Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slutar om 40 minuter. Då bär det iväg till Bredaryd för att äta kina-lunch med Syster och Annelie. Efter det hoppas jag att regnet tar ett uppehåll på några timmar så vi kan rida hästarna.
 
Måste ringa försäkringskassan. Helt och fullkomligt osugen på det.
De ringde mig häromdagen. Och jag har bara bra erfarenheter av dem så här långt, är definitivt ingen FK-hatare. Men den här gången blev jag lite uppgiven när hon frågade "Hur är det, har det gjorts någon utredning och får du någon behandling för det här?"

Nej inte alls, jag är bara sjukskriven långa perioder sedan flera år för att både doktorn och jag tycker att det är trevligt, att jag inte lyckats jobba fem dagar i streck en enda gång på ett par år är inget vi bryr oss om och behandling, inte vet jag, jag tar ett par Alvedon ibland, tror du inte att det räcker? :banghead:
 
De ringde mig häromdagen. Och jag har bara bra erfarenheter av dem så här långt, är definitivt ingen FK-hatare. Men den här gången blev jag lite uppgiven när hon frågade "Hur är det, har det gjorts någon utredning och får du någon behandling för det här?"

Nej inte alls, jag är bara sjukskriven långa perioder sedan flera år för att både doktorn och jag tycker att det är trevligt, att jag inte lyckats jobba fem dagar i streck en enda gång på ett par år är inget vi bryr oss om och behandling, inte vet jag, jag tar ett par Alvedon ibland, tror du inte att det räcker? :banghead:
Har ringt till deras vanliga kundtjänst, där hon först inte förstod min fråga och började förklara något helt annat för att sen konstatera att hon inte kunde svara på min fråga och hänvisade mig vidare.
Något hat känner jag absolut inte, blir bara så matt av vissas bemötande. Som att jag ringer för att bråka, när jag egentligen bara undrar saker över deras beslut. När jag håller mig ytterst lugn och saklig samt frågar snällt borde jag slippa snäsiga svar :down:
 
Har ringt till deras vanliga kundtjänst, där hon först inte förstod min fråga och började förklara något helt annat för att sen konstatera att hon inte kunde svara på min fråga och hänvisade mig vidare.
Något hat känner jag absolut inte, blir bara så matt av vissas bemötande. Som att jag ringer för att bråka, när jag egentligen bara undrar saker över deras beslut. När jag håller mig ytterst lugn och saklig samt frågar snällt borde jag slippa snäsiga svar :down:

Ja, det är väl det minsta man kan begära :cautious:
 
Jag har haft en omväxlande förmiddag med lite olika uppgifter. Resten av dagen borde dock bli lugn. Just nu försöker jag få rätt på om en advokat är förordnad i ett mål som inte är det målet den häktade är häktad för.
 
Ja, det är väl det minsta man kan begära :cautious:
Kan förstå om dom som tjafsar får ett sånt bemötande, men mot de som faktiskt sköter sig borde man som handläggare vara trevlig.
Får ta och genomföra det här samtalet nu, så är det ur världen sen. Även fast det mest troligt innebär att jag får svart på vitt att jag inte får ett öre för 5,5v sjukskrivning p.g.a. hundbettet :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 956
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 860
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 183
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp