Vad såg du senast? Del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 5 606

Bukefalos 30 år!

Håller med er som skrivit om The Pitt, välskriven och intressant med utvecklade karaktärer!

Annars tittar jag på A knight of the seven kingdoms, mycket vänligare än House of the Dragon, mer häng vid en lägereld, klapp på hästen, fundera över hur du ska ha råd med din rustning... En annan vinkel på den hårda världen i Westeros.

Jag trivseltittade på Julia igen nyss också, nu när jag kört igång HBO igen. Så mysig serie!

Är det någon här inne som sett den norska serien Exit och kan berätta om den blir mindre hemsk? Med det menar jag mest mindre fokuserad på hur folk beter sig som svin och förstör för både sig själva och andra. Eller är det liksom sådant som hela serien går ut på? Vi vill se den eftersom den har fått så himla bra betyg, men vi var tvungna att stänga av halvvägs genom avsnitt 2 eftersom vi fick lite ont i magen av allt elände och svineri.

Är det någon här inne som sett den norska serien Exit och kan berätta om den blir mindre hemsk? Med det menar jag mest mindre fokuserad på hur folk beter sig som svin och förstör för både sig själva och andra. Eller är det liksom sådant som hela serien går ut på? Vi vill se den eftersom den har fått så himla bra betyg, men vi var tvungna att stänga av halvvägs genom avsnitt 2 eftersom vi fick lite ont i magen av allt elände och svineri.
Den blir inte bättre, är genomhemsk i alla säsonger. Men bra ändå på något märkligt sätt.

Håller med @parellikusken men vill tillägga att man ändå känner sig relativt tillfredsställd av slutet om man tittar på hela.

Ser Tracker på Disney. Gillar jättemycket. Härliga personligheter och inte så tungt.
Har även börjat på The Lincoln Lawyer säsong 4 på Netflix. Också en favoritserie.

Hundarna SVT/play. Jag hade ganska låga förväntningar pga ofta svårt med trovärdigheten i serier om brottmål/domstolsmiljöer. Men jäkligt sevärd så här långt! Ok lite till-spicead får man ju vara okej med för dramaturgin men det är en fin linje att balansera på och jag tycker hittills den balanserar på rätt sida. Samt att det är så jäkla bra skådespelare!

Fattade först nu på avsnitt 5 av 8 i första säsongen att det var samma regissör (Lisa Linnertorp) som Threesome som jag också tyckte mycket om. OCH! att min största favorit Mario från Threesome (Kit Walker Johansson) också är en av huvudrollerna i Hundarna. :love: Därutöver lika fantastiske Björn Bengtsson som jag senast såg som övertygande avdankad sångare/vampyr i Färjan och som nu är ytterst övertygande i rollen som stressad överarbetande advokat.

Harrow på Disney+.
Så himla bra. 3 säsonger med 10 avsnitt i varje.
IMG_9339.webp

Under the banner of heaven, Disney+
Bygger på en verklig händelse inom mormon-kyrkan i Utah. Ett oerhört starkt kriminaldrama. Bästa jag sett på länge!

Peaky blinders - The immortal man
Blev dock ganska besviken. Tycker den var rätt seg. Men eftersom jag älskade serien kanske jag hade för höga förväntningar. Tur iaf att jag fick se mitt favoritögongodis, Cillian Murphy som Thomas Shelby :love:

I fel kropp (Netflix)

En barnfilm som var superbra! Vackra miljöer, bra konversationer, spännande och alldeles lagom lång. Alla i familjen satt klistrade! 5/5

Jag har sett Rooster, på HBO

Komediserie i universitetsmiljö med Steve Carell i huvudrollen. Mysigt och lättsamt att kolla på. Jag gillar den! Glad att det kommer en till säsong :)

Såg Je m’Appelle Agneta på Netflix igår och jag tycker den var härlig och den gjorde mig glad. Vacker miljö.
Resten av sällskapet tyckte den var konstig eller helt okej.
Har ej läst boken.

Såg Je m’Appelle Agneta på Netflix igår och jag tycker den var härlig och den gjorde mig glad. Vacker miljö.
Resten av sällskapet tyckte den var konstig eller helt okej.
Har ej läst boken.
Du måste läsa eller lyssna på boken. Den är helt fantastisk, filmen visar bara en sån liten del.

Liknande trådar

• Serie- och filmtips
  • Tips och råd vid ofrivillig ensamhet!
  • Serietips 2026
  • Yrkeshemligheter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn