Vad säger dagens samhälle?

TheRedLightning

Trådstartare
Tiderna förändras uppenbarligen och jag vet inte riktigt vart jag står i frågan.

Jag vet att förr, sas det att man inte skulle ringa på den fasta telefonen efter kl 21, såvida det inte var akut, mobilen gick bra, för då fick de skylla sig själva om de hade ljudet på.

Nu verkar det som sms och ringa till mobiltelefon tagit över att man inte ska ringa/smsa efter 21.

Det senaste jag hörde var att nu får man inte ens skicka facebook meddelanden efter 21 om det inte är akut...

Det är väl mest det sistnämda där jag inte vet riktigt vad jag ska tycka... vad tycker ni om det?
 
:rofl:

Skulle aldrig fungera här. Jag sitter och pratar med mina vänner långt in på natten, när man vaknar och springer på toaletten innan man somnar om igen, och sen det första jag gör när jag vaknar på morgonen (sms, facebook, skype osv). Det är ju det som är så smart när man skickar meddelanden, man kan svara när man har tid!

Ringa är en annan sak. Det gör jag ogärna mitt i natten. :p
 
Nu hör jag visserligen inte till senior med mina 18,5 år men :angel:
Mellan 02-07 på natten är jag generellt svår att nå. Annars går det alltid att nå mig per SMS, FB-Messenger, Snapchat, KiK och Instadirekt... :p
Men precis som @tanten säger, trodde just att SMS och ovan nämnda appar var tänkta för att kunna hanteras när avsändare/mottagare själv hade tid...
 
Tydligen enligt den jag pratade med idag, så kan den inte stänga av ljudet på sin mobil på nätterna och vaknar om någon skickar sms eller FB PM, jag frågade då varför den personen inte gjort som mig, stängt av ljudnotiserna på mobilen till FB, jag höll på att bli galen av det där plingandet hela tiden.. men då ville den inte lyssna... och då började jag bli nyfiken på om det är jag som börjar bli gammal och inte hänger med i utvecklingen...
 
Tydligen enligt den jag pratade med idag, så kan den inte stänga av ljudet på sin mobil på nätterna och vaknar om någon skickar sms eller FB PM, jag frågade då varför den personen inte gjort som mig, stängt av ljudnotiserna på mobilen till FB, jag höll på att bli galen av det där plingandet hela tiden.. men då ville den inte lyssna... och då började jag bli nyfiken på om det är jag som börjar bli gammal och inte hänger med i utvecklingen...


Jag har blivit utskälld enstaka gånger för att jag skickar sms i tid o otid. Själv har jag varken ljud eller vibration på sms/chatt/aviseringar. Just för att inte behöva vakna på natten! Men har alltid ljud på ringsignal så folk kan ringa vid akuta behov!
 
Jag har blivit utskälld enstaka gånger för att jag skickar sms i tid o otid. Själv har jag varken ljud eller vibration på sms/chatt/aviseringar. Just för att inte behöva vakna på natten! Men har alltid ljud på ringsignal så folk kan ringa vid akuta behov!
Jag har nog själv svårt att se problemet med det när det finns lösningar, det är väldigt sällan någon skickar ett facebook meddelande om t ex deras hur brinner och de behöver hjälp, i så fall ringer de... eller så tänker jag helt fel och det är så man gör nuförtiden.
 
Jag har nog själv svårt att se problemet med det när det finns lösningar, det är väldigt sällan någon skickar ett facebook meddelande om t ex deras hur brinner och de behöver hjälp, i så fall ringer de... eller så tänker jag helt fel och det är så man gör nuförtiden.
Är man så dum att skicka meddelande på fejjan om det tex brinner så känns det tragiskt...
 
Är man så dum att skicka meddelande på fejjan om det tex brinner så känns det tragiskt...
Ja, det är lite det jag inte riktigt förstår varför man ska behöva begränsas så. Tänk alla dom som jobbar natt och bara kan skicka meddelande och likande på nätterna, ska de inte få göra det pga någons idé att man inte får skicka efter 21? Jag är riktigt kluven, men lutar mer åt det hållet att jag tycker det är aningens korkat..
 
Tydligen enligt den jag pratade med idag, så kan den inte stänga av ljudet på sin mobil på nätterna och vaknar om någon skickar sms eller FB PM, jag frågade då varför den personen inte gjort som mig, stängt av ljudnotiserna på mobilen till FB, jag höll på att bli galen av det där plingandet hela tiden.. men då ville den inte lyssna... och då började jag bli nyfiken på om det är jag som börjar bli gammal och inte hänger med i utvecklingen...
Det är den personen som är inkompetent.
 
Jag är så elak att jag under nattskiftet skickar ut epost hit och dit. Ibland hajar jag till då någon svarar kl. 02:30... :D

Jag kan tänka mig att det ändrats lite med tiden, så att sms och samtal nästan har samma status. D.v.s. vill man ta kontakt nattetid så är det andra kanaler som gäller.

Själv blir jag också irriterad om jag väcks av sms mitt i natten, men jag inser att jag helt enkelt får skylla mig själv.
 
Ja, sms och ringa det kan jag köpa, men när andra kanaler ska ha samma "status" så att säga, då känns det lite begränsat så att säga.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 143
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 950
Senast: ptr
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp