Vad pysslar vi med ?Del XC

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare skerper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 90 780
Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför ska jag ringa dem? Vad kan hända, menar du, mer än att det är lite irriterande med ljudet?

Beroende på hur huset är byggt kan olika strukturer ta skada av bina. Beror lite på vad det är för bin också, men den enkla förklaringen är att huset tar skada.
Ring Anticimex så kanske de kan rekommendera en biodlare (om du inte vet nån). Har hört att de kan vara svåra att flytta, vet inte om det är sant eller ej.

Beroende på hur huset är byggt kan olika strukturer ta skada av bina. Beror lite på vad det är för bin också, men den enkla förklaringen är att huset tar skada.
Ring Anticimex så kanske de kan rekommendera en biodlare (om du inte vet nån). Har hört att de kan vara svåra att flytta, vet inte om det är sant eller ej.
Det beror nog på. Sitter de i en vägg går det nog inte att flytta.

Vaknade i en kokhett sovrum med migrän...
Guuuuuud så glad jag (inte) är att jag måste fixa ena hingstens staket innan utsläpp med :arghh::arghh::arghh:

Märkligt då att anticimex uttryckligen skriver på sin hemsida att bin inte gör någon skada på byggnader??

Hur flyttar man något som bor inne i en vägg? River väggen :confused:O_o ?

Märkligt då att anticimex uttryckligen skriver på sin hemsida att bin inte gör någon skada på byggnader??

Hur flyttar man något som bor inne i en vägg? River väggen :confused:O_o ?

Det beror som sagt på. Jag var på ett hus där hela ytterpanelen ruttnande av fukten från bina och honungen. Så visst kan det bli skador.
På Nomor tog vi bort bin just av den anledningen, men jag kan ju säga att jag inte tyckte om det.

I vägg är det som Magiana säger i princip omöjligt.

Tittar på bilder från gårdagens cykelrunda och är fortfarande glad åt att jag kom ut då. 4 timmar i varierande miljö, men det var bara vissa sträckor där det var så svårframkomligt att jag fick bära cykeln... (På ett svårt berg som sluttade mot vattnet. Lite tokigt vägval.) Gav mig av hemåt efter att ha tittat lite på solnedgången över vattnet.
34864468_1070773693071010_8482228558951874560_o.jpg

Det beror som sagt på. Jag var på ett hus där hela ytterpanelen ruttnande av fukten från bina och honungen. Så visst kan det bli skador.
På Nomor tog vi bort bin just av den anledningen, men jag kan ju säga att jag inte tyckte om det.

I vägg är det som Magiana säger i princip omöjligt.
Alltså, det verkar vara en hel vetenskap så min tanke är att det kanske är bäst att låta dem vara och hoppas på att det stämmer att bin inte gör någon skada på fastigheter:
https://www.anticimex.com/sv-SE/skadedjursproblem/identifiera-skadedjur/-bin/

Har varit ute med Leo en timme .Startat tvättmaskinen och vattnat grönsakerna .Det verkar som jag får massor med jordgubbar till midsommar men måste plocka fram nätet ganska fort annars blir jag utan då jag har släktingar till tjej här på forumet som bara älskar att sätta i sig dom då dom blivit röda och dom får hjälp av andra fåglar åxo .Så nu återstår att blåsa rent klyven och kapen från spån .Städa av golvet inne i uthuset och sopa där utrustningen ska stå .Städa av allt där den stått ute .Provköra båtmotorn försöka vända båten hur det kommer att gå då den är tung som bly .Och få den i vattnet .Åka på jobbet och kolla kloren och ev åka till mamma och sortera lite som ska på tippen .Man blir helt ställd då man inte har jobbmobilen där jag har alla telenr lagrade .Så det blir en rätt lugn dag idag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
907
Senast: Trott
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: tanten
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 80 81 82
Svar
1 635
· Visningar
58 742
Senast: sthu
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
12 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka