Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och hälsade på några grannar och vipps fick jag mer vedhuggning när dom sett att jag sågade ved .Så funderar om jag ska hugga eller såga klart det jag har först :confused: Mycket jobb blir det men det är bra att fylla vedboden mera .Googlade om ljumskbråk och det jag fick fram var att det var inget att vara orolig över och hade man ont fick man äta alvedon och det behövde bara åtgärdas då det blev problem med det som att det hängde ut hela tiden
 
Kul:)

Min partner har troligen Sveriges största samling av Percy. Den där finns i vitt, blått och svart också, samt galet ful röd med gulddekor.

Kul :D Får se vad den slutar på, är lite lätt ruinerad nu men den hade varit najs!
 
Gjorde just inget ont alls .Bara när läkaren skulle klippa av benbitarna som satt kvar .Det gjorde däremot enormt ont då bedövningen inte fungerade på ben och han sa vi söver ingen för en tumme så klippte han så benbitarna sprutad åt alla håll men som tur var höll två sköterskor fast mig annars hade han nog gått därifrån med minst ett blått öga
 
Herregudars.

Startade dagen tidigt med att städa ugnen och sedan gjorde jag muffins. Lät alla svalna och sedan gjorde jag lite bakelser av det hela. Kanske inte de finaste men folk som känner mig vet att jag har noll tålamod med småpiller och att jag på köpet är jävligt självkritisk så jag är mest glad över att jag slutförde hela fem stycken och inte gav upp..

33745208_1891344310927656_8740089023785074688_o.jpg


Sedan bjöd jag mamma på mat och fika (nej, vi åt inte upp fem stycken men ska hem till en vän imorgon och ska ha med mig tre stycken dit). Efter mamma gått hämtade jag maskrosblad och satte mig sedan på loftgången med ett marsvin i taget så de fick äta. Det slutade med att jag hade sex ungar hos mig. Vissa klappade (de frågade dock alla om lov innan - stort plus) och vissa kollade bara på och frågade en jäkla massa frågor.

Anyways, djuren fick komma in igen och jag satte mig ute själv då min lägenhet är en bastu. Det slutade med att det tog mig 2 ½ timme att bli av med ungarna. De vägrade lämna mig.. :cool: Blev glad när jag äntligen blev av med de men så fick de gå ut igen så det blev ett hej igen. De var egentligen aldrig odrägliga (var väl förvisso lite väl jobbigt när ena tjötade om att få köpa marsvinen..) men jisses vad min hjärna inte klarar av barn. Hjärnan blir helt slutkörd.
 
Haft en jättemysig dag idag. Städade och fixade lite hemma först. Vid lunch kom särbon och vi drog till restaurang med uteservering vid vattnet och åt en god pasta frutti di mare. Efter det masade vi oss till ett café och drack kaffe/te. Sen satt vi i solen vid vattnet och pratade och mös länge.
Sen har pålle fått beta medan jag satt bredvid i solen och svarade på jobbmail. Sen när jag stallfixade kom vår gulliga lördags-hjälp förbi och jag fick trevligt sällskap någon h eller 2. Pålle som inte är världsbäst på att dricka hade idag tömt ena hinken. Det var en jäkla tur för fågelungen jag hittade i hinken. Den stod bendjupt vatten och kom inte upp. Den var en krigar-tuffing som försökte ha ihjäl mig när jag lyfte upp den. Så förhoppningsvis klarar den sig på den viljan. ;)
Jag köpte tokmycket jordgubbar idag. Nu har jag nästan satt i mig en hel förpackning. Galet gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 956
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 663
Senast: YlvaG
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp