min släkt har bott här sedan 03 så huset och alla uthus är fyllda till bredden. Lika så när vi städat ur hos mamma . Har kört närmare 40 släpvagnar till återvinning och det är säkert ett 20 tal kvar . Så man förstår inte hur mycket man har förrän man börjar rota i det
 
Ännu en helg som snart är förbi...
Skulle åkt till svägerskan på grillning idag men jag orkar banne mig inte så stannar hemma. Men skönt med barnfritt en dag :up:
Eventuellt en sväng in till stan och fixa ett par arbetsbyxor så jag kan röja i trädgården.
Kanske inte just idag då vädret inte är så tilltalande :meh:
 
Tänkte tukta gräsmattan men ser det är skugga än på vedvältan så det får bli en sväng med motorsåg istället och kapa det grova innan det blir för varmt
Här är det ingen idé att göra något åt gräset eftersom stora fläckar redan torkat bort
Och så hittade jag uppbökade torvor på ett par ställen. Orka stängsla in hela tomten med el...:arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 765
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 008
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp