Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket sjukdomar i mitt liv just nu, egen och andras imorgon ska jag till en gammal kamrat på
besök till MSE. Skelettcancer. Det måste göras men det är svårt att hålla humöret uppe när utgången är definitiv o allt man kan göra är för stunden. Nåväl det måste göras för kamrater.
:heart
 
Mycket sjukdomar i mitt liv just nu, egen och andras imorgon ska jag till en gammal kamrat på
besök till MSE. Skelettcancer. Det måste göras men det är svårt att hålla humöret uppe när utgången är definitiv o allt man kan göra är för stunden. Nåväl det måste göras för kamrater.
Usch vad tungt :heart
 
Jag håller på att läsa en handbok i släktforskning med DNA, och där poängterar författaren att man ska tänka sig för innan man skickar in, för risken finns ju att man upptäcker att man inte är släkt med de man trodde att man var släkt med.... Om man t.ex. skickar in sitt eget och sin pappas och svaret kommer tillbaks att man inte är släkt med pappa, då kan det kanske bli lite känsligt...... :D Men jag tror inte att vår familj har riktigt så stora skelett i garderoben..... :p

En bekant till oss blev uppringd av sonen i 40 ars aldern, som bad pappa komma over pa middag och en ol. Pappa fick da veta att han inte var biologisk pappa ... Han som blev uppringd av tjejen nar han var pa universitet i en annan stat akte hem och de gifte sig. Dar rok studierna ... och han var inte far. Fick veta det precis efter att frun sedan 40+ ar var ute och vanstrade och valde att sticka med den nya.
Tala om drama! :crazy:
 
Möte med förra stallägaren som gör som han vill och bryter både kontrakt och överenskommelser bäst han vill vilket satt mig i skiten regält flera gånger. Det fortsatte även efter jag lämnat stallet. Nu fick det vara nog.
Bra du sa ifrån!
Tycker ändå märkligt hur någon medvetet bryter kontrakt och överenskommelser. Borde drabba den som gör det minst lika mkt som den som avtalet är skrivet med.
Inge bra för någon.
Märkligt beteende.
Och skrika dessutom.
Gäller att klippa alla banden så du inte har något med denna person att göra
 
Men herregud. Professorn helt tokig när jag bara skulle smälla en flyga med flugsmällaren :crazy: :crazy:

Hur som helst blev det iaf bastu. Och visst är det märkligt hur det ibland kan kännas för varmt ute igassande solen. Men helt ok normal temp i bastun fast det är betydligt varmare.
Men det är som en annan sorts värme. Behaglig. Värmande. Lederna och allt.
 
Mycket sjukdomar i mitt liv just nu, egen och andras imorgon ska jag till en gammal kamrat på
besök till MSE. Skelettcancer. Det måste göras men det är svårt att hålla humöret uppe när utgången är definitiv o allt man kan göra är för stunden. Nåväl det måste göras för kamrater.
Fy vad trist. Det är som att när det kommer elände kommer det minst tre i taget på olika vis :(
Gäller att försöka hålla sig flytande och tro på att det vänder till det bättre
 
Oj, vad det regnar.... Och har gjort ett bra tag. Jag har legat och halvsovit de senaste två timmarna, och varje gång jag har vaknat till har jag hört plasket i stuprännan utanför.
Här regnar det med. Ett stilla sommarregn och sammantaget har det kommit rätt rejält med nederbörd det senaste dygnet. Så skönt!

Skicka hit med! Börjar likna öken..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 670
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 266
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Träning och hälsa del 12
  • Högtalare

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp